کد خبر: ۱۳۸۲۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۵۹     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲

 رویش نیوزبا انصراف لنکرانی و ثبت نام جلیلی در انتخابات یک ناهماهنگی تشکیلاتی بین دوست داران گفتمان انقلاب اسلامی و کسانی که می خواستند برای این گفتمان فعالیت کنند، پیش آمد و اصفهان هم از این قاعده مستثنی نبود. البته در اصفهان ستادهای خودجوش بلافاصه با شروع زمان تبلیغات، فعالیت برای جلیلی را شروع کردند. با حضور مسجدیان به عنوان نماینده جلیلی در اصفهان، این ستادها هماهنگی لازم را نیز پیدا کرده و اکنون با یک انسجام تشکیلاتی به کار خود ادامه می دهند.

در ادامه گفتگو رویش نیوز با حاج علی مسجدیان می آید:

 

- نحوه حضور شما به عنوان رئیس ستاد دکتر جلیلی در اصفهان چگونه بود؟

*** حدود دو هفته ای دوستان پیگیری می کردند. با توجه به نظر من نسبت به حضور دکتر جلیلی در انتخبات و اینکه گفتمان انقلاب اسلامی حتماً یک پرچم دار می خواهد و اینکه جناب آقای دکتر لنکرانی هم انصراف داده بودند و قبلاً بنده از طرف جناب دکتر لنکرانی به عنوان مسئول ستاد و نماینده تام الاختیار ایشان در استان اصفهان مشخص و طی جلساتی خدمت علما معرفی شده بودم، لذا با همان نگاه از طرف ستاد دکتر جلیلی در تهران مشخص شدیم و پس از جلسات متعددی، همانطور که برای شخص آقای لنکرانی به عنوان پرچم دار این گفتمان احساس وظیفه کردیم، درباره آقای جلیلی هم با همان شدت و بلکه با ظرافت بیشتری این احساس را کردیم که به میدان بیاییم. به دلیل اعتمادی که مردم عزیر اصفهان به یک خادم خودشان که از ابتدای انقلاب در خدمتشان بودیم داشتند، وارد شهر اصفهان شدیم. خوشبختانه هنگامی که وارد شدیم، دیدیم قبل از ما در شهر اصفهان، حدود 13 ستاد زده بودند که در صدد هماهنگی بین عزیزان برآمدیم و در کل استان هم، مردم مستضعفی که انصافاً انسان را بر سر شوق می آورند، حدود90 ستاد برای آقای جلیلی دایر کرده بودند که همه آن ها هم خودجوش بود. ما هم که از طرف مرکز آمدیم، تنها چیزی که برای این مردم آوردیم، دعای خیر بچه های ستاد مرکزی و طلب خیر مردم اصفهان برای آقای دکتر جلیلی بود. برای اینکه انشاالله ایشان بتواند با توجه به اینکه در مسیر گقتمان انقلاب اسلامی گام بر می دارد، رهرو شهدا باشد. ما نه پولی با خودمان آوردیم و نه مدرکی. آقای دکتر جلیلی هیچ امکاناتی ندارد و فلسفه اش این است که من یک وظیفه ای برای حضور دارم و اگر هم کسی میداند، این وظیفه را همراهی کند. تمام این تجهیزاتی که شما مشاهده می کنید، گرچه محقر است، کمک مردم مومن، متدین و مستضعف عزیزمان است که آمده اند در اختیار ستاد گذاشته اند. درخواست های بسیاری هم برای ایجاد ستاد جدید داشتیم، من شاید بیشتر از 80 جلسه را با افرادی داشتم که قصد دایر کردن ستاد هستند. البته اکنون بسیاری از کمک های مردمی به ما رسیده است. خانمی آمد و 20 هزار تومان به من داد و گفت که این پس انداز من بوده است، برای آقای جلیلی. فرد دیگری آمد و 500 هزار تومان داد که پس انداز چندین ماهش بودو گفت که برای ستاد آقای دکتر جلیلی.

 

- عده ای بحث عدم تجربه و یا عدم برنامه برای اداره کشور را مطرح می کنند. پاسخی که باید به این دسته داد چیست؟

*** با توجه به اینکه برنامه 5 ساله و 20 ساله مشخص شده است و حتی برنامه یک ساله هم مشخص شده است. لذا رئیس جمهور خیلی امکان تغییر در برنامه ها را ندارد و برنامه آقای جلیلی هم بر اجرای برنامه‌های مصوب است. اصلاً مگر رئیس جمهور می تواند این برنامه ها را تغییر دهد. البته تیم های کارشناسی قوی آقای جلیلی را در این خصوص همراهی می کنند.

همانطور که می دانید ایشان دبیر شورای عالی امنیت هستند و موضوعاتی که آنجا مطرح و مدیریت می شود، موضوعات و مشکلات روز کشور است. شورای عالی امنیت ملی مانند یک دولت کوچک است و دبیر شورای عالی امنیت یعنی رئیس جمهور کوچک. این را اگر مردم بفهمند، متوجه می شوند که اداره کشور هم انجام شده است. دبیر خانه شورای امنیت ملی از اداره چند وزارتخانه هم بالاتر است. همین الان حجب و حیا آقای جلیلی اجازه نمی دهد که مطرح کنند، وگرنه در بحث تحریم ها، تهدیدها، مسائل اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی، خیلی از مسائل پرونده اش در شورای عالی امنیت است و این مسئول دبیرخانه است که این مسائل را کنترل و هدایت می کند. دبیر شورای عالی امنیت کسی است که در بحران های مختلف، مدیریت امنیت کشور را بر عهده دارد. در بحث گوشت وارد می شود، در بحث کشاورزی وارد می شود، در بحث مسائل خارج از کشور که برای کشور ایجاد بحران می کنند وارد می شود. سوال من از این افراد این است که آیا مدیریت بحران کشور که در هر موقعیتی به آن نیاز است، آیا مدیریت این مدیریت جامع نیست. اگر هرکس دیگری این مدیریت را بر عهده داشت اکنون جهان را از مزیت ها و برتری های این مدیریت پر کرده بود. عرض کردم دبیرخانه شورای عالی امنیت به عبارتی یک دولت کوچک است. لذا بنا داریم که این مطلب و توانمدی های اجرایی آقای دکتر جلیلی را به مردم بشناسانیم. مردم از لحاظ اخلاق، ساده زیستی، تبعیت از ولی مطلق فقیه و شهید زنده بودن ایشان- که البته آقای جلیلی راضی نیستند روی جانبازی ایشان مانور بدهیم- دکتر جلیلی را می شناسند. بنده شب گذشته در خدمت آیت الله مهاجر بودم، گفتند که من نمی دانستم ایشان جانباز هستند، هنگامی که این موضوع را فهمیدند، در محراب اشک ریختند و فرمودند که این گفتمان، گفتمان امام و شهدا است و ما همراهی میکنیم و افتخار می کنیم به این همراهی.

 

- برنامه ستاد آقای دکتر جلیلی در اصفهان چیست؟

*** برنامه هایی که ما در اصفهان داریم، بیان گفتمان انقلاب اسلامی است. لذا اولین کاری که کردیم ایجاد هماهنگی بین ستادها و توجیه آن ها نسبت به مسائلی مانند اسراف نکردن در چاپ پوستر که تاکید آقای دکتر جلیلی است، رعایت تقوا و اخلاق سیاسی است. بنا نداریم  که به تخریب کسی یا گروهی بپردازیم، در حالی که ما می بینیم عده ای از سایت های بی مهر و اشخاص در کنار سایت ها و رسانه های ضد انقلاب شروع به تخریب دکتر جلیلی کرده اند، اگر هم این اتفاق افتاده باشد بنده این کار را محکوم می کنم، از طرف ستاد مرکزی دکتر جلیلی هم از آن شخص یا گروه عذرخواهی می کنم، گرچه ما این کار را انجام نداده ایم. چرا که معتقدیم اگر بنا باشد ما گفتمان انقلاب را پیش ببریم، باید از همین مرحله انجام دهیم و این گفتمان تنها نباید در شعار نباشد بلکه در عمل هم باید خود را نشان دهد. معتقدم هم هستیم که کامل نیستیم و دوستان باید کمکمان کنند. خط دیگری که این رسانه ها پیگیر می کردند، سعی دارند که آقای جلیلی را وصل کنند به شخصی یا اشخاصی. آقای جلیلی نکاتی زیادی را درباره خیلی از این افراد می داند، اما منش ایشان این نیست. اگر بنا هست که ما ادامه دهنده گفتمان امام و رهبری باشیم، نمی توان مانند آن ها عمل کرد. در گفتمان انقلاب، اسراف، تخریب طرف مقابل و بی تقوایی جایی ندارد، هرچند مسائل اصلی درباره رقیب بدانیم. من باید ستادها را توجیه می کردم که چرا آقای جلیلی وارد این فضاها نمی شود، چرا نمی آید مشکلات عمده مدیریت برخی افراد را فریاد بزند و یا اینکه مدام از حسن های مدیریتی خودش را بیان کند.

هدف اول ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است. چه به کاندیدای ما رای بدهند و چه ندهند. چون ما اعتقاد داریم مردم ما، مردم فهیمی هستند و تصمیم های خوبی می گیرند، به خصوص در دقیقه 90. دیدگاه آقای دکتر جلیلی هم همین است، حضور حداکثری برای تقویت جمهوری اسلامی که از دل گفتمان انقلاب اسلامی بیرون آمده است. در وهله دوم شناساندن اصلحی که به ذهن ما می رسد، به آحاد مردم است. هدف سوم ما تقویت و جهت دادن برخی مسائل به گفتمان انقلاب اسلامی است. یعنی اگر ما بتوانیم همین مسئله را بیان کنیم، ایجاد کنیم و همین را به مراحل بهدیش برسانیم، به هدف اصلی مان برسانیم. ما معتقدیم که در پیشگاه خداوند هستیم، با این نگاه معتقدیم که به تکلیف عمل کنیم، نتیجه با خداست. این را هم باید به شما عرض کنم، با آنکه ما از لحاظ زمانی دیرتر از دیگر رقبا وارد صحنه شدیم، اما اکنون بیشترین نیرو و ستاد را داریم. مثلاً در نماز جمعه بسیاری از دانشجویان حضور پیدا کردند و شروع به معرفی نامزد مورد حمایت خودشان کردند و این کاملاً یک کار خودجوش بود.

 

- یعنی اینکه تلاش می کنید، گفتمان انقلاب، امام و رهبری در کشور جاری شود و تمامکشور را در بر بگیرد و به یک گفتمان همگانی در ایران تبدیل شود و رای آوردن آقای جلیلی در مرتبه دوم است؟ 

*** این یک گفتمان عمومی نهفته است که همانند سال 57، 59 و 60 که این گفتمان نهفته نبود و عیان بود و همه با گوشت و پوست لمس می کردند باید عیان شود. برخی از این گفتمان ها هم به نظر ما دفن شده است که باید بیرون بیاید. ما معتقد هستیم که اگر گفتمان انقلاب اسلامی کامل ساری و جاری شود، در معیشت مردم هم بسیار موثر است.

 

- ستاد آقای جلیلی در اصفهان، لیستی را برای انتخابات شواری شهر خواهد داد؟

*** به دلیل اینکه ستاد آقای جلیلی دیر راه اندازی شد، لذا زمان کافی برای شناسایی و کشف استعدادهای اصفهان در مورد شورای شهر نداشته ایم، لذا هیچ گونه برای شورای شهر ارائه نمی دهیم.

 

- مشخص است که سفر آقای جلیلی به اصفهان کی خواهد بود؟

*** آقای جلیلی 5 شنبه اصفهان هستند که برنامه هایی را برای ایشان دیده ایم. بحث سخنرانی برای عموم مردم، دیدار با علما، جلساتی عمومی با طلاب و دانشجویان و حضور در گلستان شهدا و بستن پیمان با شهدا و امام. انشالله سخنرانی عمومی ایشان، همراه با نماز مغرب و عشا در مسجد سید خواهد بود.

 

- صحبت پایانی:

*** یک نکته را عرض کنم و آن هم اینکه تعداد زیادی از کسانی که همراه آقای لنکرانی بودند و برای اداره امور کشور و مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی برنامه های مدون و کارشناسی داشتند که این دوستان اکنون در کنار آقای جلیلی مشغول به فعالیت هستند. در آخر هم از مردم عزیز اصفهان می خواهم که با حضور حداکثری خود، دل امام زمان، امام راحل، شهدا و رهبری را گرم کنند و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و اصحاب فتنه و انحراف داخلی بزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها