کد خبر: ۱۴۳۲۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۰۴ تير ۱۳۹۲
پایگاه خبری العهد ابعاد همگرایی جریان المستقبل لبنان و تروریست‌های سلفی وابسته به احمد الاسیر را فاش کرد.

به گزارش 598،  فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب المستقبل با استفاده از تمامی ظرفیت‌های سیاسی در خفا از «احمد الاسیر» حمایت کرده و آشکارا فعالیت‌های وی را پوشش می‌دهد.

دلیل این حمایت این بود که الاسیر یکی از بازیگران ایجاد فتنه توسط جریان آبی بوده و علناً ترسیم‌کننده نقشه راه برای این جریان به شمار می‌رفت. الاسیر فعالیت خود را با ناامن کردن منطقه صیدا آغاز کرده و بارها با شعارهای واهی از دولت سرپیچی کرد.

الاسیر با زیر پا نهادن حرمت صیدا، با حمایت حزب المستقبل بیشترین استفاده را از اصل «توافق امنیتی» داشته است و آنچه دیروز رخ داد بازتاب همین امر بود.

از همین رو الاسیر با پوشش گسترده سیاسی حزب مذکور، وارد میدان شد و از همان روز نخست، هجومی گسترده علیه سلاح مقاومت آغاز کرد. حزب المستقبل نیز به جای نادیده گرفتن الاسیر، از وی استقبال و فرصت دیدار این شخص با احمد الحریری فرزند رفیق حریری و دبیرکل این حزب را فراهم کرد و در پی دیدارهایی که بین این دو صورت گرفت، طرح ایجاد فتنه شکل گرفت.

العهد در ادامه به نقل از برخی از منابع بلندپایه 8 مارس، درباره چگونگی بازداشت و توقیف خودرو حامل سلاح دو تن از حامیان الاسیر در هفته گذشته و چگونگی تحویل آن دو به پلیس و دادگاه، ارسال پرونده آن دو به اطلاعات ارتش و میانجگری المستقبل برای آزادی این دو نفر مطالبی بیان می‌کند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که المستقبل حامی و پشتیبان اصلی الاسیر است. این منابع بعید نمی‌دانند که الحریری برای هدایت اقدامات خرابکارانه الاسیر وارد عمل شود. المستقبل با اینکه برخی مواقع به موارد مختلفی توجه می‌کند اما به روشنی از طرح خود سخن می‌گوید. باید گفت بهیه الحریری از نمایندگان پارلمان، تمامی ناامنی‌ها را به سرپیچی پسر برادرش از دولت نسبت می‌دهد.

برخی منابع با اشاره به اینکه معادله امنیتی بی ثبات شده است، بیان داشته‌اند: جان قهوه چی فرمانده ارتش، نگرانی خود را از وضعیت کنونی لبنان اعلام کرده است. به گفته این منابع ارتش همیشه با مشت آهنین وارد عمل می‌شود اما معمولاً اصل امنیت توافقی برای رفع فتنه در جاهای مختلف حاکمیت دارد.

منابع دیگری در ارتش با اشاره به اینکه میانجگری الحریری برای آزادی دو فرد مذکور دقیقاً در راستای پوشش فعالیت‌های خرابکارنه الاسیر انجام شده، بیان داشته‌اند: آزادی دو فرد مذکور بعد از تحویل دادن آنها به دادستان نظامی و مصادره سلاح‌هایشان انجام شده است.

در همین راستا دکتر عبد الرحمن البزری شهردار پیشین صیدا در واکنش به اقدامات جریان حریری گفت: در شرایط کنونی این حادثه اولین و آخرین نخواهد بود و نهاد تأمین کننده امنیت، نهادی رسمی است که نباید دستورات خود را از فرماندهان سیاسی اخذ کرده و تسلیم  وساطت آنها باشد. حکومت باید به دور از زدو بندهای سیاسی به وظایف خود در قبال تأمین امنیت و اجرای قانون عمل کند.

البرزی در ادامه می‌افزاید: مشکلات امروز، نتیجه بی‌توجهی دولت به وظایف خود است که از مهمترین دلایل این امر انحلال نهادهای حکومتی و نحوه تعامل کشورها با این کشور با پروند‌ه های امنیتی است. وی ابراز امیدواری کرد که این مسائل تکرار نشود و بهترین راه حل این مشکلات را جلوگیری از بحرانی شدن تنش‌های امنیتی دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها