کد خبر: ۱۴۲۶۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۰۱ تير ۱۳۹۲
هنرپيشه‌هايي كه فقط هنگام زلزله مردم‌دار مي‌شوند!
بد نيست برگرديم به حدود يك قرن پيش؛ جايي كه يكي از ستارگان سينمايي آمريكا به ياري كشورش مي‌آيد تا با فروش اوراق قرضه بيشتر به مردم كمي از بار مشكلات اقتصادي كشورش كم كند. چارلي چاپلين همان ستاره معروف است كه در خيابان وال استريت مردم را به خريد اوراق قرضه تشويق مي‌كند تا بخشي از مشكلات اقتصادي ناشي از جنگ جهاني اول جبران شود. حالا اين تلاش كمدين معروف آمريكايي را مقايسه كنيد با ستارگان وطني!
اگرچه قرار گرفتن هنرپيشه‌ها و ورزشكاران در جايگاه گروه‌هاي مرجع جامعه،‌ الگويي غربي است اما متاسفانه بايد اذعان كرد كه آنها حتي طبق همين الگوي وارداتي هم نتوانسته‌اند در خدمت منافع ملت و كشور خود باشند.

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، شرايط موجود اقتصادي ايران هرچند ممكن است دلايل متعددي داشته باشد اما قابل انكار نيست كه حتما يك راه حل اصلي دارد؛ ترويج مصرف كالا داخلي قطعا يكي از مهمترين راه حل‌هاي بهبود وضعيت اقتصادي است كه متاسفانه آنچنان كه بايد مورد توجه افراد تاثيرگذار قرار نگرفته است.

هنرپيشه‌هاي سينمايي و ورزشكاران يكي از گروه‌هايي هستند كه مي‌توانستند شهرت و محبوبيت خود را در خدمت اين امر قرار دهند و جامعه خويش را در جهت عبور از اين شرايط ياري دهند؛ اتفاقي كه نه تنها رخ نداده بلكه سوگمندانه بايد گفت در تقابل با اين مسئله بوده است.

اين افراد كه بر اساس الگوهاي رسانه‌اي و تبليغي غربي به شهرت رسيده‌اند به قواعد همين الگوها نيز پايبند نيستند. در حالي كه هنرمندان و ورزشكاران معروف خارجي اين شهرت و محبوبيت را در خدمت منافع ملت و كشور خود بكار مي‌گيرند و در مواقع حساس به عبور جامعه خويش از بحران كمك مي‌كنند، متاسفانه غالب هم‌صنفان ايراني آنها چندان به اين مهم توجه ندارند؛ تبليغ كالاي ايراني يكي از اين موارد مهم است.

همين چند ماه پيش بود كه خبر حضور دسته جمعي تعدادي از ورزشكاران و هنرپيشه‌ها در مراسم افتتاح شعبه يك شركت خارجي توليدكننده محصولات لوكس منتشر شد. اين شركت كه صاحبان آن از قضا سه نفر يهودي هم بودند در مراسمي پرهزينه و اشرافي يكي از شعبات خود را در شمال تهران افتتاح مي‌كرد و حالا چندين نفر از هنرپيشه‌ها و ورزشكاران ايراني به ياري او آمده بودند تا قلم‌ها، عينك‌هاي آفتابي، عطر و جواهرات او بيشتر فروش كند!

البته پيش از اين هم حضور ستارگان ورزشي و سينمايي ايراني در تبليغات محصولات خارجي حاشيه ساز شده بود.

اما بد نيست در همين‌باره برگرديم به حدود يك قرن پيش، جايي كه يكي از ستارگان سينمايي آمريكا به ياري كشورش مي‌آيد تا با فروش اوراق قرضه بيشتر به مردم كمي از بار مشكلات اقتصادي كشورش كم كند. چارلي چاپلين همان ستاره معروف است كه در خيابان وال استريت مردم را به خريد اوراق قرضه تشويق مي‌كند تا بخشي از مشكلات اقتصادي ناشي از جنگ جهاني اول جبران شود.

 

حالا اين تلاش كمدين معروف آمريكايي را مقايسه كنيد با ستارگان وطني! البته اگر خداي نكرده زلزله يا ديگر بلاياي طبيعي گريبانگير مملكت شود ممكن است همين افراد به ميدان بيايند اما مسئله اينجاست كه مشكل فقط بي‌خانماني ناشي از زلزله نيست و وطن دوستي و مردم داري فقط در اين مواقع زمينه ظهور پيدا نمي‌كند. بلكه افرادي كه همه اعتبار خود را مديون مردم هستند، مي‌توانند بيشتر از اينها در خدمت جامعه خود بوده و به رفع مشكلات انها كمك كنند؛ البته شايد اينكار نيازمند زدن قيد حق التبليغات‌هاي چند ميليوني باشد كه خب، انصافا سخت است!

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها