کد خبر: ۱۴۴۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه خبری آتی نیوز؛ ایالات متحده امریکا در حال توسعه روابط با آن دسته از مقام های سوری است که خواهان تغییر نظام حاضر در کشور هستند، همچنان که "ویکتوریا نولاند" از مقامات رسمی امریکایی تصریح کرده است: ما شروع به گسترش روابط با آن دسته از مقامات سوری هستیم که درخواست تغییر نظام کشور چه داخلی و چه خارجی را دارند.

"نولاند" همچنین تأکید کرده باراک اوباما پیش از این از بشار اسد خواسته بود یا اصلاحات را آغاز کند و یا از قدرت کناره گیری کند.

قریب به ده سال است که ایجاد بی ثباتی در سوریه و لبنان از نقشه های اصلی و اساسی نیروهای ناتوی امریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنهاست.

اقدامات علیه سوریه بخشی از نقشه نظامی است و دارای سلسله مراتب عملیاتی می باشد. به گفته فرمانده سابق ناتو ژنرال "وسلی کلارک"، پنتاگون کشورهایی نظیر عراق، لیبی سوریه و لبنان را برای نفوذ نیروهای ناتو کاملا بررسی کرده است.

وی همچنین اعلام کرده است، برنامه جنگی 5 ساله ای برای هفت کشور تدبیر شده است که با عراق آغاز می شود، سپس سوریه و لبنان و بعد از آن لیبی، ایران، سومالی و سودان در این برنامه هستند.

اظهارات زیر نیز به نقل از "کلارک" از کتاب "فاتح جنگ های مدرن" است:
 
"زمانی که در نوامبر 2001، به پنتاگون بازگشتم، گفتگویی با یکی از مقامات نظامی داشتم. او گفت ما همچنان به دنبال اهداف خود در عراق هستیم و برنامه هایی علیه این کشور داریم. البته این برنامه فراتر از این هاست. ما برنامه 5 ساله ای داریم و هدف ما در آن هفت کشور است. در ابتدا عراق و بعد از آن سوریه، لبنان، لیبی، ایران، سومالی و سودان قرار دارند."

کلارک در این خصوص می گوید، این دیدگاه برایش مایه ننگ بود زیرا این ها مسائلی نبود که انتظار آن را داشته باشد. او نمی خواست در این راه قدم بردارد بنابراین همان روز عصر پنتاگون را با نگرانی عمیقی ترک کرد.

به گفته وی، اکنون هدف، ایجاد بی ثباتی در سوریه و تغییر در دولت کشور است و این امر توسط حمایت های پنهانی از فتنه های نظامی صورت می گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها