کد خبر: ۱۳۷۸۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
کره شمالی امروز (یکشنبه) وزیر اتحاد مجدد دو کره از کره‌جنوبی را به خاطر انتقادات اخیرش از پیشنهاد پیونگ یانگ برای مذاکره در سطح غیرنظامی محکوم کرده و بار دیگر از مالکان اهل کره‌جنوبی کارخانه‌ها در منطقه صنعتی کائسونگ کره‌شمالی خواست تا از این منطقه بازدید کنند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ریو کیل جائه، وزیر اتحاد مجدد دو کره از کره‌جنوبی هفته گذشته ضمن اعلام اینکه سئول تسلیم فشار‌های پیونگ یانگ برای برگزاری مذاکرات خصوصی درباره بن بست به وجود آمده در مجتمع صنعتی کائسونگ نمی‌شود، پیشنهاد کره شمالی برای برگزاری مذاکره را "ریاکارانه" خوانده بود.

یک روز پس از آنکه کره شمالی مقامات کره جنوبی و کارخانه‌داران منطقه صنعتی کائسونگ را برای مذاکره درخصوص آینده این مطنقه صنعتی دعوت کرد، این اظهار نظرات وزیر اتحاد مجدد دو کره منتشر شد.

مقامات کره جنوبی با تاکید بر اینکه مذاکرات در سطح دولتی باید پیش از هر مذاکره خصوصی دیگری برگزار شود، پیشنهاد پیونگ یانگ را به عنوان تلاشی برای در حاشیه قرار دادن دولت و به عنوان حیله‌ای از سوی این کشور برای تفرقه انداختن میان دولت و مردمش می‌بینند.

این در حالی است که کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حسن نیت خودمان را برای از سرگیری فعالیت مجتمع صنعتی کائسونگ و بازگشت آن به حالت عادی نشان داده‌ایم. توهین به این پیشنهاد مذاکره یک سفسطه و انحراف بی‌شرمانه است.

در این بیانیه ضمن اعلام تمایل کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات درخصوص سفر تجار و کارخانه‌داران کره جنوبی به این کشور اعلام شد: دولت کره جنوبی نباید ماهیت این مساله و واقعیت را تحریف کند و باید راه درست را در پیش بگیرد.

فعالیت مجتمع صنعتی کائسونگ که در سال 2004 میلادی باز شده، اوایل آوریل امسال با اقدام یکجانبه کره شمالی درخصوص خارج کردن تمامی 53 هزار کارگر خود به حالت تعلیق درآمده است.

کره جنوبی از آن زمان بارها مذاکراتی دولتی درخصوص بازگشایی این مجتمع صنعتی را پیشنهاد کرده است اما کره شمالی آنها را رد و اعلام کرده که سئول باید ابتدا به مسائل مهمتری چون مانورهای مشترکش با آمریکا بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها