کد خبر: ۱۳۸۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
مدحی در بانکوک پایتخت تایلند زندگی می کرد و در تجارت الماس فعالیت می کرد. از این رو ویژگیهای فردی وی ماموران سیا را متقاعد کرده بود که به سرعت با وی تماس حاصل نمایند.
"الماسی برای فریب". این اسم ، عنوان پروژه ای است که یکی از نیروهای مرتبط با دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ضمن نفوذ در تشکیلات اپوزیسیون خارج از کشور توانست قدرت سربازان گمنام امام زمان را به رخ دستگاههای جاسوسی غرب بکشاند.
به گزارش «خبرنگار جوان»، یک مقام آگاه اطلاعاتی امروز  در تشریح جزئیات این عملیات نفوذ، تلاشهای جریان برانداز نظام از طریق جنگ نرم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جریان پس از فتنه سال 88 با انتقال مدیریت فتنه به خارج از کشور تلاش کرد. اقدامات براندازانه خود را با تشکیل ائتلافهای گسترده در خارج از کشور دنبال نمایند.
وی افزود از این رو دستگاه اطلاعاتی کشور نیز همزمان با مهار داخلی حوزه امنیت ، از حالت انفعال خارج شده و حوزه امنیت را در آن سوی مرزها تعریف و دنبال کرد. وی با اشاره به اینکه در فتنه سال 88 نوعی ائتلاف و اتحاد حداکثری نزد جریان برانداز و اپوزیسیون خارج از کشور علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود، که در آن طیفهای مختلفی از جمله بهائیان، سلطنت طلبان ، گروههای تجزیه طلب ، منافقین و.... دیده می شدند،افزود: وزارت اطلاعات توانست به این جریان در خارج از کشور نفوذ پیدا کند.

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_pic/18-3-1390%5CIMAGE634431615350937500.jpg

وی گفت: تحلیل سرویسهای اطلاعاتی غرب از تحولات سالهای 76، 77 و 78 این بود که برخی خرده جنبشها مانندکارگری و دانشجویی می توانند به پاشنه آشیل نظام تبدیل شوند از این رو سرمایه گذاریهای خود را روی این مقولات آغاز کردند لکن چون توفیقی در این زمینه حاصل نشد، بنابراین نفوذ در ساختارهای قدرتی نظام مانند سپاه، وزارت اطلاعات را در اولویتهای خود قرار دادند.از این رو نفوذ در برخی شخصیتهای موجه با سابقه انقلابی را در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت بعد از فتنه سال 88 بنیاد دفاع از از دموکراسی به نام FDD تحولات داخلی ایران را به گونه ای تعریف کردند که تشکیل دولت در تبعید در آمریکا از نتایج تصمیمات این بود. از این رو در ذیل این تصمیم و مصوبه سرویسهای اطلاعاتی قدرتمند آمریکا ، اسرائیل و انگلیس یعنی سیا ، موساد و ام.آی6 فعال شدند تا در راستای این اهداف جریان اپوزیسیون خارج از کشور را با تشکیل دولت در تبعید به هم مرتبط سازند که جریان سبز هم بخشی از این ائتلاف بود. از این رو عناصری در خارج از کشور برای این منظور شناسایی و جذب شد. از جمله این افراد ، فردی بود به نام محمدرضا مدحی از جانبازان شیمیایی که سابقه عضویت در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را در کارنامه خود داشت.
 وی در بانکوک پایتخت تایلند زندگی می کرد و در تجارت الماس فعالیت می کرد. از این رو ویژگیهای فردی وی ماموران سیا را متقاعد کرده بود که به سرعت با وی تماس حاصل نمایند. او می گوید گرچه در مذاکرات اولیه تمایلی برای همکاری با سیا نداشته است ، اما با ادامه مذاکرات او متقاعد می شود که سفری را به کشور عربستان سعودی داشته باشد. او در مستندی که ساخته شده در تشریح جزئیات سفر خود به عربستان می گوید پس از ورود به عربستان مورد استقبال سعود الفیصل وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفتم. وی پس از مذاکرات اولیه یکی از همراهان به من عنوان کرد که فردی مهمی قرار است با شما ملاقات نماید. این شخصیت مهم کسی نبود جز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا که به گرمی استقبال کرد و از من خواست که به آمریکا سفر کنم.
این مقام اطلاعاتی در ادامه تشریح نفوذ نیروهای گمنام امام زمان (عج) افزود: طرح تشکیل دولت در تبعید از سوی بنیاد آمریکایی دموکراسی بر آن بود که مجموعه‌ای از نیروهای با سابقه اجتماعی و مذهبی با ایجاد شورایی اقدام به عملیات خرابکاری و در نهایت براندازی جمهوری اسلامی کنند، که محمدرضا مدحی برای اداره این دولت در تبعید انتخاب شده بود. مدحی پیش از این توانسته بود با تشکیل گروهی موسوم به "جنبش جمع یاران " با جریانات ضد انقلاب ارتباط گسترده برقرار نماید.
 او مدعی بود "جنبش جمع یاران " در نهادهای امنیتی ایران بیش از 2 هزار هوادار دارد که در موقع لزوم وارد عمل خواهند شدو اهداف براندازانه را عملیاتی خواهند کرد. از دیگر افرادی که به عنوان یکی از لیدرهای دولت در تبعید شناسایی و جذب شده بود، فردی به نام امیر جهانشاهی است که پدر او از افراد متمول و ثروتمند رژیم ستم شاهی بوده و او نیز در طیف جریان اپوزیسیون تشکیلاتی را به نام «موج سبز» راه اندازی کرده بود. جهانشاهی فرد ثروتمندی بود که 9 سال در اسرائیل برای چنین روزی آموزش دیده بود.او این تشکیلات را به همکاری فردی به نام مهرداد خونساری از دیپلماتهای باسابقه رژیم سابق و مورد حمایت سرویس اطلاعاتی انگلیس ایجاد کرده بود.
از دیگر افراد و جریانات مرتبط و موتلف با دولت در تبعید می توان به سلطنت طلبان، منافقین ،گروهکهای تجزیه طلب مانند: دموکرات، تجزیه طلبان خوزستان و افرادی نظیر مخمل باف ، علیرضا نوری زاده، سازگارا و... اشاره کرد.

دولت در تبعید چگونه شکل گرفت
پس از فتنه سال 88 ، درست سال 89 از نیمه گذشته بود که دولت آمریکا که تونسته بود، بسیاری از نیروهای اپوزیسیون را در خدمت اهداف خود در آورد، کنفرانسی در واشنگتن با حضور بسیاری از شخصیتهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا مانند جیمز ولسی و مایکل لدین و نمایندگانی از دولت تشکیل شد. یکی از سخنرانان این کنفرانس با اشاره به اینکه از دهه هفتاد تا کنون سرویسهای جاسوسی همیشه در ایران حضور داشته اند، به ناکارآمدی این سرویسها در ایران اذعان کرد و گفت : آنها همیشه دچار اشتباه شده اند. درنهایت در این جلسه 3 ساعته طرح دولت در تبعید طراحی و به دنیس راس معاون وزیر امورخارجه برای تصویب نهایی ارجاع می شود. محمدرضا مدحی درباره چگونگی سفر خود به امریکا می گوید: از بانکوک با یک هواپیمای اختصاصی به امریکا اعزام شدم و پس از توقف کوتاهی در لس آنجلس ، در واشنگتن مستقر شدم و دیدارهای را با دنیس راس و جوبایدن انجام شد.
 در این ملاقاتها بود که نمایندگان دولت امریکا پشتیبانی خود را از تشکیل دولت در تبعید اعلام می کنند و با اذعان به اینکه این دولت از یکسال گذشته با عنوان حکومت مخفی مطرح بوده است، خواستار اجرایی شدن این پروژه به صورت علنی می شوند. پس از این مثلث مدحی، جهانشاهی و خوانساری به عنوان عوامل دولت در تبعید به سوژه رسانه های ضد انقلاب تبدیل می شوند. به گونه ای که تلویزیون اسرائیل با مدحی مصاحبه ای ترتیب می دهد و این مصاحبه را در یک روز 10 بار روی آنتن می برد.

"کنفرانس گوادلوپ2"
"گوادلوپ" نام جزیره ای است در کشور فرانسه که در سال 1979 اولین کنفرانس برای نجات محمدرضا پهلوی تشکیل شد.
در گوادلوپ2کنفرانسی با حضور بسیاری از فعالان ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج از کشور از جمله ، مهرداد خوانساری ، محمدرضا مدحی ، امیر جهانشاهی و جمع همه ضد انقلاب تشکیل شد که در آن نمایندگانی از آمریکا ،اسرائیل، آلمان و 11 کشور دیگر حضور یافتند تا پروژه براندازای نظام را از طریق عملیاتی کردن ترور برخی شخصیتها از جمله یکی از سران فتنه کلید بزنند و سپس با انجام کودتا نظام را ساقط نمایند. اما هنگامی که قرار شد در راستای این پروژه مدحی و شورای رهبری دولت در تبعید در پادگانی در تل‌آویو مستقر شوند عملیات نجات وی توسط سربازان گمنام امام زمان انجام شد و مدحی به کشور ببازگرداندهشد.این مستند روایت کوتاهی بود از پروژه نفوذ و اشراف دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی در کانون اپوزیسیون خارج نشین که اقتدار دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند و در آن دستگاههای امنیتی غرب به سخره گرفته شد. گفتنی ها در زمینه نفوذ و اقتدار نیروهای همیشه گمنام امام زمان فراوان است اما برخی ملاحظات امنیتی اجازه نمی دهد زوایای پنهان این تلاش این مجاهدان خاموش باز شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها