کد خبر: ۱۴۳۷۰۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۵     ۰۶ تير ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در ادامه پاسخ به تبريک مقامات کشورها به پيام‌هاي تبريک رئيس‌جمهور چين، الجزاير و امير کويت پاسخ گفت.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک «شي جين‌پينگ» رئيس‌جمهوري خلق‌چين تأکيد کرد: مناسبات دوستانه و پيوندهاي تاريخي دو کشور بزرگ ايران و چين از سابقه ديرينه‌اي برخوردار است و اين اشتراکات و اعتماد متقابل همواره زمينه را براي تقويت روابط دو جانبه و برقراري صلح و آرامش در منطقه فراهم کرده است.
حسن روحاني با تشکر از پيام تبريک رئيس‌جمهور چين، اظهار کرد:‌ توسعه روابط با چين در همه زمينه‌ها از اولويت‌هاي ويژه سياست خارجي دولت آينده ايران است.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران ابراز اميدواري کرد که شاهد افزايش هرچه بيشتر همکاري‌هاي دو کشور باشيم.
همچنين روحاني در پاسخ به پيام تبريک «عبدالعزيز بوتفليقه» رئيس‌جمهوري دموکراتيک خلق الجزاير اظهار کرد: اميدواريم با تلاش‌هاي متقابل دو کشور بيش از پيش شاهد تقويت و گسترش روابط دوستانه بين دو ملت براي منافع مشترک باشيم.
رئيس‌جمهور منتخب مردم همچنين اراده دولت يازدهم ايران را تحکيم و گسترش روابط و پيوندهاي برادرانه با جمهوري الجزاير در همه زمينه ها دانسته است.
رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک «صباح الاحمد الجابر الصباح» امير کويت نيز تأکيد کرد: کشور دوست، کويت، همواره جايگاه ويژه‌اي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران داشته است و اين جايگاه تداوم خواهد يافت.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني همچنين بر هم نظر بودن خود با امير کويت مبني بر اينکه گسترش روابط دوستانه دو کشور موجب صلح و ثبات هرچه بيشتر در اين منطقه حساس از جهان خواهد شد، تأکيد کرد.
درخواست جبهه پيروان براي ديدار با روحاني
در همين حال «سيدکمال سجادي» به درخواست جبهه پيروان خط امام و رهبري براي ديدار با رئيس‌جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري براي ديدار با «حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني» درخواست رسمي کرده است.
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: منتظر تعيين زمان از سوي رئيس‌جمهور منتخب مردم هستيم که در آينده‌اي نزديک با وي ديدار داشته باشيم.
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطرنشان کرد: اين ديدار به منظور اعلام آمادگي و همکاري با دولت آينده صورت مي‌گيرد.
همچنين عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به مذاکرات اين تشکل درباره دوره جديد رياست جمهوري، از تصميم براي ديدار هيئت 8 نفره اين جامعه روحانيت با رئيس‌جمهور منتخب خبر داد.
حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي با اشاره به برگزاري جلسه عصر سه‌شنبه جامعه روحانيت مبارز و تصميم‌گيري در اين جلسه براي ديدار با دکتر حسن روحاني، اظهار کرد: در اين جلسه مقرر شد که هيئتي از جامعه روحانيت مبارز به ديدار رئيس‌جمهور منتخب که خود عضو اين تشکل روحاني است، بروند.
ابراهيمي از حضور خود و حجج اسلام سيدرضا تقوي، عبدوس، تسخيري و مروي به عنوان چند عضو از هيئت ديدار‌کننده از سوي جامعه روحانيت مبارز با رئيس‌جمهور منتخب نام برد.
گفتني است ديدارهاي روز گذشته روحاني به دليل کسالت وي (سرماخوردگي) لغو شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها