کد خبر: ۱۴۰۰۵۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
در فاصله كمتر از 48 ساعت به آغاز انتخابات رياست جمهوري يازدهم، نهضت اعزام مبلغ و سخنران به روستاها و شهرهای کوچک از سوی ستاد دکتر جلیلی،  سونامي جليلي در روستاها و شهرهاي كوچك را به اوج رسانده است.

به گزارش 598 به نقل از  رجانیوز در حالي كه تجربه 35 ساله انتخابات در نظام جمهوري اسلامي نشان داده معمولا ميزان مشاركت در روستاها و شهرهاي كوچك بيش از شهرهاي بزرگ است، جمع زيادي از مبلغان، روحانيون و دانشجويان حامي دكتر سعيد جليلي طي روزهاي گذشته به روستاها و شهرهاي كوچك سراسر كشور، اعزام شده اند.

 

بر پایه گزارش تعدادی از طلاب و مبلغین دکتر جلیلی در این مناطق، موج اقبال مردمي به كانديداي اصلح در روزهای اخیر در شهرهای کوچک و روستاها به نحوی بوده است که شور نشاط سال 88 را در این مناطق زنده کرده است.

این در حالی است که آخرین نظرسنجی یک نهاد معتبر نیز گزارشات میدانی مبلغین ستادهای دکتر جلیلی از سطح استان ها و شهرهای کوچک و روستاها را تایید کرده است.

بر همین اساس در آخرين نظرسنجي یکی از نهادهای معتبر میزان آراء دکتر جلیلی در روستاها و شهرهای کوچک،حداقل دوبرابر آراء از ساير رقبا است بگونه اي كه اصلي ترين رقيب وي تنها نيمي از آراي وي در روستاها را كسب كرده است.

اهميت اين مساله آنجايي پر رنگ تر مي شود كه روستاها و شهرهاي كوچك علاوه بر مشاركت بالا، معمولا در نظرسنجي ها كمترين نمود را پيدا مي كنند و عمده نظرسنجي ها بر پايه نظرات ساكنان شهرهاي بزرگ، متوسط و مراكز استانهاست.

گفتنی است در دو انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري آراي نقاط ياد شده، به سمت کاندیدای گفتمانی معطوف بوده در نتيجه نهايي انتخابات  به طور جدي اثر داشت و به نظر می رسد در انتخابات پیش رو نیز آراء این مناطق سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد کرد. این در حالی است که در انتخابات رياست جمهوري سال 88ي نيز قريب به 11 ميليون از شركت كنندگان را تنها روستاييان تشكيل مي دادند كه از اين ميزان، بيش از 9 ميليون آنها به محمود احمدي ن‍ژاد راي دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها