کد خبر: ۱۴۴۲۵۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۹     ۰۸ تير ۱۳۹۲
مقاله تحلیلی کریستین ساینس مانیتور از وقایع اخیر مصر:
اما علت تمرکز غرب بر مسائلی از این دست و تاکید بر حامی بودن ایران برای جهان تشیع چیست؟ پاسخ به این سوال در ادامه تحلیل آقای پیترسون مشخص می شود. این تحلیل گر امریکایی معتقد است اگر ایران واقعا خود را محافظ تشیع می داند باید به قتل چهار شیعه مصری پاسخ قاطعانه بدهد! این، یکی از معدود مواردی است که می توان برنامه های پنهانی دشمن را ناخواسته از قلم یک روزنامه نویس دریافت کرد: تلاش برای غلبه احساسات مذهبی شیعه و سنی بر منطق اتحاد، یگانه هدف غرب به منظور تضعیف جبهه اسلام است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ همواره بیشترین تاکید رهبران جامعه اسلامی –اعم از شیعه و سنی- اتحاد این دو گروه برای مواجهه مثمر ثمر با عداوت دشمنان دین مبین اسلام بوده است. بدیهی است برای دشمنی که کل ماهیت اسلام را به ضرر بقای خویش می بیند چندان تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد. اگرچه اینان در بیان برنامه های خود برای برهم زدن این اتحاد بسیار محتاط عمل می کنند اما شاهدیم که هرجا درگیری بین شیعه و سنی بروز پیدا کند، مسرت و شادمانی در رفتار دشمنان هویداست و تلاششان برای ماهی گرفتن از این آب گلالود از چشمان تیزبین دور نمی ماند.

مقاله تحلیلی کریستین ساینس مانیتور به قلم اسکات پیترسون، یکی از ده ها موردی است که با سوء استفاده از درگیری های بین شیعه و سنی –که موذی گری غرب جرقه بروز آنها را ایجاد می کند- برنامه های منفعت طلبانه غرب و سودجویی آنان از این درگیری ها را نشان می دهد.

پیترسون در این تحلیل ایران را محافظ مواضع اهل تشیع در سرتاسر جهان عنوان می کند و به همین بهانه، قتل چهار شیعه در مصر را شروعی برای درگیری شیعه و سنی در ایران و در هرجا که تحت حمایت ایران است قلمداد می کند! غافل از اینکه نظیر این اقدامات وحشیانه همواره نه تنها توسط رهبران شیعه بلکه توسط رهبران سنی نیز محکوم می گردند. کما اینکه محمد مرسی رئیس جمهور مصر از اولین چهره هایی بود که این اقدام فجیع را محکوم کرد.

البته پیترسون نمی تواند از اقرار این نکته اجتناب کند که انقلاب اسلامی ایران، یک مدل موفق از حمایت از اسلام شیعه و سنی به طور یکسان بوده است: ”آیت الله علی خامنه ای در یکی از بیانات رسمی خود در سال 2008 این نکته را خاطرنشان نمود که میلیون ها نفر از برادران سنی چه در کشورهای عربی چه افریقایی و چه هر کجای دنیای اسلام، مجذوب انقلاب اسلامی شده اند."

اما علت تمرکز غرب بر مسائلی از این دست و تاکید بر حامی بودن ایران برای جهان تشیع چیست؟ پاسخ به این سوال در ادامه تحلیل آقای پیترسون مشخص می شود. این تحلیل گر امریکایی معتقد است اگر ایران واقعا خود را محافظ تشیع می داند باید به قتل چهار شیعه مصری پاسخ قاطعانه بدهد!

این، یکی از معدود مواردی است که می توان برنامه های پنهانی دشمن را ناخواسته از قلم یک روزنامه نویس دریافت کرد: تلاش برای غلبه احساسات مذهبی شیعه و سنی بر منطق اتحاد، یگانه هدف غرب به منظور تضعیف جبهه اسلام است. بدین ترتیب و با استفاده از فشار رسانه ای سعی می کنند به خیال خام خود ایران را در محظور دفاع از شیعه قرار دهند و ریشه اتحاد را در دنیای اسلام از بیخ و بن برکنند.

این تلاش زمانی بیشتر هویدا می گردد که به عنوان مثال می بینیم رسانه های غربی اگرچه از محکومیت جنایت مصر توسط محمد مرسی خبر می دهند اما بلافاصله –و به منظور بی اثر کردن این اظهارنظر وحدت گرایانه- بر این مسئله تاکید می کنند که مرسی خود از طرفداران سلفیت در مصر است.

یکی دیگر از تلاش های غرب برای بر هم زدن اتحاد شیعه و سنی، بهره گیری از وقایع سوریه، عراق و لبنان است. تمام سعی دشمن در این است که درگیری های سوریه را به سطح جنگ داخلی مذهبی تنزل دهد. ظاهر ماجرا اگرچه از تنش بین شیعه و سنی خبر می دهد اما واقع امر چیز دیگریست.

رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این نکته هشدار داده اند که مسئله سوریه نه جنگ بین علوی و سنی بلکه جنگ بین مخالفین و موافقین مقاومت است. جنگی که با حمایت استکبار و صهیونیسم و برای در هم شکستن خط مقاومت در خاورمیانه آغاز گردیده است. درگیر کردن جهان اسلام به مسائل داخلی به منظور غافل کردن آنان از پیشبرد اهداف دشمنان اسلام بالاخص در منطقه خاورمیانه تنها واقعیت ماجراست که متاسفانه تحت پوشش جنگ های مذهبی و قبیله ای هر لحظه در حال پیشرفت است.

پرواضح است در چنین مقطع حساسی که قدرت های استکباری در شرف اضمحلال قرار دارند، حفظ وحدت مسلمین بخش عمده ای از اهداف دشمنان را بی نتیجه خواهد گذارد. مسلمین می بایست با هوشیاری و فراست، ابتدا از بروز درگیری های فرقه ای تا حد امکان خودداری کنند. حتی در صورت اینکه برخی افراد نادان با آب ریختن بر آسیاب دشمنان اسلام دست به چنین اقداماتی زدند و بر طبل تفرقه کوبیدند، موقعیت اقتضا می کند از گسترش دامنه این آتش اجتناب کرد و خشم مقدس خود را برای خالی کردن بر سر دشمنان اصلی نگه داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها