کد خبر: ۱۴۳۹۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۰۷ تير ۱۳۹۲
استاندار واسط عراق اعلام کرد از مجموعه بودجه اختصاص یافته برای توسعه این استان در سال 2013 ، بیش از 17 میلیون دلار به توسعه گذرگاه اصلی مرزی آن با ایران اختصاص یافته است.

«محمود عبدالرضا طلال» استاندار استان واسط عراق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق  از اختصاص بیش از 17 میلیون دلار برای توسعه گذرگاه اصلی شهرستان بدره در مرز با ایران، خبر داد.

وی گفت: با این اقدام انتظار می رود که گذرگاه زرباطیه به بهترین نقطه مرزی و  ارتباطی با ایران تبدیل شود.

طلال در توضیح این مطلب افزود: هدف از این اقدام، توسعه و بهسازی گذرگاه مزبور است زیرا عراق از طریق آن با همسایه خود یعنی ایران ارتباط می یابد از همین رو باید آن را مورد توجه قرار داده و آن را به سطح ورودی های مرزی ایران با عراق از جمله گذرگاه  مهران که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است، رساند.

وی گفت: طول این گذرگاه شش کیلومتر و عرض آن 30متر است که توسعه آن شامل ایجاد شبکه های آب و برق و روشنایی، فضای سبز و خطوط ارتباطی و نیز پل های عابر به اضافه سایر خدمات تکمیلی است.

طلال همچنین اظهار داشت: از اداره قراردادهای استانداری خواسته شده است که از شرکت های خارجی از جمله شرکتهای بزرگ ایرانی برای اجرای این پروژه دعوت به عمل آورد.

شهرستان بدره واقع در 80کیلومتری شرق کوت قرار دارد و ورودی این شهر به دلیل عبور  روزانه هزاران زائر و مسافر ایرانی از آن، حائز اهمیت فراوان است .

بدره در ده کیلومتری مرز عراق و ایران قرار دارد و در آن سوی گذرگاه زرباطیه در آن، مرز مهران قرار دارد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها