با بازپخش سریال «تولدی دیگر» از شبکه تماشا به سراغ مهران ضیغمی رفتیم. همان سهیل، پسر بچه شیطان که امروز تبدیل به یکی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون شده است. او دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر است و علاوه بر اینها در کار مد ولباس هم هست و دستی هم در دنیای عکاسی دارد.
جام کشکول؛ ضیغمی در گفتگو با نامه درخصوص کارهایی که آماده پخش دارد گفت: به تازگی بازی دریک مجموعه نمایشی که برای ستاد مبارزه با مواد مخدر بود را به پایان رساندهام. این مجموعه سریال، ساخته آقای شهیدیفر است و پخش آن به تازگی از شبکه دو آغاز شده است. ضمن اینکه تصویربرداری سریال «بیداری رویا» اولین سریال شبکه آیفیلم به کارگردانی حجت قاسمزاده اصل نیزهمچنان ادامه دارد.
وی درباره فعالیتهای تئاتری خود نیز افزود: درگیر تمرین 2 تئاتر هستم. یکی برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر و دیگری در جشنواره تئاتر آئینی سنتی اجرا میشود.
بازیگر سریال «رانتخوار کوچک» درباره پخش دوباره سریال «تولدی دیگر» و بازی در این سریال اظهار کرد: تولدی دیگر در واقع سومین کار بازیگری من است. اولین باری که جلوی دوربین رفتم سال 76 بود، بعد از آن سال 77 در یک تلهفیلم بازی کردم که همان سال توانستم جایزه کودک و نوجوان را دریافت کنم و تولدی دیگر سومین کار من محسوب میشود. آنچه که از تولدی دیگر برای من باقی مانده خاطرات خوبی است که از این سریال دارم ضمن اینکه هنوز تمام دیالوگهای این سریال را حفظ هستم و به نظرم بهترین بازی زندگیم بود. اگر سهیل بعد از 14 سال هنوز در ذهن مردم ماندگار شده دلیلش این است که این نقش را پسر بچهای ایفا کرد که صادقانه بازی میکرد و هنوز درگیر فنون بازی نبود.
وی دلیل ماندگاری این سریال را کم تعداد بودن سریالها در دهه 70 و عدم گرایش مردم به ماهواره دانسته و معتقد است: این سریال در زمانی پخش شد که ماهوارهها هنوز اینقدر قدرتمند نبودند و سریالها نیز هفتهای یک بار از تلویزیون پخش میشدند. از سوی دیگر سریالهای ماهوارهای به این تعداد نبود و مردم با شخصیتها درگیر بودند. در واقع شخصیت سریال عضوی از خانواده مردم بودند. کلیت سریال، تیم خوب و بازیگران حرفهای که در آن ایفای نقش میکردند و کارگردانی خوب داریوش فرهنگ دلیل ماندن و دیده شدن این سریال شده است. در واقع ماندنی نبودن سریالهای امروز به این دلیل است که مردم گرایش به ماهواره پیدا کردهاند.
ضیغمی در پاسخ به این سوال که چرا سریالهای امروز نمیتوانند مانند سریالهای دهه 70 پر بیننده باشند عنوان کرد: یکی از مهمترین دلائل عدم مخاطبشناسی درست است چرا که برای ساخت فیلمها آسیبشناسی نمیشود. از سوی دیگر تکراری شدن بیش از حد کارها و عدم وجود بودجه و خیلی عوامل دیگر مزید برعلت شده است. ضمن اینکه این یک واقعیت است که ما نمیتوانیم با سریالهای خارجی رقابت کنیم.
نامه