کد خبر: ۱۴۴۲۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۰۸ تير ۱۳۹۲

به گزارش جام کشکول؛ در 7 سال گذشته هنرمند ویتنامی به نام هون فونگ دو اهل هویان در هنر کنده کاری پرتره نامی برای خود دست و پا کرده است. او روی ریشه های بامبو، پرتره های خدایان و شخصیت های بودایی را بصورت ظریف و زیبا کنده کاری کرده است.

 


هون فونگ دو این کار را کاملا به طور تصادفی شروع کرده است. زمانی که او 15 ساله بود روی چوب کنده کاری می کرد اما زندگی در هویان - جایی که به روستای بامبو شناخته شده است – و ایستادگی در بین ده ها نفر از صنعتگران و مجسمه سازان با استعداد بسیار سخت بود و باید به دنبال کار تازه ای می رفت.

 


اما هفت سال پیش، سیل با خود تکه های بامبو را به درب خانه ی او آورد. هون فونگ با نگاه به ریشه ی بامبوها جرقه ای در ذهنش زده شد و به فکر کنده کاری بر روی ریشه بامبو افتاد. هون با شروع کار بر روی ریشه های بامبو به موفقیت چشمگیری در کسب و کار مجسمه سازی دست یافت تا جایی که امروزه می توان آثار او را در بیش از 20 فروشگاه در هویان یافت.

 


او همچنان در فکر این است که مجسمه هایش شباهت بیشتری به انسان داشته باشد و تلاش می کند در ماه بین 200 تا 300 مجسمه برای گردشگران آماده کند.
البته به دست آوردن ریشه ی بامبو کار راحتی نیست و او مجبور است به جنگل برود و با استفاده از بولدوزر ریشه های بامبو را بیرون بکشد.
هون فونگ قادر است چهره ی مشتریانش را نیز بر روی ریشه بامبو حک کند که این در نوع خود بسیار جالب و شگفت انگیز است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها