کد خبر: ۱۴۳۸۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۶ تير ۱۳۹۲
به فاصله چند روز از لغو تحریم‌ فروش ابزارهای ارتباط جمعی، نرم‌افزار و خدمات‌ رایانه‌ای به ایران، آمریکا تحریم‌های شدید جدیدی علیه ایران به اجرا گذاشت که صنعت خودروسازی و پول ملی ایران را نشانه گرفته است
به گزارش 598 به نقل از شبکه خبر، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشت: این اقدامات آخرین حلقه از زنجیره اقدامات تجاوزکارانه آمریکا علیه مردم ایران بوده است. دولت اوباما از نتیجه انتخابات ایران استفاده کند و به سرعت تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

در ادامه این گزارش آمده است، واشنگتن باید از انتخاب حسن روحانی رئیس‌ جمهور جدید ایران استفاده کرده و به سرعت تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

درحالی‌ که دولت آمریکا در سوم ژوئن ادعا کرد که هنوز راه برای رسیدن به یک راه‌ حل دیپلماتیک باز است اما وضع دور جدید تحریم‌ ها نشان می‌دهد که سیاستمداران آمریکایی راه‌ حل دیپلماتیک را مد نظر ندارند و تحریم‌ها برای حل مسالمت‌ آمیز موضوع هسته‌ای ایران طراحی نشده‌اند.

در گزارش «پروژه ایران» که اخیرا منتشر شده است، دیپلمات‌های پیشین آمریکا و کارشناسان مسائل ایران از دولت اوباما خواستند تا در مورد سیاست خود در قبال ایران تجدید نظر کند و این نکته را در نظر داشته باشد که این تحریم‌ها ممکن است در حقیقت به کاشتن بذر دشمنی میان ملت ایران و آمریکا در دزارمدت منجر شود.

نهمین دور تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت اوباما علیه ایران نشان می‌دهد که این تحریم‌ها  اعلام جنگ علیه ایران است. مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها برای تضعیف بیشتر پول ملی ایران و ناپایدارتر کردن آن و درحقیقت مجازات بیشتر مردم ایران طراحی شده‌اند.


این درحالی است که مقامات آمریکایی هرگونه تحریم صادرات دارو و کالاهای بشردوستانه به ایران را تکذیب می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها