کد خبر: ۱۴۲۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
مديرعامل شركت پست گفت: در مورد دغدغه مراجع در زمينه ارسال كتب ديني به خارج از كشور پيگيري لازم را انجام داده‌ايم.
محمدحسن كرباسيان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در مورد انتقاد برخي از مراجع نسبت به افزايش تعرفه‌هاي پستي و مشكلاتي كه در اين زمينه براي ارسال كتاب‌ها و مرسولات ديني به وجود آمده است، اظهار داشت:‌ قبلا بحثي در مورد اعتبارات حوزه علميه قم در مباحث فرهنگي وجود داشته كه بخشي از آن مربوط به هزينه پست براي ارسال كتب به خارج كشور بوده است.



وي تصريح كرد: كتاب‌هايي كه قرار است به خارج از كشور ارسال شود با توجه به اينكه ارسال بايد به وسيله هواپيما انجام ‌‌شود ما بايد هزينه‌هاي هواپيما را به روز پرداخت كنيم.
مدير‌عامل شركت پست گفت: در زمينه اعتبارات بايد در سال جاري و سال‌هاي آينده به شكلي برنامه‌ريزي شود كه مراجع و ناشراني كه مي‌خواهند نسبت به ارسال كتاب به خارج از كشور اقدام كنند، از اعتبارات لازم بهره‌مند شوند.
وي عنوان داشت: ما نيز پيگيري‌هاي لازم را داشته و در اين زمينه با آيت‌الله مقتدايي، مدير حوزه‌هاي علميه گفت‌وگويي داشته‌ايم و ايشان نيز مسئله را پيگيري كرده‌اند.
كرباسيان بيان داشت: البته بايد با مراجع و آيات عظامي كه دفاتر آنها نسبت به ارسال كتب به خارج كشور اقدام مي‌كنند نيز گفت‌وگو شود.
وي افزود: بايد هماهنگي خوبي صورت گيرد و از طرف دولت نيز بودجه مناسبي لحاظ شود تا اين كار ارزشمند و ارزنده بتواند تداوم داشته باشد.
مدير‌عامل شركت پست گفت: در بخش ارسال مطبوعات هم جلسه‌اي با معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد داشته‌ايم كه براي ارسال مطبوعات نيز تخفيف‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته شود.
وي با اشاره به توجه شركت پست نسبت به مسائل فرهنگي اظهار داشت: در حال حاضر 12 درصد از قيمت تمام شده هزينه پستي مطبوعات اخذ مي‌شود و اميدواريم بتوانيم در اين زمينه خدمت مناسبي را ارائه كرده‌ايم.
‌آيت‌الله مكارم‌شيرازي اوايل خرداد ماه در ديدار مسئولان شركت مخابرات با انتقاد از افزايش هزينه ارسال مرسوله‌هاي پستي گفت: شاهد هستيم كه قيمت ارسال مرسوله‌هاي پستي در برخي موارد سه برابر و در برخي مواقع 10 برابر شده است.
وي گفت: ما مي‌خواهيم براي مناطق مختلف دنيا قرآن و نهج‌البلاغه بفرستيم اما نسبت به اين مسئله توجه نمي‌شود و هر هفته در اين زمينه بايد ميليون‌ها تومان ‌پرداخت شود.
وي خاطرنشان كرد: شما مي‌توانيد غفلتي كه نسبت به مسائل فرهنگي قم شده است را جبران كرده براي اينجا سودآوري را معيار قرار ندهيد و براي قم جايگاه ويژه‌اي قائل شويد و با امتيازات بهتري حوزويان از اين مسائل استفاده كرده و علوم و مسائل ديني را در دنيا منتشر كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها