به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدینژاد پس از بهرهبرداری از طرح انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران، با بیان اینکه "یک ملت و دولت برآمده از ملت برای ادامه حیات و دفاع از حقوق خود باید پیشرفته باشد و پیشرفت مستلزم کار همگانی است"، اظهار کرد: در دولت نهم و دهم بیش از 30 عنوان کار بزرگ و تعیینکننده برای اولینبار انجام شد که یکی از آنها فرستادن ماهواره به فضا و مساله هستهیی است.
وی با بیان اینکه "بدخواهان ملت ایران با پیشرفت ایران مخالفند و بهانههای متفاوت میگیرند اما انگیزهشان مخالفت با پیشرفت ملت ایران است"، تصریح کرد: دشمنان میبینند که ایران بطور جهشی جلو میرود و طرحهای مختلف را به اجرا درمیآورد، از جمله طرح هدفمندی یارانهها که در انجام آن موفق عمل کرد. بنابراین توطئههای خود را تشدید میکنند و از بیرون راهها را میبندند و به بهانههای سیاسی پَست عدهای در داخل با آنها همکاری میکنند.
رییسجمهور با اشاره به اینکه "در دوران دفاع مقدس عدهای امام را متهم میکردند و به ایشان میگفتند شما مقصر جنگ هستید"، یادآور شد: در زمان دفاع مقدس عدهای مکمل حلقههای توطئههای دشمنان بودند که ستون پنجم نام داشتند اما الان ادعای انقلابیگری میکنند.
وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال سنگاندازی هستند، عدهای ارز و سکه خریداری کردند و با دشمن همراه شدند تا به بازار فشار آورند و میخواهند همه موجودیت ایران را با این مساله زیر سوال ببرند. این افراد همانهایی هستند که اول تحریم را انکار میکردند و دم از مشکلات داخلی میزدند اما حالا مقصر را دولت میدانند و بالاخره روزی پاسخ آنها داده میشود.
احمدینژاد با بیان اینکه "دشمن سنگی در راه ملت ایران انداخته است و باید از آن عبور کرد"، افزود: نمیخواهم وارد بحث مذاکرات هستهیی شوم چون خودشان مسئولند و میدانند چه باید بکنند و کاری به آن ندارم و دخالتی هم ندارم، اما معتقدم باید ایران را ساخت و ظرفیت ساختن در ایران، بیپایان است. این امر نیازمند دلسوزی و فداکاری است.
رییسجمهور با بیان اینکه "عدهای سادهزیستی دولت را به تمسخر میگیرند"، خاطرنشان کرد: سادهزیستی دولت به این معناست که مسئولان نباید از امکانات بیتالمال برای خود اشرافیت راه بیاندازند یعنی مدیریت جامعه باید برای جامعه کمخرج باشد. همچنین مسئولان باید بدانند حوزه مسئولیت تبدیل به قدرت تسلط بر منابع نشود و مدیر باید احساس عمومی مردم را درک کند تا بتواند برای مردم کار کند. پس کسی که دنبال دنیاست نمیتواند حرف مردم را بفهمد.
وی اضافه کرد: کسانی که سادهزیستی دولت را زیر سوال میبرند، به دنبال توجیه اشرافیت هستند چون خودشان میدانند نمیتوانند اینطور زندگی کنند.
رییسجمهور با بیان اینکه "متاسفانه در دعواهای به ظاهر سیاسی، خیلی حقایق پنهان و معیارها عوض میشود"، تاکید کرد: باید با دلسوزی و کار جمعی و همبستگی جلو برویم چون مسائلی که دشمنان به وجود آوردهاند به فضل الهی قابل عبور هستند و باید در این مسیر همدلی و همراهی و کمک کنیم.
احمدینژاد با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانهها گفت: امروز هدفمندی یارانهها در ایران تبدیل به مرجع علمی شده است که مراکز اقتصادی دنیا به کار انجام شده در ایران ارجاع داده میشوند. این افتخار ملت ایران است اما عدهای میخواهند مشکلاتی که از ناحیه دشمنان به وجود میآید به هدفمندی یارانهها بچسباند و این طرح ادامه پیدا نکند در حالی که این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند.
وی با بیان اینکه "ملتی با هفت هزار سال تاریخ هستیم که به از مشکلات مختلف عبور کردهایم"، گفت: بهترین راه برای دشمنان، همراهی با ملت ایران است اما 34 سال است که مقابل ملت ایران ایستادهاند در حالی که باید همه با هم برای ساختن دنیای بهتر برای همه بشریت همکاری کنیم.
احمدینژاد در این مراسم، با اشاره به اینکه در دوران حضورش در شهرداری تهران سفرهای منطقهای انجام میداد، گفت: پنجشنبهها در سازمان اداری تهران از جمله شهرداری تعطیل بود اما همکاران ما در شهرداری متعهد شدند پنجشنبهها را فعال کنند و هر پنجشنبه به یک منطقه برویم و مورد به مورد مشکلات مردم را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به مشکلات قبل از سال 82 در مدیریت شهری تهران به خاطر تغییرات شهردار و به همین ریختن نظم و انضباط مدیریت شهری در تهران اظهار کرد: در زمان فعالیتم در شهرداری تهران اولین منطقهای که در آن حضور یافتیم، منطقه 17 بود. در آن جلسه رو در رو به مشکلات مردم رسیدگی شد و مشخص شد بزرگترین مشکل مردم منطقه، عبور دو خط راه آهن از منطقه 17 است.
رییسجمهور با بیان اینکه "بهترین گزینه برای حل مشکل منطقه 17 انتقال راهآهن به زیرزمین بود، اما در آن زمان مورد استقبال قرار نگرفت"، گفت: این موضوع در دولت نهم پیگیری و از سال 86 کار آن شروع شد.
وی با اشاره به مدیریت موفق اجرایی طرح انتقال راهآهن تهران - تبریز به زیرزمین و حل پیچیدگیهای کار و مدیریت بر منابع و هزینهها افزود: اگر مسائل تحلیلی ارز اتفاق نیفتاده بود، هزینه این کار حدود 300 میلیارد تومان میشد در حالی که در تهران پروژههای با وسعت یک چهارم این طرح داریم که هزینهاش بیشتر از اینهاست.
احمدینژاد افزود: با اجرای طرح انتقال راهآهن تهران - تبریز به زیرزمین، 26 هکتار زمین آزاد شده است که باید به فضای شهری اضافه شود و از قبل پیشبینی شده است که در همین مسیر، خطوط مترو هم ادامه پیدا کند.
رییسجمهور در پایان گفت: در گذشته به مردم قول دادیم راهآهن تهران - تبریز را از این منطقه ببریم اما خط جنوب هنوز در منطقه وجود دارد، پس از شرکت راهآهن خواهش میکنم مردم را از این خط دوم هم نجات دهد چون کاری شدنی است.