کد خبر: ۱۳۷۸۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD ) گزارش سالانه خود را منتشر کرد. در این گزارش آمده که رژیم صهیونیستی در راس لیست فقیرترین نظام‌های دنیا قرار دارد و سیاست‌های نژاد پرستانه دولت عبری علیه فلسطینیان یکی از اصلی‌ترین دلایل این مساله عنوان شده است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز فلسطینی مطالعات صهیونیستی در گزارشی تشریح کرد: سیاست‌های نژادپرستانه دولت عبری در قبال فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی اصلی‌ترین دلیل قرار گرفتن این رژیم در راس نظام‌های فقیر دنیا است و دومین عامل این مساله را می‌توان اسلوب زندگی یهودیان تندرو عنوان کرد که با هرگونه فعالیت اقتصادی مخالف هستند و گوشه گیری و عبادت را اختیار کرده‌اند. همچنین بحران اقتصادی که از یک سال و نیم پیش دامنگیر این رژیم بوده، نیز نقشی اساسی در این زمینه داشته است.

نتایج یک گزارش صادره از وزارت دارایی دولت عبری حاکی از آن است که سیاست‌های اقتصادی جدید موجب افزایش میزان فقر در دوره آتی می‌شود.

رژیم صهیونیستی شدیدا نسبت به گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD ) و جزئیات آن واکنش نشان داده، به ویژه جایی که اشاره می‌کند که سیاست‌های نژاد پرستانه این رژیم علیه خانواده‌های عرب فلسطینی ساکن در داخل کمربند سبز امنیتی که آنها را در وضعیت اجتماعی ناگواری قرار داده، اصلی‌ترین عامل برای دستیابی به نتایج مذکور است.

یک کارشناس امور اقتصادی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که هدف دولت عبری از شیوه تعامل با فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 اعمال فشار بر آنها و واداشتن آنها به ترک مناطق واقع در داخل کمربند سبز امنیتی است.

"برهوم جرایسی" تشریح کرد که دولت عبری توانست نرخ بیکاری میان عرب‌ها را در برخی مناطق همچون صحرای نقب که بیش از 200 هزار فلسطینی در آن سکونت دارند به 37 درصد افزایش دهد، همچنین برخی بیکاری در منطقه ام فحم نیز به 27 درصد افزایش یافت، این در حالی است که نرخ بیکاری میان صهیونیست‌ها کمتر از هشت درصد است.

دولت عبری تلاش می‌کند تا با تعلیق فعالیت سازمان‌های رسمی صهیونیستی از محله‌های عرب نشین همچون مجالس و هیات‌های محلی، فلسطینیان عرب را تحت فشار قرار دهد که همین مساله موجب می‌شود تا کارمندان عرب روزانه صدها کیلومتر را پیموده تا به مراکز کار خود در شهرهای صهیونیست نشین برسند.

علاوه بر این، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های خصوص صهیونیستی نیز به هنگام استخدام نیروهای کاری خود حتی المقدور سعی می‌کنند کسانی را جذب کنند که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده باشند و این مساله یکی از شروط اصلی این شرکت‌ها برای استخدام افراد مدنظر خود خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها