کد خبر: ۱۴۴۳۲۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۸     ۰۸ تير ۱۳۹۲
تیم ملی ایران در گروه دوم لیگ جهانی والیبال، اکنون با شش امتیاز از پنج بازی در رتبه پنجم جدول گروه قرار دارد. ایران در ادامه یک بازی در ایتالیا، دو بازی در کوبا و دو بازی آخر را در تهران در مقابل آلمان برگزار خواهد کرد. ایران چقدر برای صعود از گروه خود شانس دارد؟

دور گروهی بیست و چهارمین دوره مسابقات لیگ جهانی از 31 ماه می تا چهاردهم ماه جولای برگزار می‌شود و بنا است دور نهایی آن از هفدهم تا 21 جولای در مار دل پلاتای آرژانتین برگزار شود.

این اولین بار است که مسابقات با حضور 18 تیم برگزار می‌شود. مسابقات در فاصله سالهای 2011 تا 2003 و 2006 تا 2012 با حضور شانزده تیم برگزار شده است، هر چند که شروع مسابقات در سال 1990 با حضور هشت تیم بود و در سال 1991 با حضور ده تیم برگزار شد و در فاصله 1992 تا 2000 و در سالهای 2004 و 2005 نیز با حضور دوازده تیم برگزار شد.

در سال 2012، مسابقات با حضور شانزده تیم برگزار شد که در پایان لهستان، ایالات متحده و کوبا به ترتیب مقام‌های اول و سوم را به دست آوردند و ژاپن و پرتغال مجبور شدند در مسابقات انتخابی سال 2013 شرکت کنند.

آیا ایران از گروه خود در لیگ جهانی والیبال صعود خواهد کرد؟

چهارده تیم اول جدول رده‌بندی مسابقات در سال 2012 به همراه ایران و هلند تیم‌های موفق مسابقات انتخابی و ژاپن و مصر تیم‌هایی هستند که بنا به تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون مجوز شرکت در مسابقات را به دست آورده‌اند. بعدا با کناره‌گیری مصر، تیم پرتغال جایگزین این کشور شد. بنابراین در مسابقات امسال، کره جنوبی، ایران و ژاپن از آسیا، لهستان، بلغارستان، آلمان، فرانسه، روسیه، صربستان، ایتالیا، فنلاند، هلند و پرتغال از قاره سبز و ایالات متحده، کوبا و کانادا از قاره آمریکا حاضر هستند.

هجده تیم حاضر در سه گروه ای، بی و سی تقسیم شده‌اند. تیم‌های برتر در بین این هجده تیم بر اساس جدول رده‌بندی تیم‌های والیبال مردان جهان در دو گروه ای و بی قرار گرفته‌اند و شش تیم دیگر یعنی چهار تیم حایز شرایط شرکت و دو تیمی که از سوی فدراسیون بین‌المللی سهمیه به آنها داده شده است در گروه سی قرار گرفته‌اند.

آیا ایران از گروه خود در لیگ جهانی والیبال صعود خواهد کرد؟

هر تیم در گروه خود ده بازی برگزار خواهد کرد. سه تیم اول هر گروه از سه تیم میزبانی می‌کنند و مهمان دو تیم خواهند بود. بین هر دو تیم دو بازی برگزار خواهد شد.

آیا ایران از گروه خود در لیگ جهانی والیبال صعود خواهد کرد؟

در بازی بین تیم‌ها، تیمی که بازی را با نتیجه 3- 0 و یا 3 به 1 برنده شود، از بازی سه امتیاز برای خود اندوخته خواهد کرد و در بازی‌هایی که نتیجه پایانی 3 به 2 باشد، تیم برنده دو امتیاز و تیم بازنده یک امتیاز کسب خواهد کرد.

در جدول رده‌بندی هر گروه، به ترتیب امتیازهای کسب شده، تعداد بردها، نسبت ست‌های برده به ست‌های باخته و نسبت امتیازها معیارهای رده‌بندی هستند. مسابقات نهایی با حضور هشت تیم در آرژانتین برگزار خواهد شد که از هر یک از گروه‌های اول و دوم، سه تیم و از گروه سوم برترین تیم به آن راه خواهند یافت. آرژانتین میزبان پیشاپیش یکی از تیم‌های حاضر در دور نهایی است.

آیا ایران از گروه خود در لیگ جهانی والیبال صعود خواهد کرد؟

ایران تاکنون از پنج بازی انجام داده خود، شش امتیاز کسب کرده است. تیم کشورمان از دو باخت خود در مقابل روسیه امتیازی کسب نکرده، از دو بازی با تیم صربستان سه امتیاز اندوخته است و در بازی اول با ایتالیا سه امتیاز شیرین کسب کرده است. ایران در ادامه در عصر یک‌شنبه دومین دیدار خود را با تیم ایتالیا برگزار خواهد کرد، سپس به کوبا می‌رود تا در حضور پرشور هواداران کوبایی که در دو بازی پیشین خانگی کوبا در مقابل صربستان شلوغترین روزهای مسابقات را رقم زده‌اند به مصاف تیمی بروند که با وجود رتبه بالا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تاکنون از هفت بازی خود امتیازی کسب نکرده است. ایران در آخرین مسابقات گروه در تهران میزبان آلمان خواهد بود.

آیا ایران از گروه خود در لیگ جهانی والیبال صعود خواهد کرد؟

روسیه اکنون با 16 امتیاز از هفت بازی در صدر گروه است و در ادامه، دومین مسابقه خود به میزبانی کوبا را برگزار خواهد کرد. روسیه دو بازی بعد خود را هم مهمان آلمان خواهد بود.

ایتالیا تیم دوم جدول فعلی گروه که از هفت بازی تاکنون 15 امتیاز گرفته است، بعد از بازی با ایران، دو بازی آخر خود را مهمان صربستان خواهد بود.

صربستان که اکنون با ده امتیاز از شش بازی در رده سوم جدول است به جز دو باری که از ایتالیا پذیرایی خواهد کرد، دو بار هم میزبان آلمان خواهد بود.

آلمان هم تاکنون کمترین بازی گروه را انجام داده است ولی از چهار بازی، هفت امتیاز کسب کرده و در ادامه با هر یک از تیم‌های ایران و صربستان و روسیه دو بازی انجام خواهد داد.

آیا ایران از گروه خود در لیگ جهانی والیبال صعود خواهد کرد؟

هنوز تا پایان مرحله گروهی بازی‌های زیادی باقی مانده است ولی به نظر می‌رسد که در یک گروه شش تیمی که هر تیم ده بازی برگزار خواهد کرد، برای کسب حداقل رتبه سوم، 17 یا 18 امتیاز کافی باشد، به این ترتیب تیم خوب ایران لازم است که در پنج بازی باقی‌مانده خود 11 یا 12 امتیاز دیگر کسب کند.

چنین برداشتی بدان معناست که ایران برای صعود نیاز جدی به کسب امتیاز از بازی با ایتالیا و برتری در بازی‌های با کوبا و آلمان دارد. کاری که سخت است ولی به نظر ممکن می‌آید، اگر تیم ایران تیمی باشد که در مقابل ایتالیا نشان داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها