به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات، نامزدهای شوراهای شهر و روستا همگام با ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری به تبلیغات نسبتا گسترده پرداختهاند.
پوسترهای رنگارنگ و بنرهای مختلف نامزدها را نه فقط روی دیوارهای دیار کاشان بلکه روی هر جایی که قابلیت نگه داشتن چیزی از جنس کاغذ را داشته باشد میتوان مشاهده کرد نکتهای که نه تنها در نگاه نخست عیب به نظر نمیرسد بلکه لازمه هر انتخاباتی میتواند محسوب شود.
اما نکته قابل تأمل در این شیوه تبلیغات آن است که در بیشتر موارد تبلیغات نامزدهای شورای شهر چیزی به عنوان برنامه مغفول مانده است و نهایتا پوسترها در سیما، اسم یا فامیل و البته پیشوندهای رایج این روزها یعنی "مهندس" و "دکتر" محدود شده است.
آیا با تجربه چند ده انتخابات مختلف و به طور خاص برگزاری سه دوره از انتخابات شورای شهر، هنوز افکار عمومی به این بلوغ سیاسی نرسیدهاند که تنها عرض پوسترها عرضه افراد را مشخص نمیکند و یا سبیل قیطانی نمیتواند سیبل مشکلات منطقه را درست هدف بگیرد و یا یک ابروی کمانی قادر نیست متضمن صیانت از آبروی فرهنگی و اجتماعی این شهرستان باشد و یا محاسن با نقاله آنکارت شده توانایی بروز و ظهور محاسن بالقوه این دیار تمدنخیز را ندارد؟
اما نکته قابل توجه دیگر که البته در تبلیغات نامزدها توجه نشده است اصل پرهیز از کلیگویی و شعارهای بدیهی و آرمانی است که شاید روزی در میان اقشاری از جامعه خریدار داشت اما امروز با رشد بینش و درک سیاسی اذهان عمومی دیگر نمیتوان به این شیوه برای جذب آرا و تأثیر در تغییر تصمیمگیری امیدوار بود.
ارائه لیستهای متفاوت از سوی اشخاص تأثیرگذار در فضای سیاسی شهرستان کاشان از دیگر ویژگیهای این دوره انتخابات شورای شهر این منطقه است که از سویی میتواند نوید رسیدن به تفکر گروهی در اداره شهرستان و جایگزینی فرهنگ اندیشهمحوری به جای فردگرایی باشد و از سویی دیگر در صورت موفقیت هر لیستی در انتخابات بیم آن میرود که افراد منتخب تنها در راستای منافع طیف منتسب به خود عمل کرده و از مصالح کلان شهر غافل شوند.
در نهایت باید گفت در این فضای گنگ تبلیغاتی دو راه بیشتر برای رأیدهندگان وجود ندارد یا باید به تیپها رأی دهند یا به لیستها که گزینش راه نخست سادهانگاری است و انتخاب مسیر دوم نیز با توجه به تبعات احتمالی هوشیاری بیشتر مردم را میطلبد.