کد خبر: ۱۴۲۴۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۱ تير ۱۳۹۲
رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: «برخی رسانه ها که پس از شکست مقابل ازبکستان و لبنان بدترین انتقادات را از سرمربی تیم ملی کردند امروز از او یک قهرمان بزرگ ساخته اند و این درد فوتبال ماست.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ داریوش مصطفوی درباره اینکه آیا پیروزی ایران در سئول را می توان با مسابقه ایران استرالیا در ملبورن مقایسه کرد اظهار داشت: «اول این صعود را به مردم عزیزمان تبریک می گویم. از دید من ملبورن در بحث فنی در سئول تکرار نشد اما در بعد اجتماعی و شادی مردمی همان اتفاق دوباره پدید آمد. درباره حرفم هم دلیل دارم، در بازی با استرالیا شرایط متفاوت بود. آن تیم استرالیا یکی از قوی ترین تیم های تاریخ فوتبال این کشور بود اما کره جنوبی فعلی قدرت سال های گذشته اش را نداشت.»


وی ادامه داد: «من اینجا حرفی می زنم و ممکن است برخی خوششان نیاید اما باید واقعیت را بیان کرد. ما در مسابقه سئول می توانستیم برنده نباشیم. به نظر من درخشش رحمان احمدی، سید جلال حسینی و امیر حسین صادقی بود که باعث شد تیم ایران تمامی حملات کره را خنثی کند.»


مصطفوی تاکید کرد: «بیایید قدرشناس باشیم. ما قبل از اینکه صعود به جام جهانی را مدیون کی روش و فدراسیون فوتبال باشیم، مدیون باشگاه استقلال هستیم. به خدا من استقلالی نیستم، من ملی هستم. 7 بازیکن استقلال در تیم ملی بازی می کنند و یکی از یکی هم بهتر بازی می کنند. جباری بهتر از حیدری، حیدری بهتر از نکونام، نکونام بهتر از صادقی، صادقی بهتر از بیگ زاده. شما ببینید همین هاشم بیگ زاده جوری بازی می کرد که انگار 100 بازی ملی در کارنامه اش دارد. اینها نتیجه تلاش مدیریت و مربیان استقلال بود که به هر حال کی روش با تیزهوشی متوجه آن شد و تیمش را بر اساس تیم قهرمان لیگ برتر بست.»


وی با اشاره به تغییر مواضع افکار عمومی نسبت به کی روش پس از صعود به جام جهانی افزود: «آقایان این کی روش همانی است که وقتی به ازبکستان باخت، گفتید باید ایران را ترک کند. چطور می شود این قدر سریع مواضع برخی افراد عوض شود؟ حتی برخی رسانه ها که پس از شکست مقابل ازبکستان و لبنان بدترین انتقادات را از سرمربی تیم ملی کردند امروز از او یک قهرمان بزرگ ساخته اند و این درد فوتبال ماست. اینکه یک نفر را بالا می بریم و خودمان جوری او را پایین می آوریم که نابود شود. با این وجود من داریوش مصطفوی اینجا می گویم و با صدای بلند هم می گویم اگر رییس فدراسیون فوتبال بودم کی روش را برمی داشتم. دلیلش هم واضح است؛ او هنوز به فوتبال ما چیزی اضافه نکرده است. به جام جهانی رفتیم اما آیا این هزینه ها با خروجی فوتبال و نمایش تیم ملی ما همخوانی دارد؟»


رییس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین گفت: «باید یک اتاق فکر واقعی برای تیم ملی تشکیل بدهیم. نه اینکه از ایران خودرو و سایپا آدم بیاوریم، بلکه خبرگان این فوتبال را بیاوریم. ما در این فوتبال امیر قلعه نويی داریم. مجید جلالی داریم. علی دایی داریم. مجتبی تقوی، فیروز کریمی، محمد مایلی کهن و فرهاد کاظمی داریم. اگر من بودم از این جمع یک نفر را برای جام جهانی برزیل سرمربی تیم ملی می کردم و دو نفر را هم به عنوان دستیارش می گذاشتم. بقیه هم به عنوان حلقه مشاوره می ماندند. حضور یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی برای آینده فوتبال ما هم اتفاق خوبی است.»


مصطفوی  درباره اینکه گفته می شود سرنوشت وی پس از صعود تیم ملی به جام جهانی 1998 فرانسه در انتظار علی کفاشیان است اظهار داشت: «داستان من خیلی فرق داشت. آن زمان رییس جمهور به صورت مستقیم در کارم دخالت می کرد. امروز مجمع هست و مجمع تصمیم می گیرد و نه فرد. به نظرم وزیر ورزش و مجمع باید سبک سنگین کنند و بهترین تصمیم را بگیرند اما امیدوارم تصمیمی باشد که به حضور مدیران قوی تر در فوتبال بیانجامد. در کل بعید می دانم سرنوشت من و آن  استعفای اجباری در انتظار کفاشیان باشد.»


وی افزود: «آنطور که شنیده ام نام هایی نظیر: فائقی، مهرعلیزاده، آصفی و دادگان برای وزارت ورزش کاندیدا هستند و من فکر می کنم هر کدام از این نفرات در نهایت مسئول ورزش این مملکت شوند می توانند تاثیرات مثبت زیادی بگذارند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها