کد خبر: ۱۴۱۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
بك فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: كسي كه ادعاي افشاي شبهات جنگ را دارد در حقيقت عملكرد خود را توجيه مي‌كند؛ چرا كه با گذشت بيش از 20 سال از پايان جنگ امروز جاي طرح چنين مسائلي نيست.
جعفر جهروتي زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، ضمن انتقاد از مصاحبه آقاي هاشمي با يكي از سايت هاي خبري مبني افشاگري سال هاي پاياني جنگ عنوان كرد: من نمي دانم با چه نيتي اين بحث را مطرح مي كنند ولي برخلاف تصور و استنباط ايشان كه جنگ را نمي شد ادامه داد، ما كه در مناطق و جبهه ها حضور داشتيم چنين حسي را نداشتيم.
 
وي با اشاره به تاكيدات امام در خصوص ادامه جنگ عنوان كرد: 12 روز قبل از قبول قطعنامه، امام خميني بيانيه اي دادند و در آن تاكيد كردند مسئولان بايد با تمام قوا جنگ را ادامه دهند اما طي اين 12 روز اتفاقاتي رخ داد كه جنگ خاتمه يافت.
 
اين فرمانده دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: در شرايط فعلي برخي مسئولان كشور با انگيزه ي كم كردن روي يكديگر يا تضعيف فردي ديگر، فرهنگ دوران دفاع مقدس را در جامعه كم رنگ مي كنند.
 
جهروتي زاده با رد اظهارات آقاي هاشمي افزود: بعد از پايان جنگ هم ديديم مسائلي كه اين آقايان گفتند و هنوز هم مي گويند آن چيزي نبود كه آنها در آن مقطع اجرا مي كردند و امروز بر هيچ كس پوشيده نيست كه فرزندان آقاي هاشمي چگونه گرفتار مسائل اقتصادي شده و پول هاي كلان به جيب زده اند.
 
وي در توضيح اين مطلب ادامه داد: اينها نمي خواستند براي هميشه بجنگند و در حقيقت تفكر امام را كه صدام جز خودكشي راهي ندارد و اگر جنگ 20 سال هم طول بكشد ما ايستاده ايم را قبول نداشتند.
 
جهروتي زاده افزود: امام دايره جنگ را فقط در كشور خودمان نمي ديدند بلكه اين دايره را جهاني مي ديدند و شايد اگر خواسته و تفكر امام در آن روز تحقق پيدا مي كرد ما امروز شاهد خيلي ظلم ها در منطقه به خصوص در منطقه خاورميانه و فلسطين و نيز حمله به عراق و افغانستان نبوديم.
 
اين فرمانده دوران دفاع مقدس اين گونه اظهارات را توجيه بي اساس خواند و تصريح كرد: هر كسي كه ادعا مي كند كه مي خواهد در خصوص شبهات جنگ مطالبي را افشا كند در حقيقت عملكرد خود را توجيه مي كند، چرا كه با گذشت بيش از 20 سال از پايان جنگ امروز جاي طرح چنين مسائلي نيست.
 
وي در ادامه ولايت پذيري رزمندگان جنگ را شاخصه اصلي آنها دانست و افزود: اطاعت پذيري از ولايت و رهبري امام خميني در سال هاي جنگ در راس كار رزمندگان بود؛ چرا كه با ايمان به ايده امام مبني بر اينكه دايره دفاع مقدس ما دايره جهان اسلام است قصد داشتند چنان گوش دشمن را پيچانند تا هرگز ابر قدرت ها به هيچ كشور مظلومي تجاوز نكنند.
 
جهروتي زاده گفت:بچه ها مي خواستند تفكر امام و شعار «جنگ جنگ تا رفع فتنه» و «جنگ جنگ تا پيروزي» كه به يك شعار ملي و اساسي تبديل شده بود را محقق كنند.
 
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با رد اين ادعا كه رزمندگاني كه دوست داشتند به شهادت برسند از پايان جنگ ناراحت شدند، گفت: درست است كه در اين راه شهادت هم بود ولي صرف اينكه بچه هاي ما فقط به فكر شهادت باشند، درست نيست، آنها به شهادت علاقه مند بودند اما نمي خواستند خودكشي كنند در حالي كه طرح اين مسئله اين را به ذهن مي رساند كه گويي بچه هاي ما قصد خودكشي داشتند.
 
وي تاكيد كرد: در واقع رزمندگان از شهادت استقبال مي كردند تا خواسته امام تحقق پيدا كند و پيروزي نهايي و اعتقاد امام عملي شود.
 
جهروتي زاده در ادامه به برخي گفته هاي فرماندهان و مسئولان كشور در سال هاي پاياني جنگ اشاره و تصريح كرد: آقاي حاج محسن رفيق دوست در مصاحبه اي عنوان كرده بودند در همان دورران يك روز آقاي هاشمي با من تماس گرفت و من را براي پاره اي مسائل خواست كه اين ملاقات ما با آقاي هاشمي منجر به آن شد كه دقيقا 3 ماه قطعنامه پذيرفته شود.
 
اين فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: وي در مصاحبه خود عنوان كرده بود آقاي هاشمي گفت كه ما مي خواهيم بار جنگ را به دوش دولت بيندازيم يعني تا 3 ماه قبل از قبول قطعنامه بار جنگ به دوش دولت نبود؛ اين چيزي است كه خود اين آقايان عنوان مي كنند.
 
وي افزود: ادعاي اينكه ما امكانات ادامه جنگ را نداشتيم قابل قبول نيست چون آن زمان كه بحث قبول قطعنامه مطرح شد ما بن بست ها را پشت سر گذاشته بوديم و لزومي نداشت كه بخواهيم به گذشته برگرديم بچه هاي ما با امكانات كم و مشكلات موجود به جايي رسيده بودند كه حتي يك وجب از خاك ما هم در دست عراق نبود.
 
جهروتي زاده تاكيد كرد: حضرت امام مي خواست يك درسي را به ابرقدرت ها بدهد كه هرگز جرات نكنند تعرضي به يك كشور ضعيف كه از نظر امكانات و تسليحات ضعيف تر از كشورهايي مثل آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي اروپايي است، بكنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها