کد خبر: ۱۴۱۵۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که ایده تشکیل دولت فلسطین به بن‌بست رسیده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نفتالی بینیت» در یک کنفرانس خبری که شورای شهرک‌سازی برگزار کرد، از سرزمین فلسطین به عنوان سرزمین تاریخی اسرائیل یاد کرد و گفت که ایده تشکیل دولت فلسطین در این سرزمین به بن‌بست رسید.

وی افزود: ابدا در تاریخ اسرائیل گروهی از مردم انرژی زیادی برای یک امر بیهوده تلف نکرده‌اند.

بینیت که ریاست حزب افراطی خانه یهودی را بر عهده دارد، گفت که مشکل اصلی این است که مقامات اسرائیل به سادگی اعلام نمی‌کنند که کرانه باختری از آن «ملت اسرائیل» است.

وی تصریح کرد که مهم‌ترین مسئله برای سرزمین تاریخی «اسرائیل» ساخت‌وساز است و مدعی شد در این سرزمین ابدا دولت فلسطین وجود نداشت و ما اشغالگر نیستیم.

از سوی دیگر «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت اسرائیل خواست تا موضع خود درباره اظهارات بینیت را بیان کند.

وی گفت که این اظهارات خطرناک از سوی یک وزیر دولت اسرائیل که عملیات شهرک‌سازی را ادامه می‌دهد و از اجرای هر گونه تعهدات شانه خالی می‌کند، بیان شده است.

ابوردینه تصریح کرد این اظهارات نه تنها پیامی به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکاست که تلاش‌های متوالی برای احیای روند سازش انجام می‌دهد بلکه چالش و مخالفت آشکار با همه تلاش‌های صورت گرفته درباره روند سازش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها