کد خبر: ۱۴۱۷۳۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
معاون لاوروف:
معاون وزیر خارجه روسیه با استقبال از سخنان رئیس‌جمهوری منتخب ایران برای حل و فصل مسئله هسته‌ای، یادآور شد ابزار لازم برای این منظور مذاکرات گروه 1+5 است که امیدواریم دور بعدی آن هر چه سریعتر برنامه ریزی و انجام شود.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و طرف مذاکره کننده روسی در مذاکرات گروه «1+5» با ایران اعلام کرد که مقامات مسکو از اعلام آمادگی رئیس‌جمهوری منتخب ایران برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور استقبال می‌کنند.

ریابکوف امروز، سه شنبه به خبرنگاران گفت: ما از بیانات حسن روحانی، رئیس‌جمهوری منتخب ایران برای تلاش به منظور یافتن راه حل مشکلات موجود در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور استقبال می‌کنیم. در حال حاضر ابزار لازم برای این منظور وجود دارد و آن مذاکرات گروه 1+5 (میانجیان بین المللی) با نمایندگان ایران است و ما امیدواریم اکنون دیگر این مذاکرات به نتیجه مثبت برسند.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهوری جدید ایران بعد از اینکه مسئولیت خویش در این سمت را آغاز کرد، بتواند در زمان کوتاهی برنامه ریزی لازم برای برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای را انجام دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که طی چند سال اخیر شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌هایی تصویب کرده که در آن حق ایران برای غنی سازی اورانیوم در اهداف صلح آمیز به دلیل نگرانی‌های برخی کشورها در رابطه با امکان ساخت بمب اتمی محدود شده بود.

ریابکوف افزود: با توجه به این مسئله گروه 1+5 در حال حاضر روی این مسئله متمرکز شده است تا قبل از هر چیز اعتماد متقابل بین طرفین مذاکرات با برداشتن گامهایی در جهت رفع این نگرانی‌ها تقویت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها