کد خبر: ۱۴۱۹۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
کارگردان فیلم انتخاباتی «محمد غرضی» با همکاری پژمان لشگری‌پور در مقام مجری طرح، ساخت فیلمی با موضوع زندگی شهید ناهید فاتحی کرجو را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان جوان سینمای مستند، این فیلم را با عنوان «نامه‌ای به مادرم» خواهد ساخت و این اثر یکی از پنج فیلمی است که با مجری طرحی پژمان لشگری‌پور و به سفارش انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره زنان شهید مقابل دوربین رفته است.

مرتضی علی عباس میرزایی که اخیرا فیلم مستند انتخاباتی «محمد غرضی» را ساخته بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره ساخت این فیلم اظهار کرد: «نامه‌ای به مادرم به زندگی یکی از شهدای نوجوان و گمنام سال‌های اول انقلاب می‌پردازد. نام این شهید ناهید فاتحی کرجو است که در سال 1361 در سنندج به شهادت رسید. هدف از ساخت این مستند نیز معرفی شهدای گمنام و کمتر معرفی شده انقلاب و دفاع مقدس به جامعه و خصوصا نسل جوان است».

وی درباره شرایط ساخت این مستند بیان کرد: «پیشنهاد ساخت فیلم از سوی آقای لشگری‌پور به من داده شد. درباره این شهید اطلاعات زیادی نداشتم و فقط می‌دانستم به دلیل آنکه حاضر نشد تا به امام خمینی (ره) توهین کند، از سوی کوموله به طرز فجیعی به شهادت رسید. این مساله نقطه آغاز علاقه من به ساخت این مستند بود».

این کارگردان افزود: «این مستند به نوعی یک مستند پرتره است اما تلاش کرده‌ایم تا با به کارگیری شیوه‌های مختلف، فضایی را فراهم کنیم که مخاطب با این شخصیت ارتباط برقرار کند. مشکل موجود در این مسیر هم این است که این شهید بسیار گمنام است و کسی او را نمی شناسد. یکی از تمهیدات ما برای معرفی بهتر این شخصیت، استفاده از یک راوی در فیلم خواهد بود».

«نامه‌ای به مادرم» در شهر سنندج مقابل دوربین رفته و به زودی آماده نمایش خواهد شد. ساخت فیلم‌هایی بر اساس زندگی «عشرت اسکندری»، «شهربانو نجاتی»، «سکینه نیک‌نژاد» و «طاهره هاشمی» نیز از دیگر برنامه‌های انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها