کد خبر: ۱۳۹۰۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
موضوع توجه به خانواده هاي جانبازان که وارث واقعي پيروزي دفاع مقدس هستند از جمله مواردي است که نيازمند پيگيري و همت عالي جامعه است. به جرات می توان گفت تا به حال عملکرد بنیاد شهید بسیار ضعیف بوده است.
به گزارش 598 به نقل از شریان نیوز، سال هاي متمادي از پايان جنگ تحميلي مي گذرد و بسياري از موضوعاتي که در آن دوران از مهمترين ارزش هاي فردي و اجتماعي به شمار مي آيد کمرنگ شده است.

موضوع توجه به خانواده هاي جانبازان که وارث واقعي پيروزي دفاع مقدس هستند از جمله مواردي است که نيازمند پيگيري و همت عالي جامعه است. به جرات می توان گفت تا به حال عملکرد بنیاد شهید بسیار ضعیف بوده است. 
 
اما یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداری‌شان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد. یاران عاشقانه رفتند؛ اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.

namaye.jpg (203×248)
 
زمانی که پای صحبت های خانواده های شهدا و جانبازان می نشینید، خاطرات تلخ و برخی از ناله هایی که به حق است را از آنها می شنوید؛ در حال حاضر به آنها خیلی جفا شده است و کسی به درد این عزیزان نمی رسد. 

این روزها برای اینکه ثابت کنند درد و ترکش دارد وجودشان را می خورد باید قسم بخورند، کمیسیون های مختلفی بروند ... که خدایی نکرده دروغی نگفته باشند!

14237_YL3WW63W_pic.jpg (181×279)
 
از شاهکار های دیگر بنیاد شهید این است، که فرزند شهیدی در پیک موتوری کار می کند و دختر شهیدی در خیابان ها گدایی می کند، و یا جانبازی که تا قبل از مراجعه جدید به بنیاد شهید جانبازی اش 50 در صد بوده در مراجعه بعدی به کمیسیون پزشکی برای درصد جانبازی جدیدش، طی اقدامی درصد جانبازی آن را کم کرده اند!
 
جرم جانبازان چه بود است، آنها چه گناهی کرده اند که برای کشور جنگیده اند؟ چرا بنیاد شهید با این سرمایه و بودچه به جانبازان رسیدگی کمی می کند؟

گرچه این سخنان برای مسئولین دیگر رنگ بویی ندارد، و گوششان پر از این حرف ها است و برخی از مردم فکر می کنند چه امتیازهایی برای این "جانبازان" که بهتر است گفته شود به "ظاهر زنده"سهمیه هایی برای آنها در نظر گرفته شده است!
 
آری در قبال دادن چشم و دست و پا و... زندگی که می توانست در خوشی در کنار خانواده بگذرد اینک در گوشه بیمارستان و با زجر و ... می گذرند و برخی از سهمیه هایی مانند، سهمیه دانشگاه و ... است. آیا این کافی است!؟ آیا به خود جانباز ها رسیدگی می شود. 
 
ای کاش مسئولان شخصی از خانواده جانبازان را بعنوان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر می گزیدند تا اندکی از مشکلات این قشر عظیم کاسته می شد. 
 
اما در پایان هر دولت یک مدیر جدید برای بنیاد انتخاب کردند. اکنون چند روزی به پایان کار این دولت باقی نیست، و سخن ما با دولت جدید است؛ که بهترین پیشنهاد برای دولت آینده این است که موارد قانونی در انتخاب مدیر ارشد بنیاد شهید را به کار گیرند.

مدیری که هم کارشناس باشد و هم دوست داشتنی که ایثارگران را دوست بدارد؛ و وفای به آن رمز گشایش کار و ادامه حیات ایثارگری در جمهوری اسلامی ایران است و اگر عملکرد دولت بعدی برای رفاه جانبازان و خانواده شهدا ضعیف باشد، شاید صدای جانبازان و خانواده شهدا بلند شود! پس آنها را فراموش نکنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها