کد خبر: ۱۳۷۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
رئيس جنبش آزادگان بحرين از همدستي حاكمان بحرين با آل‌سعود، رژيم صهيونيستي و انگليس در سركوب انتفاضه مردمي اين كشور پرده برداشت.
"سعيد شهابي " رئيس جنبش آزادگان بحرين در گفت‌وگو با خبرنگار بين الملل فارس با بيان اينكه خداوند تلاش ها و اقدامات مظلومان را به سرمنزل مقصود مي رساند؛ تاكيد كرد كه اميد زيادي به پيروزي اعتراضات مسالمت آميز مردم بحرين عليه حاكمان آل خليفه وجود دارد. 

*بازداشت همه رهبران مخالف منامه و شكنجه آنها 

وي در پاسخ به سؤالي درباره سرنوشت رهبران معارضان بحريني و نحوه برخورد حكومت با آنها گفت: همه دوستان ما از جمله شيخ المشيمع، المقداد، عبدالجليل السنكيس و ساير رهبران مخالف منامه در حال حاضر در زندان به سر مي برند و اطلاعات دريافتي ما از شكنجه آنها توسط نيروهاي امنيتي حكايت دارند و محاكمه آنها در جريان است. 

*عدم جدّيت منامه در لغو وضعيت اضطراري 

وي موضوع لغو وضعيت فوق العاده در بحرين را مانوري تبليغاتي و فريبكارانه براي فريب دادن افكار عمومي خواند و افزود: تظاهرات و اعتراضات مردمي بحرين ادامه خواهد يافت و مخالفت حكومت با برگزاري تظاهرات و تجمعات، دروغ آنها را برملا مي سازند. وقتي وضعيت فوق العاده بر طرف شود؛ هيچ دليلي براي سركوب و متفرق ساختن تجمعات مسالمت آميز وجود ندارد. 
اين معارض بحريني مقيم لندن از عدم جدّيت پادشاه در لغو حقيقي وضعيت فوق العاده در منامه خبر داد و افزود: اگر حكومت منامه واقعا در لغو وضعيت اضطراري جدي است بايستي اجازه برگزاري تظاهرات به معترضان داده و به صداي ملت معترض اين كشور گوش فرا دهند. 
وي تلاش خاندان آل خليفه براي لغو وضعيت اضطراري در بحرين در سايه اشغال كشور از سوي نيروهاي سعودي را امري متناقض خواند و افزود: با وجود همه توطئه ها براي سركوب تظاهرات و فرو نشاندن اعتراضات مردم و به رغم همه موج هاي دستگيري و بازداشت فعالان سياسي، ملت بحرين در طول چند ماه گذشته به هيچ روي اعتراضات خود را متوقف نكرده اند و هيچ توجهي به وضعيت فوق العاده نكرده‌اند. بنابراين با لغو يا عدم لغو وضعيت اضطراري هيچ تغييري در اراده ملت بحرين در ادامه دادن به تظاهرات خود ايجاد نمي كند. 


*همدستي لندن و تل‏آويو با آل‎خليفه و آل‌سعود 

وي از همدستي حاكمان بحرين با رژيم صهيونيستي در سركوب انتفاضه مردمي اين كشور پرده برداشت و افزود: اخيرا ويكي ليكس از ارتباط منامه با تل‎آويو و همكاري امنيتي آنها پرده برداشت كه جاي هيچ شك و شبهه‌اي در همدستي آنان باقي نمي گذارد. 
شهابي لندن را هميار آل خليفه و آل سعود در سركوب انتفاضه مسالمت آميز بحرين خواند و افزود: گزارش هاي دريافتي كه در رسانه ها نيز بازتاب داشته اند از برگزاري دوره هاي آموزش هاي نظامي توسط انگليس براي نظاميان سعودي حكايت دارند. اين در حالي است كه هيچ جنگ خارجي در منطقه وجود ندارد و اين آموزش ها سركوب ملت بحرين را هدف قرار مي دهند. 

*اشغال بحرين و پذيرش شكست منامه 

وي با اشاره به اشغال كشورش توسط نيروهاي عربستان سعودي و سركوب معترضان به دست نيروهاي رياض، بر لزوم پايان دادن اشغالگري در منامه تاكيد كرد و افزود: خروج نيروهاي موسوم به "سپر الجزيره " از بحرين دير يا زود بايد اتفاق بيفتد ولي نكته مهم ورود اين نيروها به كشور آبروي نداشته خانواده حاكم در بحرين را رسوا كرده و قدرت آنها در كنترل اوضاع داخلي و منفور بودن آنها نزد مردم را بيش از پيش برملا ساخت. 
رئيس جنبش آزادگان بحرين شكست نيروهاي سپر جزيره در منامه و سركوب مردم تظاهرات كننده و تخريب اماكن مذهبي از جمله مساجد و حسينيه ها را لكه ننگي بر پيشاني رياض خواند و افزود: معتقدم كه نيروهاي اشغالگر موسوم به سپر جزيره از همان روز نخست ورود به بحرين از نظر اخلاقي، نظامي و سياسي شكست مفتضحانه‌اي را متحمل شده‌اند. 
شهابي با بيان اينكه حكومت فعلي منامه توان اداره كشور را ندارد؛ افزود: خاندان آل خليفه با پذيرش شكست در برابر مردم؛ تن به اشغال كشور دادند و اين امري است كه از سوي هيچ حكومتي قابل پذيرش نيست. 

*اشغال بحرين به سرنگوني رژيم رياض منجر مي‎شود 

رئيس جنبش آزادگان بحرين با بيان اينكه "ورود نظاميان يك كشور به كشور ديگر و اشغال آن ساده است ولي نكته مهم چگونگي خروج نيروهاي اشغالگر است "، افزود: صدام كويت را اشغال كرد و اشغالگري به قيمت سرنگوني رژيم سابق بغداد تمام شد. همچنين اتحاد جماهير شوروي افغانستان را اشغال كردند ولي اشغالگري با سرنگوني آن پايان يافت. لذا معتقدم كه اشغال بحرين از سوي نظاميان عربستان سعودي نيز با فروپاشي رژيم رياض خاتمه مي يابد و اميدواريم چنين امري به زودي رخ دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها