کد خبر: ۱۴۴۳۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۶     ۰۸ تير ۱۳۹۲
منابع آمریکایی از طرح‌های آمریکا برای تغییر در توازن قدرت در سوریه و چراغ سبز واشنگتن برای ارسال سلاح به مخالفان سوریه پرده برداشتند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از منابع خبری آمریکایی فاش کرد، دولت آمریکا به پنتاگون و سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) چراغ سبز نشان داده تا محموله‌های بزرگی سلاح و مهمات شامل کلاشینکف و موشک‌های ضد تانک که مربوط به دوران جنگ سر است، به مخالفان سوریه بدهند.

براساس این گزارش‌ها، آمریکا برای تشویق همپیمانان اروپایی‌اش به ویژه فرانسه جهت حمایت از ارتش آزاد سوریه و ارسال تجهیزات نظامی بیشتر برای آنها تلاش می‌کند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که طرح آمریکا برای تغییر توازن قدرت در سوریه و مسلح کردن مخالفان چهار الی پنج ماه به طول می‌انجامد و در این مدت آمریکا سلاح‌های کافی برای تغییر اوضاع علیه نظام سوریه به مخالفان می‌دهد.

گزارش‌های خبری آمریکا همچنین حاکی از آن است که سازمان سیا زودتر از اعلام باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ارسال کمک‌های نظامی برای مخالفان، ذخیره سازی سلاح را آغاز کرده بود.

همچنین دولت آمریکا بر گزارش‌های سیا برای جدا کردن گروه‌های مخالف سوری و شناخت گروه‌های میانه رو از مخالفان تندرو وابسته به القاعده، اتکا خواهد کرد.

اخیرا نیز روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار خبری اعلام کرد: محموله‌های بزرگی از سلاح‌های اعطایی آمریکا به مخالفان سوری به دست شبکه محرمانه‌ای در اردن رسیده است.

این روزنامه افزود: آمریکا تلاش می‌کند تا این سلاح‌ها ظرف یک ماه و برای مقابله با حمله احتمالی نظام سوریه در ماه آتی میلادی، به دست مخالفان سوری برسد.

بنا به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، ارسال این محموله سلاح سه هفته به طول می‌انجامد و سیا نیز به دو هفته وقت برای آموزش نیروهای ارتش آزاد جهت استفاده از این سلاح‌ها، نیاز دارد.

علاوه بر این طرح آمریکا شامل آموزش مخالفان سوریه برای استفاده از تجهیزات پیشرفته ارتباطی نیز هست.

یکی از مسئولان مبارزه با تروریسم در دولت آمریکا اعلام کرد که جبهه النصرة موفق شده ظرف سال گذشته میلادی هزاران نیرو را به خود جذب کنند و دولت آمریکا برای کاهش نفوذ جبهه النصرة و اطمینان از عدم دستیابی گروه‌های تندرو به این سلاح‌ها تلاش خواهد کرد.

همچنین مسئولان آمریکایی اعلام کردند که سازمان اطلاعات آمریکا طرحی برای شناسایی مخالفان سوریه و خط مشی آنها آغاز کرده است اما این مقامات اقرار کردند که دستیابی به اطلاعات موثق درباره پیشینه مخالفان سوری دشوار است.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا اخیرا با امتناع از ارائه اطلاعات درباره طرح کشورش برای دادن سلاح به مخالفان سوری تنها به این جمله اکتفا کرد که ارتش آمریکا تاکنون به این برنامه‌ها وارد نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها