کد خبر: ۱۳۹۹۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اعلام حمایت همه جانبه از مساله فلسطین تاکید کرد، شهر قدس و آینده آن در راس اولویت‌های این شورا قرار دارد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عبداللطیف بن راشد الزیانی، در کنفرانس کشورهای اهداکننده به فلسطین که با هدف توسعه شهر اشغالی قدس برگزار شده بود تاکید کرد: وضعیت شهر قدس و آینده این شهر همواره در راس اولویت‌های شورای همکاری خلیج (فارس) قرار داشته و خواهد داشت.

وی همچنین بر تلاش و رغبت شورای همکاری خلیج فارس به انجام مسئولیت‌های سیاسی و دینی خود در قبال شهر قدس و اقدامات رژیم صهیونیستی و تجاوزات پیاپی این رژیم علیه ساکنان و مقدسات بیت المقدس، تاکید کرد.

الزیانی در این کنفرانس که در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد تاکید کرد: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) همه تلاش خود را برای یاری قدس شریف و حفظ هویت و ماهیت دینی این شهر و آینده سیاسی آن به عنوان پایتخت کشور فلسطین به کار بسته‌اند چنانکه در کنفرانس اخیر سران عرب در دوحه نیز از دعوت قطر برای ایجاد صندوقی جهت حمایت از شهر قدس به مبلغ یک میلیارد دلار حمایت شد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس این کنفرانس را اقدامی در جهت اجرایی شدن تصمیم کنفرانس سران کشورهای اسلامی که فوریه 2013 در قاهره برگزار شد دانسته و اعلام کرد، شورای همکاری خلیج فارس توجه ویژه‌ای به حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در رویارویی با تجاوزات مکرر اسرائیل به اراضی فلسطینی دارد.

همچنین الزیانی اعلام کرد: شورای همکاری خلیج (فارس) علاوه بر حمایت از تشکیلات خودگردان و سازمان‌های کارگذار در فلسطین از صندوق الاقصی که با هدف حمایت مالی از طرح‌ها و پروژه‌های حفظ هویت عربی و اسلامی شهر قدس و ممانعت از هرگونه تجاوز و دست درازی به این شهر تاسیس شده، بیشترین حمایت مالی را کرده است.

الزیانی همچنین در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط درباره تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس درباره اتخاذ تدابیری علیه منافع طرفداران و افراد وابسته به حزب الله لبنان گفت: اقداماتی که علیه حامیان حزب الله لبنان در کشورهای حوزه خلیج (فارس) اتخاذ خواهد شد شامل امور مالی و بازرگانی است.

وی افزود: اقدامات سیاسی نیز علیه گروه‌های وابسته به حزب الله لبنان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) اتخاذ می‌شود و شناسایی افراد وابسته به این حزب از طریق دستگاه‌های امنیتی اجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها