کد خبر: ۱۴۴۳۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۰۸ تير ۱۳۹۲
فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در پایان دور جدید سفرهایش به اروپا، با هدف پیگیری مذاکرات خود با مسئولان عربی و منطقه‌ای وارد مصر شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه که اخیرا با هدف گفت‌وگو در خصوص سوریه با مقاماتی از کشورهای اروپایی به قاره سبز سفر کرده بود، به قاهره رفت تا با مسئولان اتحادیه عرب و برخی مقامات منطقه‌ای دیدار کند.

منابع نزدیک به اتحادیه عرب اعلام کردند الابراهیمی در پایان سفرهایش به نروژ و سوئیس وارد مصر شده است و احتمالا با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و جمعی از مسئولان بلندپایه مصری و همچنین شماری از شخصیت‌های مخالف سوری در قاهره دیدار می‌کند.

علاوه بر این پیش بینی می‌شود در مذاکرات الابراهیمی در قاهره نتایج نشست سه جانبه وی با مسئولان آمریکا و روسیه که روز سه شنبه گذشته در ژنو برای فراهم کردن مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2 بود، نیز بررسی شود.

مذاکرات الابراهیمی در سفر اروپاییش نتیجه خاصی در بر نداشت و امیدی نمی‌رود که نشست‌هایش با مسئولان اتحادیه عرب نیز به سرانجام مشخصی بینجامد.

در همین حال سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه از برخی از کشورها و گروه‌هایی که نام آنها را مشخص نکرد به خاطر نقششان در "تلاش برای پیچیده‌تر کردن حل وفصل بحران سوریه" به شدت انتقاد کرد.

وی اعلام کرد که کشورش به فراهم کردن مقدمات برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خصوص سوریه پایبند است اما برخی از کشورها و گروه‌ها با وضع پیش شرط، برگزاری این کنفرانس را به چالش می‌کشانند.

همچنین مصر و الجزایر نیز برگزاری کنفرانس ژنو 2 را برای رسیدن به راهکاری سیاسی در خصوص سوریه که بتواند پاسخگوی خواسته‌های قانونی مردم مصر باشد، خواستار شدند.

محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مراد مدلسی، همتای الجزایری‌ خود در الجزایر با تاکید بر این مطلب، خواهان حضور طرفین درگیر سوریه بر سر میز مذاکرات شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها