کد خبر: ۱۴۳۲۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۴ تير ۱۳۹۲
محمد قراگزلو در این گزارش خواندنی ، ویژگی های شخصیتی و سوابق کاری مدیرعامل احتمالی پرسپولیس را بررسی کرده است:مدیری که جدي ،سحر خيز ،عاشق ساخت و ساز استو عشق مصاحبه نيست
به گزارش 598 به نقل از سايت گل - محمد جعفر كامبوزيا ،اين نام كه دو سه روزي است  اهالي فوتبال و هواداران پرسپوليس به آن برخورده اند در طي اين مدت  كوتاه بيشتر از تمام 7 سال رياست او بر فدراسيون شطرنج و البته پست هاي ديگرش شنيده شده است!
كامبوزيا  مهندس عمران است و طبيعتا بر اساس رشته تحصيلي اش علاقه زيادي به ساخت و ساز دارد .به همين خاطر او اول بار به عنوان رئيس اداره فني مهندسي به سازمان ورزش وارد شد آن هم در دوره رياست هاشمي طبا.بعد از آن كامبوزيا به رياست  فدراسيون شطرنج رسيد  و 4 سال عهده دار اين فدراسيون كم سر و صدا بود كه بخشي از اين كم سر و صدا بودن به تيپ شخصيتي كامبوزيا بر مي گشت.
جدي ترين گزينه مدير عاملي باشگاه پرسپوليس و جانشيني رويانيان  ، در دوره اول رياستش بر فدراسيون شطرنج ساختمان هتل ورزش و ساختمان اصلي فدراسيون شطرنج را در خيابان حجاب بنا كرد كه البته ساختمان هتل ورزش بعد تر از زير مجموعه اين فدراسيون خارج شد.
اين مدير ورزشي كه اصالت سيستاني دارد و ته لهجه اي از مردمان ديار جنوب شرق كشور را مي توان در گويشش پيدا كرد در خرداد ماه سال 89  و براي دومين بار به رياست فدراسيون شطرنج رسيد  آن هم با 42 راي از مجموع 45 راي دهنده مجمع!
كامبوزيا مدير ركي است و از اين حيث به رويانيان شباهت زيادي دارد اما برعكس رويانيان هيچ علاقه اي به مصاحبه هاي متوالي و حضور مستمر در رسانه ها ندارد بطوري كه از او در دوره رياستش بر فدراسيون شطرنج نمي توان مصاحبه هاي متعددي پيدا كرد .او همواره در تعامل با رسانه ها به اين نكته قائل بوده كه اگر من كار خودم را درست انجام بدهم رسانه ها دنبالم مي آيند و لازم نيست من دنبال آنها بروم.
كامبوزيا از آن دست مديراني است كه خيلي زود در محل كارشان حاضر مي شوند  و سحرخيزند.او معمولا راس ساعت 6 صبح در فدراسيون شطرنج حاضر مي شود و طبيعتا كارمندان اين فدراسيون هميشه بعد از او به محل كارشان مي رسند.او در كارهايش هم همواره اين ويژگي را رعايت كرده و در دوره اي كه مدير بخش فني مهندسي سازمان ورزش بوده يك بار زودتر از مديران يكي از پروژه ها در رشت به محل رسيده و از اينكه مدير پروژه با تاخير  به محل رسيده شاكي و ناراحت  شده است.
اين مدير ميانسال  كه همواره ريش كوتاه و مرتبي دارد به شدت در كارش جدي است كه اين جديت گاهي اوقات به خشونت هم نزديك مي شود.پسر بزرگ كامبوزيا  يك عكاس ورزشي است كه البته گالري عكاسي هم دارد.
ظاهر در سوابق كاري او مي توان  به يك نقطه فوتبالي هم رسيد.گفته مي شود كامبوزيا قبل از رسيدن به پست رياست اداره فني مهندسي سازمان تربيت بدني مدتي رياست هيات فوتبال گيلان را بر عهده داشته و البته در اين استان رياست اداره مسكن و شهرسازي هم بوده است.
كامبوزيا اما در شطرنج و بخصوص اين دوره دوم مديريتي اش كه يك سال ديگر به پايان مي رسد كارنامه موفقي از خود بر جاي گذاشته .وي حدود دو سال قبل  از بين هفت كانديدا  به نايب رئيسي فدراسيون جهاني شطرنج رسيد و از اين حيث تنها مدير ورزشي است كه در فدراسيون هاي جهاني پست دارد.هر چند محسن مهرعليزاده  رئيس فدراسيون جهاني زورخانه اي است اما در بين ورزش هايي كه خاستگاه شان ايران نيست كامبوزيا تنها مديري است كه به پستي بين المللي رسيده  است.البته كامبوزيا از اين پست براي  توسعه شطرنج در كشورهاي جهان و البته ايران خودمان استفاده زيادي كرده و به خاطر رابطه خوبش با رئيس فدراسيون جهاني بودجه مناسبي  براي اين منظور به دست آورده است.
وي در بحث رده هاي پايه شطرنج اقدامات مفيدي انجام داده و تيم هاي زير 14 سال ايران در دوره مديريت او  يك بار قهرمان يك بار هم نايب قهرمان جهان شده اند.همچنين رتبه شطرنج ايران در دوره رياست او چه در رده آقايان چه در رده بانوان حدود 15 تا 20 پله صعود داشته كه همه اينها  نشانه موفقيت  او در اين رشته كم سر و صداست.
همچنين از آنجايي كه مهندس كامبوزيا علاقه زيادي به ساخت و ساز دارد در تمام استان هاي كشور خانه شطرنج را راه اندازي كرده كه ساختماني شبيه  مهره رخ شطرنج دارد .از ديگر اقدامات مهم او در شطرنج  مي توان گرفتن ميزباني مسابقات جهاني  رده هاي پايه  و البته راه اندازي سايت جامع شطرنج را بر شمرد  و به نظر مي رسد او در اين پست مدير موفقي بوده است.
اما سوال اساسي اينجاست كه آيا استرس ها و دشواري هاي 7 سال رياست بر فدراسيون  شطرنج به اندازه 7 روز كاري در باشگاه پرسپوليس هست ؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها