کد خبر: ۱۴۱۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
حجت‌الاسلام رسايي در واكنش به توقيف 9دي نوشت: اعلام شده كه در يكي از شماره‌هاي 9 دي با چاپ كاريكاتوري به روحانيت اهانت شده كه منظور چاپ كاريكاتور خاتمي است درحالي كه اين كاريكاتور نقاشي خاتمي است و هيچگونه توهيني در آن صورت نگرفته است.

به گزارش البرزنیوز به نقل از خبرگزاری ها ، حجت‌الاسلام حميد رسايي مدير مسئول هفته نامه توقيف شده 9 دي در واكنش به اقدام هيات نظارت بر مطبوعات ياداشتي با عنوان "خواص مردود و جريان انحرافي پيوندتان مبارك " را در سايت شخصي خود منتشر كرده كه متن كامل ان به شرح زير است:

هيات نظارت بر مطبوعات مطابق آنچه از تركيب آن انتظار مي رفت، در جلسه مورخ 23 خرداد 90 بدون هيچگونه سابقه تذكر شفاهي و كتبي، هفته نامه 9 دي را با استناد به دلايلي واهي توقيف كرد!

اينجانب از معاونت مطبوعاتي درخواست كردم تا حكم اين توقيف را برايم فكس كند كه اعلام شد چون محرمانه است قابل فكس نيست و ارسال مي شود! اما جالب است كه روز گذشته يك ساعت بعد از تصميم اخذ شده دلايل توقيف 9 دي در رسانه ها اعلام شد! مطابق آنچه رسانه ها به نقل از دبيرخانه هيات نظارت منتشر كرده اند، به شرح ذيل است كه پاسخ هر يك از اشكالات اعلام شده را توضيح مي دهم:

1 . اعلام شده كه 9 دي زمينه انتشارش سياسي و فرهنگي است ولي در هر شماره يك تا دو صفحه مطالب اقتصادي منتشر مي كند. اين در حالي است كه روال پذيرفته شده در هيات نظارت نسبت به نشريات بر اين است كه بايد حداقل 50% صفحات مطابق زمينه انتشار باشد و 9 دي نيز تاكنون اينگونه بوده و فقط يك صفحه آن اقتصادي و البته در سال جهاد اقتصادي به دو صفحه آن هم با رويكرد سياسي تبديل شده. يعني بيش از 80% آن سياسي فرهنگي و بقيه صفحات نيز با رويكرد سياسي است.

2 . اعلام شده كه در يكي از شماره هاي 9 دي با چاپ كاريكاتوري به روحانيت اهانت شده كه منظور چاپ كاريكاتوري در شماره 17 هفته نامه 9 دي در باره محمد خاتمي و به مناسبت سالمرگ دوم خرداد است. اين در حالي است كه اولا اين كاريكاتور نقاشي خاتمي است و هيچگونه توهيني در آن صورت نگرفته. دوما روزنامه ايران در وي‍‍ژه نامه سال 88 خود اين كاريكاتور را به چاپ رسانده بنابراين اين روزنامه را هم بايد توقيف كنند. سوما روزنامه شرق در سال هاي قبل عكسي از اين كاريكانور را در صفحه اول خود در حالي كه كاريكاتوريست و خاتمي در كنار هم ايستاده و اين كاريكاتور در دستشان بود به چاپ رسانده. البته اينجانب حميد رسايي اعلام مي كنم كه محمد خاتمي به دليل خيانت هايش در سال هاي اصلاحات و همچنين نقش جدي اي كه در كودتاي انقلاب مخملي سال 88 داشت،‌ اساسا بايد خلع لباس شود و نهادهاي ذي ربط بايد پاسخگوي تعلل خود در اين باره باشند.

3 . اعلام شده كه صاحب امتياز 9 دي بدون تصويب هيات نظارت اقدام به تغيير صاحب امتياز كرده است. اين در حالي است كه موسسه دفتر جريان شناسي تاريخ معاصر بر اساس مجوز شماره 4857 به مدير مسئولي اينجانب مي‌باشد و صاحب امتياز 9 دي نيز بر اساس مجوز شماره 15704/89 نيز متعلق به اينجانب است. بر اساس مجوز قانوني، موسسه مذكور مي تواند فعاليت مطبوعاتي داشته باشد به همين منظور پس از هماهنگي و موافقت معاونت مطبوعاتي وقت و سپس با اعلام كتبي به شماره 1001/89 مورخ 13/10/89 به معاونت فعلي تغيير صاحب امتياز اعلام شد كه در نامه شماره 26917/89 معاونت مذكور مداركي براي اين كار درخواست كرد كه در تاريخ 24/1/90 اين موراد نيز ارسال شد.

4 . نكته مهم اين است كه در طول انتشار بيست شماره 9 دي حتي براي يك بار به هفته نامه 9 دي تذكر رعايت موارد ذكر شده صورت نگرفته و به يكباره اين هفته نامه توقيف مي شود.

5 . اما آيا واقعيت همين موارد بوده است؟ قطعا اين طور نيست بلكه جريان خواص مردود كه در فتنه سال 88 از چشم جامعه اصولگرايي افتاد و جريان انحرافي كه در حوادث اخير وزارت اطلاعات از چشم جامعه سقوط كرد،‌ هفته نامه 9 دي را مزاحم خود مي ديدند. بنابر اين در تعطيلي اين نشريه به توافق رسيدند و جالب اين است كه هيات نظارت نيز در اختيار تركيبي از اين دو جريان است. بويژه كه هفته نامه 9 دي در آخرين شماره خود در دو صفحه با عنوان "طراحي پروژه از دولت وحدت ملي تا انقلاب مخملي " به تحليل حوادث پشت پرده و قبل از 22 خرداد 88 پرداخته و اعلام كرده بود تا پايان امسال در هر شماره به بازخواني رفتار شخصيت هاي سياسي در فتنه 88 خواهد پرداخت. جالب اينجاست كه كاريكاتور منتسب به خاتمي در شماره 17 درج شده كه تيتر يك آن چنين بود : "روساي سه قوه پاسخ دهند، چرا جهاد اقتصادي فراموش شد؟ " همچنين در صفحه اول، يادداشت محوري و كليدي اينجانب با عنوان "كشميري را دستگير كنيد حتي اگر رجايي اعتراض كند " درج شده بود. بديهي است كه با تيتر ها صفحه اقتصادي 9 دي مساله مي شود.

6 . بنده به عنوان يكي از عناصر حاضر در 9 دي به جريان انحرافي و خواص مردود اعلام مي‌‌كنم كه هفته نامه 9 دي را تعطيل مي كنيد،‌ 9 دي و حوادث قبل و بعد از آن را كه نمي توانيد تعطيل كنيد. بنابراين بدانيد كه حسرت يك آخ را بر دلتان خواهم گذاشت و انشاءالله 9 دي با كمك همه دوستان فعال در آن و جامعه اصولگرا همچنان به روشنگري خواهد پرداخت و راهش را ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها