کد خبر: ۱۴۴۱۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۸ تير ۱۳۹۲
روسیه با وجود تلاش غرب و متحدان عربی‌اش برای تاخیر در برگزاری نشست ژنو ۲، به دنبال تسریع در برگزاری این نشست از طریق رایزنی‌های فشرده با کشورهای منطقه است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه السفیر لبنان خبر داد که روسیه در حال فشار وارد کردن به دولت ترکیه است تا مقامات آنکارا را برای حمایت از نشست ژنو 2 مجاب کند.

این گزارش با اشاره به تماس تلفنی اخیر بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که محور گفت‌وگوهای سران مسکو و آنکارا بحث درباره ژنو 2 بوده است.

السفیر می‌افزاید که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز با احمد داود اوغلو همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگویی تلفنی در این زمینه داشته است.

مسکو در حالی که به شدت تلاش دارد تا روند برگزاری نشست ژنو 2 را تسریع ببخشد برخی کشورهای منطقه با این امر مخالفند و به دنبال تاخیر در برگزاری نشست هستند.

در همین زمینه نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شده که برگزاری نشست ژنو 2 نزدیک بعید است.

نبیل العربی که طی دو سال اخیر به دلیل مواضع نزدیک به قطر و عربستان علیه سوریه در اتحادیه عرب مورد انتقاد بوده در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که در هفته گذشته نشست سه جانبه آمریکا، روسیه و سازمان ملل برای مشخص کردن زمان نشست ژنو 2 به پایان رسیده است.

به عقیده ناظران آمریکا و متحدین عربی‌اش در منطقه می‌کوشند تا با خرید زمان، شرایط مخالفان مسلح در مقابل ارتش سوریه را که بعد از شکست در القصیر در موضع ضعف قرار گرفته‌اند، بهبود ببخشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها