کد خبر: ۱۴۲۴۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۱ تير ۱۳۹۲
كاپيتان سابق تيم ملي گفت: «مطمئن باشيد كه امسال يك علي‌كريمي جديد را خواهيد ديد.»
به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ علي كريمي جزو آن دسته از كساني بود كه ديروز سر از پا نمي‌شناخت. جادوگر كه پيش از ديدار ايران – كره نيز در مصاحبه اي براي صعود ايران به جام‌جهاني ابراز اميدواري كرده بود، ديروز آنقدر بريده بريده و پرسرعت صحبت مي‌كرد كه به خوبي مي‌شد متوجه شور و شوق جادوگر شد: «خوشحالم مردم ايران خوشحال و راحت خوابيدند.»


* بازي را چطور ديدي؟
- خيلي خوب بود، اولش هي توپ را گرفتند و عقب و جلو كردند، ولي بعدش داستان عوض شد.


* كره‌اي‌ها اول بازي در حفظ توپ خيلي عالي بودند.
- واقعا بازي كردن در كره در هر شرايطي سخت است. مخصوصا اينكه كره‌اي‌ها از ما باخته بودند و دنبال برد بودند. رفتن به جام‌جهاني لياقت فوتبال ما و مردم بود.


* پس از بازي راضي بودي؟
- همين كه برديم خوب بود. روي پاي خودمان بوديم و به جام‌جهاني رفتيم، اگه دنبال برد و باخت بقيه تيم‌ها بوديم و از آن راه به جام‌جهاني مي‌رفتيم، زياد نمي‌چسبيد، ولي اين‌طوري خيلي بهتر شد و توانستيم با بردن كره به جام‌جهاني برويم. من به سهم خودم اين برد را به تمام مسئولان فوتبال، بازيكنان تيم ملي و كادر فني تيم ملي تبريك مي‌گويم و شك نكنيد اين برد به نفع تمام فوتبال و مردم ما شد.


* در اين بازي‌ها كي روش بازيكنان جديدي مثل دژآگه و قوچان‌نژاد را كشف كرد و به تيم‌ملي آورد.
- به نظر من اين كار، كار خوبي بود چرا نبايد از تمام نيروهايي كه داريم، استفاده كنيم. كشف دژآگه و قوچان‌نژاد و آوردن آنها به تيم‌ملي كار خوبي بود. اين مهم نيست كه چه كسي، كجا زندگي مي‌كند. مهم اين است كه يك ايراني از هر جاي دنيا مثل سرباز در خدمت كشورش باشد.


* خيلي‌ها دنبال همين هستند تا اين اتفاق براي كريمي بيفتد و جادوگر دوباره به تيم‌ملي برگردد و حتي بعضي‌ها مي‌گفتند كه جاي تو در كره هم خالي بود.
- اين نظر لطف شما و كساني است كه نسبت به من محبت دارند. من ديروز هم به شما گفتم كه مثل يك سرباز در خدمت تيم‌ملي هستم و هر وقت نياز باشد و بخواهند به اردوي تيم‌ملي مي‌روم.


* مي‌گويند علي كريمي خيلي خوشحال و اميدوار است كه در برزيل همراه تيم‌ملي باشد. البته نبايد فراموش كرد كه كي روش هم گفته بود يكي از بليت‌هاي جام‌جهاني مال تو است.
- آقاي كي روش هميشه نسبت به من لطف داشته ولي علي كريمي وقتي به درد تيم‌ملي مي‌خورد كه روي فرم باشد و بتواند براي اين تيم كاري انجام دهد. به هر حال من دوست دارم براي تيم‌ملي بازي كنم و مطمئن باشيد كه اين صعود تيم‌ملي آنقدر به من بازيكن روحيه مي‌دهد كه با دل و جان تمرين كنم و خودم را به تيم‌ملي و جام‌جهاني برسانم. مطمئن باشيد كه امسال يك علي‌كريمي جديد را خواهيد ديد.


* در مورد اينكه قوچان‌نژاد از خراسان توانست جاي هم‌استاني‌اش خداداد عزيزي را بگيرد چه نظري داري؟
- به نكته جالبي اشاره كردي، خداداد و قوچان‌نژاد هر دو مشهدي هستند. البته مهم اين است كه ايران به جام‌جهاني برود و اين‌كه چه كسي از كدام شهر گل زده خيلي مهم نيست. خداداد كه يكي از خوب‌هاي تاريخ ما بود و اين طرف هم قوچان‌نژاد توانست كار بزرگي انجام دهد. من به سهم خودم به ايشان هم تبريك مي‌گويم.


* كره‌اي‌ها و مخصوصا سرمربي آنها قبل از بازي خيلي كري مي‌خواندند.
- اي بابا... اينها خدا را شكر كنند كه حذف نشدند و آن طرف به پلي‌آف رفتند. ديروز گفتم كه ... اين حرف‌ها و اين كري‌خواندن‌ها مال بيرون زمين است و مرد كسي است كه توي زمين خودش را نشان دهد.


* به عنوان كاپيتان سابق تيم ملي چه صحبتي داري؟
- من در مصاحبه قبلي هم آرزو كردم مردم ايران دومين جشن بزرگ و ملي‌شان را در طول اين هفته برگزار كنند جشن اول كه جشن رياست‌جمهوري بود و حالا كه جشن صعود تيم ملي. اين هفته مردم ايران شرايط بهتري داشتند و من فكر مي‌كنم كه پا قدم آقاي روحاني براي ما تا حالا خوب بوده و اميدوارم كه اين قضيه ادامه داشته باشد به هرحال ... از اين خوشحال هستم كه مردم ايران خوشحال و راحت خوابيدند... مردم ما خيلي در فشار هستند و من فكر مي‌كنم اين اتفاق‌ها براي چند روز هم كه شده دل مردم را شاد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۲
۰
۲
حالا که سختی ها تموم شده و تیم ملی رفته برزیل معلومه همه دوست دارند برن. اگه کیروش اجازه بده منم دوست دارم بیام.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها