کد خبر: ۱۴۴۲۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۸ تير ۱۳۹۲
رييس کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال با انتقاد دوباره از حسين عسگري گفت: فهرست داوران ليگ برتري را که دپارتمان اعلام کرده قبول نداريم.

به گزارش 598،فريدون اصفهانيان در گفت‌وگو با ايسنا، در ادامه انتقادهايش از رييس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال‌، اظهار کرد: هر چه حرف داشتيم به کفاشيان گفته‌ايم و منتظريم که او جلسه‌اي بگذارد و مسائل را بررسي کنند. برخي مسائل به ما مربوط مي‌شود و برخي ديگر همت مسئولان را مي‌طلبد. ما حرف خود را به کفاشيان زده‌ايم و اميدواريم هر چه سريع‌تر تصميم لازم گرفته شود.
 


وي در ادامه درباره اعتراضش به فهرست داوران ليگ برتري که به تازگي از سوي دپارتمان داوري اعلام شده، اظهار کرد: نظر ما اين بود که مانند AFC عمل کنيم. وقتي AFC از ايران داور مي‌خواهد،‌ انتخابش را برعهده کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال ايران مي‌گذارد چون ما بهتر مي‌دانيم کدام داور وضعيت بهتري دارد. بر همين اساس تصميم گرفتيم که داوران ليگ برتري هم از سوي کميته‌ داوران هيات‌هاي استاني معروفي شوند، چون آنها بهتر مي دانند که کدام داورشان عملکرد بهتري دارد، بيشتر خدمت کرده و وضعيت جسماني مناسب‌تري دارد.
 


اصفهانيان ادامه داد: درگيري آن داور که با حسين عسگري پيش آمد باعث شد که تصميم بگيريم معرفي داوران را به استان‌ها محول کنيم. درست نيست که دپارتمان از خودش اسامي داوران را معرفي کند. از کجا معلوم که داوران اعلام شده محروم نباشند يا مشکل ديگري نداشته باشند؟ دپارتمان از کجا مي‌داند که آن داور با هيات استان همکاري مي‌کند يا نه؟ از طرف ديگر وقتي دپارتمان، داوري را به اسم دعوت مي‌کند ديگر آن داور حاضر نمي‌شود در تست آمادگي جسماني استانش شرکت کند بنابراين خواستيم که کاري عقلاني انجام دهيم.
 


در ميانه‌ي فصل گذشته يکي از داوراني که به ليگ برتر دعوت نشده بود در جريان تست آمادگي جسماني با حسين عسگري درگيري لفظي و فيزيکي پيدا کرد که به او گفته شد دليل ممانعت از انجام تست او اين بود که از سوي هيات فوتبال استان مربوطه دعوت نشده است.
 


اصفهانيان در ادامه گفت: گفته‌ايم که فهرست اعلام شده داوران را قبول نداريم. اين مساله را به اطلاع آقاي آيت اللهي هم رسانده‌ايم. حالا دپارتمان بايد تصميم بگيرد و فهرست را طبق قانون تنظيم کند.
 


رييس کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال همچنين گفت: بارها گفته‌ايم که مشکلات داوري بايد در درون خانواده حل شود، اما چيزهايي هست که ديگر نمي‌شود سکوت کرد. فدراسيون فوتبال کويت براي جام باشگاه‌هاي فوتسال جهان از عليرضا سهرابي و دو داور ديگر به اسم دعوت کرده است، اما دپارتمان داوري نام سهرابي را خط زده و فرد ديگري را جايگزين کرده است . اين در حالي است که سهرابي ويزايش را هم گرفته و بايد به کويت برود. اعزام داوران به مسابقات خارج از کشور به ويژه که با اسم دعوت شده باشند، ربطي به دپارتمان داوري ندارد. اصلا دپارتمان و عسگري چه کاره هستند که در اين باره تصميم بگيرند و اسم داور را خط بزنند؟ بهانه عسگري اين است که کويت خواسته ايران داوران را معرفي کند!
 


وي ادامه داد: فدراسيون فوتبال کويت به سهرابي احترام گذاشته و از او دعوت کرده و حتي خواسته که برنامه جلسات قبل بازي‌ها را هم او طراحي کند چون تجربه چند بار حضور در جام جهاني را دارد، آن وقت دپارتمان ما نام او را خط مي‌زند. شما چه کاره‌ايد که اين کار را مي‌کنيد؟
 


اصفهانيان که بار ديگر به عضويت شوراي شهر زنجان در آمده است ، ادامه داد: ما در شهرستان هستيم و نمي‌توانيم هر روز در فدراسيون باشيم. کارها بايد قانونمند باشد نه اين که به صورت من‌درآوردي عمل شود. همه را بايد به يک چشم ديد و هر کسي که حقش است انتخاب کرد. عسگري گفته خودتان بياييد و کارها را انجام دهيد! من هم گفتم شما برويد تا ما بياييم.
 


رييس کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال همچنين درباره وضعيت اعضاي کميته‌ داوران گفت: اسماعيل صفيري را به دليل حضور نيافتن در جلسات کميته‌ کنار گذاشتيم و در نامه‌اي خواستيم که حکمش لغو شود. از طرف ديگر هدايت الله ممبيني و فروزان کاکاوند را به کميته‌ اضافه کرديم که هنوز ابلاغشان صادر نشده است.
 


وي در پايان پيروزي تيم‌هاي ملي فوتبال، واليبال و بسکتبال جوانان ايران را تبريک گفت و براي ورزش ايران آرزوي موفقيت کرد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها