کد خبر: ۱۴۱۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
 ایسنا نوشت: روزنامه المصری الیوم با انتشار سندی اختصاصی از سایت اینترنتی ویکی لیکس فاش کرد: عربستان با اسرائیل در تماس است و این امر بر روابط تل آویو و قطر تاثیر گذاشته است.

روزنامه المصری الیوم، این سند را با توافق با سایت اینترنتی ویکی لیکس به طور اختصاصی منتشر کرده است.

این سند درباره بحث و گفت‌وگوهای معاون قائم مقام دفتر امور خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا با مسئولان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در چهارم مارس سال 2009 میلادی درباره لبنان، آمیختن با سوریه و روابط تل آویو با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

براساس این سند، یعقوب هداس هاندلسمن معاون مدیرکل خارومیانه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان این نشست گفته است: روابط اسرائیل با قطر به اعتقاد مسئولان قطری تحت تاثیر قرار گرفته است زیرا آنها معتقدند که عربستان سعودی روابط قوی و محرمانه‌ای با اسرائیل دارد.

براساس این سند، هداس اذعان می‌کند که تماس‌های رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی از طریق کانال‌های دیگر و سلطان‌نشین عمان انجام می‌شود و هداس در جریان نشست یاد شده گفت که اخیرا با مسئولان وزارت امور خارجه سلطان‌نشین عمان گفت‌وگو کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری العالم، هر چند این سند به تازگی منتشر شده است، اما پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای بر این باور بودند میان ریاض و تل‌آویو برای به آتش کشیدن منطقه هماهنگی‌های خاصی وجود دارد و دو رژیم در تلاش هستند تا با گسترش ایران‌هراسی، نفوذ خود در منطقه را گسترش دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها