کد خبر: ۱۳۹۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از جهان، قتل و غارت و تجاوز به حریم خانواده‌های شیعه کوفه همان اتفاقی است که امروزه در علم جامعه شناسی تعبیر به ایجادنارضایتی عمومی می‌شود و آل زبیر در آن زمان بدون اطلاع از چنین علمی به درستی قلب حکومت مختار را نشانه رفتند.

اما درسی که مختارنامه شب گذشته برای مسئولین امروزی ما، به خصوص مسئولین و موظفین به تامین امنیت داخلی داد و پیامی که داشت این بود که احساس ناامنی و عدم امنیت جانی و مالی در یک جامعه مردم آن را نسبت به نظام حاکمه بدبین کرده و موجب ایجاد احساس نارضایتی عمومی می‌شود.

در بخشی از دیالوگ‌های مختار داشتیم که به واسطه رشوه گیری مامورانش، وی گفت: آیا ما مسئول امنیت جان و مال و ناموس مردم هستیم یا خیر؟ اگر نمی‌توانیم این کار را انجام ...

شاید مصادف شدن پخش این قسمت از مختارنامه با اتفاقاتی که چند روز گذشته برای آمران به معروف افتاد و هم چنین رسانه‌ای شدن تنها بخشی از کم‌کاری‌های نیروی انتظامی در بخش برخورد با زورگیران و متجاوزان به عنف که در ملا عام درپی ربودن ناموس مردم هستند و یک روحانی با گذشتن از جان خود این کم‌کاری را جبران کند خیری باشد که در آن درسی نهفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها