کد خبر: ۱۴۴۱۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۸ تير ۱۳۹۲
احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان با برگزاری نشستی، ضمن محکوم کردن توطئه‌های دشمنان برای ایجاد ناآرامی در کشور، تصریح کردند که شیعیان و اهل تسنن در این کشور هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان با برگزاری نشستی در منطقه «گیلگت»، کشته شدن شماری از گردشگران خارجی در این منطقه را محکوم کردند و آن را توطئه‌ای بر ضد پاکستان دانستند.

این نشست با عنوان «آینده گیلگت- بلتستان و موج اخیر تروریسم» در منطقه گیلگت و به ریاست حزب «مجلس وحدت مسلمین» پاکستان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه با انتقاد از عملکرد دولت در تأمین امنیت این منطقه، خواستار دستگیری و مجازات فوری عاملان این جنایت شدند.

«علامه امین شهیدی» معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این جلسه، با اشاره به اینکه در این کشور و در منطقه گیلگت هیچ اختلافی بین شیعه و سنی نیست، تصریح کرد که برخی کشورهای جهان درصددند تا با طرح چنین موضوعاتی بذر نفاق را در این کشور بپاشند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: این وظیفه عالمان و دولتمردان پاکستانی است تا وحدت فرقه‌ای و مذهبی را در کشور حفظ کنند.

علامه شهیدی با اشاره به نشست اخیر در «تل آویو» که در آن تلاش شد از اختلافات بین شیعه و سنی برای اهداف شوم رژیم غاصب صهیونیستی استفاده شود، از همه فعالان خواست تا با ایجاد یک مجمع مشترک موضوع اختلافات و درگیری‌های فرقه‌ای را مورد بررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل در ناآرامی‌ها و خشونت‌های منطقه گیلگت دست دارند، تصریح کرد که وحدت شیعه و سنی می‌تواند موجب خنثی شدن توطئه‌های آمریکا و اسرائیل برای بی‌ثبات کردن پاکستان شود.

«امجد» نماینده حزب مردم پاکستان نیز که در این نشست حضور داشت، بیان داشت که منشا فرقه‌گرایی از منطقه گیلگت نیست بلکه این موضوعی است که از دهه 1970 از بیرون وارد این منطقه شده است.

وی همچنین از نقش برخی رهبران شیعه و سنی برای رفع اختلافات قومی و ایجاد صلح و آرامش در این منطقه تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه رهبران احزابی چون «حزب مردم پاکستان»، «جنبش متحده قومی»، حزب «مسلم لیگ برای همه مردم پاکستان»، «جماعت اسلامی»، «تحریک اسلامی پاکستان» («تحریک جعفریه» سابق)، هیئت مساجد اهل سنت و شمار دیگری از احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها