کد خبر: ۱۴۱۲۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
تروریستهای وابسته به لشگر جنگوی(شاخه وهابیون پاکستان)روز خونینی را در کویته رقم زدند. مقام های امنیتی در ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کردند: در نتیجه حمله تروریستی و در گیری در شهر کویته بیش از 20 تن کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

شبکه ایران - روز گذشته بر اثر انفجار یک اتوبوس حامل دانشجویان دختر در شهر کویته پاکستان دست کم 14 دانشجو کشته و عده‌ای نیز زخمی شدند که زخمی‌های این حادثه به بیمارستانی منتقل شدند اما مهاجمان دست از سر زخمی ها برنداشته و با حمله به بیمارستان مذکور، کنترل بیمارستان را به دست گرفتند.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری آر آی ای روسیه، مقام های امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان اظهار کردند: در نتیجه در گیری‌ها در بیمارستان چند پرستار و عبدالمنصورخان یک مقام بلندپایه محلی که برای عیادت زخمی‌ها آمده بود نیز کشته شدند.
بنا بر این گزارش، در درگیری ها، 4 نفر از مهاجمان نیز کشته شده اند. گروه تروریستی لشکر جنگوی، مسئولیت این حملات تروریستی را پذیرفته است.
مقام های امنیتی بلوچستان گفته اند که افراد مسلح مجهز به بمب دستی و سلاح های سبک بوده اند.
ناظران در پاکستان می گویند که این خشونت‌ها توسط افراطیونی صورت می‌گیرد که مخالف تحصیل زنان هستند.
همچنین افراطیون پاکستانی به یک منطقه تاریخی موسوم به زیارت در ایالت بلوچستان حمله کرده و به اقامتگاه تاریخی محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان آسیب جدی وارد کرده‌اند.
گروه جدایی طلب ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، مسئولیت این رویداد را پذیرفته است.
کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان از جمله مناطقی در این کشور است که شاهد رویدادهای خشونت باری بوده است.
پیشتر نیز درگیری های فرقه ای در این شهر، باعث شد که شماری از مقامات محلی این شهر کشته شوند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها