کد خبر: ۱۳۹۰۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
نیویورک تایمز گزارش داد
برخی مقامات آمریکایی از تلاش جدید دولت این کشور برای کمک به کشورهای خلیج‌فارس به بهانه مبارزه با آنچه زرادخانه تسلیحات سایبری ایران نامیدند، خبر دادند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی از تلاش آمریکا برای تحریک همپیمانان خاورمیانه علیه ایران خبر داد.

در این گزارش آمده است که دولت اوباما کمک به همپیمانان خاورمیانه خود را آغاز کرده تا دفاع‌های خود علیه آنچه که زرادخانه‌ سلاح‌های سایبری رو به رشد ایران خوانده می‌شود، تقویت کنند.

این مقامات آمریکایی اعلام نکردند که آمریکا با چه کشورهایی در خلیج فارس برای مبارزه علیه ایران قرارداد امضا کرده است اما برخی از این مقامات می‌گویند که این لیست کشورهای خاورمیانه شامل کشورهایی می‌شود که بیشترین فعالیت را در زمینه پیگرد محموله‌های سلاح ایران، جلوگیری از این کشتی‌ها در بنادر دارند و درباره فعالیت‌های ایران به آمریکا گزارش می‌دهند که این کشورها شامل «عربستان سعودی»، «امارات عربی متحده» و «بحرین» می‌شود.

نیویورک‌تایمز همچنین اعلام کرد که آمریکا چنین پروژه‌ای را در منطقه آسیا به راه انداخته و مدعی است که در صدد است به برخی کشورهای آسیایی در مقابل حملات رایانه‌ای کره شمالی کمک کند.

این روزنامه آمریکایی گزارش کرد که این مقامات آمریکایی نامی از همپیمانان آسیایی آمریکا نبردند اما کشورهایی که بیشترین نگرانی را در منطقه آسیا از حملات رایانه‌ای کره شمالی دارند، «کره جنوبی» و «ژاپن» هستند.

گزارش نیویورک‌تایمز در شرایطی یک روز بعد از آن منتشر شده است که رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه‌های جاسوسی سازمان‌هایی چون «اف بی آی» و سازمان امنیت ملی آمریکا از حساب کاربری و همچنین شنود مکالمات تلفنی را تأیید کرد و مورد حمایت قرار داد.

کمک ضدایرانی آمریکا به همپیمانان خلیج فارس این کشور تازگی ندارد و پیشتر نیز دولت اوباما به برخی از همپیمانان خود در نصب سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی و رادارهایی که هشدارهای زودهنگام می‌دهند به برخی کشورهای خلیج فارس کمک کرده و مدعی شده که اینگونه کمک‌ها با هدف مهار توانمندی موشکی ایران صورت می‌گیرد و همین اقدامات در آسیا با هدف مهار برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است.

بر اساس این گزارش، پنتاگون در حال آماده کردن پیشنهاداتی است که سخت‌افزار و نرم‌افزارها را برای دفاع از شبکه‌های رایانه‌ای در اختیار برخی کشورهای همپیمان آمریکا در خلیج فارس ارائه کند و همانطور که هواپیماها و موشک‌های آمریکا به همپیمانان عربی ‌اش فروخته می‌شود این نرم‌افزارها نیز در سراسر خلیج فارس به فروش گذاشته شود.

نیویورک‌تایمز افزود که پنتاگون همچنین به دنبال آن است که آموزش این برنامه‌های رایانه‌ای در اختیار نیروهای اجرایی و ارتش منطقه قرار گیرد و با شرکت‌های خصوصی در این زمینه همکاری شود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند، پنتاگون همانطور که مانورهای نظامی را در خلیج فارس برای جلوگیری از بسته شدن تنگه هرمز صورت می‌دهد، به دنبال آن است که در رزمایش‌های آتی خود حملات شبیه‌سازی شده سایبری را صورت دهد.

یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شده است که اسرائیل شواهدی در دست داد که ایران و کره شمالی همکاری با یکدیگر را برای توسعه سلاح‌های سایبری آغاز کرده‌اند اما هیچ‌گونه شواهدی در این زمینه ارائه نکرد.

این ادعاها علیه ایران در شرایطی مطرح شده است که مقامات آمریکایی می‌گویند که هیچ‌گونه شواهد و سندی در خصوص همکاری تهران و پیونگ‌یانگ در این زمینه وجود ندارد.

علیرغم آنکه ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و بارها اعلام کرده که به هیچ عنوان دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست، آمریکا و برخی کشورهای غربی و همچنین رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا ایران را به دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای متهم کنند و در همین راستا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده‌اند و از تمامی راههای ممکن برای متهم کردن ایران استفاده می‌کنند.

برخی از مقامات آمریکایی مدعی شده اند که ایران برای دور زدن تحریم‌ها و فرار از فشارهای ناشی از این اقدامات تنبیهی، تلاش می‌کند تا توانمندی‌های خود برای توسعه سلاح‌های سایبری را افزایش دهد.

آمریکا همچنین مدعی شده است که ایران در حال استخدام برنامه‌نویسان رایانه‌ای است که با فعالیت جرایم اینترنتی ایران مرتبط می‌شود که برخی از این برنامه‌نویس‌ها را از روسیه استخدام می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها