کد خبر: ۱۴۲۳۰۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۰۱ تير ۱۳۹۲
نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «کابینه حسن روحانی افرادی نام‌آشنا خواهند بود» گفت: با توجه به رویکرد اعتدالی آقای روحانی، معتقدم کابینه ایشان باید ترکیبی از جریانات فکری باشد.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به عنوان کسی که بیش از 30 سال است در وزارتخانه‌ها کار کرده‌ام از دولت آینده تقاضا دارم که انتخاب کابینه‌اش بر اساس دانش باشد؛ یعنی هرکس در رشته تخصصی خودش به کار گرفته شود؛ زیرا این امر از جهات مختلف می‌تواند در کارآمدی افراد اثرگذار باشد.

وی افزود: البته صرف داشتن دانش مشکلات را حل نمی‌کند و ما اگر مشکلی داریم به خاطر به کار گرفتن نیروهایی است که تحصیلات دارند، اما چون در کار اجرا نبودند دقیقا امور را بلد نیستند، مثل پزشکی که دست به چاقو نبرده باشد اما بخواهد اقدام به عمل جراحی کند.

وی آشنایی مدیران با مسائل روز و به‌روز بودن شناخت آنان را از دیگر ویژگی‌های لازم برای یک کابینه کارآمد دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی همه این ویژگی‌ها را داشته باشد اما با سایرین هماهنگ نباشد به جای این‌که کار پیش برود، نیروها یکدیگر را خنثی می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ به عنوان نماینده‌ای که سعی نکردم در لیست‌های مختلف اظهارنظر کنم، نامه امضا کنم و اعتقاد داشتم نمایندگان باید این حق را به مردم واگذار کنند و الزامی ندارند در این امر دخالت کنند، معتقدم آقای روحانی منتخب همه ملت ایران است. ایشان معتمد جوامع روحانیت مبارز و روحانیون مبارز است.

وی گفت: ادعای آقای روحانی اعتدال است و این‌که با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل کار می‌کند از این جهت معتقدم باید کابینه ایشان ترکیبی باشد؛ یعنی اگر از یک جریان فکری باشد باز هم جواب نمی‌گیریم.

وی با اشاره به «تایید حسن روحانی از سوی هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی» اظهار کرد: همه کسانی که به آقای روحانی رای دادند حزبی رای ندادند بلکه بسیاری به خاطر سوابق، سلامت، روحانیت و ده‌ها عنوان دیگر به ایشان رای دادند؛ بنابراین در مجموع باید دولت آینده به دنبال اعتدال به معنای واقعی باشد؛ زیرا مردم به اعتدال ایشان رای دادند و این کلید حل مشکل است که دولت معتدلانه حرکت کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارزیابی خود از ترکیب کابینه دولت آینده،‌ نیز خاطرنشان کرد: من به دلیل این‌که پیش از نمایندگی مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بودم از تیم و افرادی که با آقای روحانی مانوس هستند و ارتباط دارند بی‌اطلاع نیستم و به نظر نمی‌رسد ایشان خیلی از افراد کارنابلد استفاده کند بلکه افرادی وارد کابینه خواهند شد که حتما قبلا سطحی از مدیریت را گذرانده‌اند و برای مردم نام‌آشنا هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها