کد خبر: ۱۳۷۵۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
برای حفظ امنیت اتمی/
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل و معاون موقت وزارت امور خارجه آمریکا در امور کنترل سلاح و امنیت بین‌المللی با یکدیگر دیدار و درباره اقدامات واشنگتن برای افزایش امنیت اتمی در منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری The News، بر اساس بیانیه مشترک منتشر شده از سوی سفارت پاکستان در واشنگتن، هیات پاکستانی-آمریکایی دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل دو جانبه از جمله اقدامات بین‌المللی برای تقویت امنیت اتمی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی به بحث گذاشتند.

در این بیانیه مشترک همچنین آمده است: زمیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل و رز گوته مولر، معاون موقت وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل سلاح و امنیت بین‌الملل دیدگاه‌های خود را در مورد منع گسترش سلاح اتمی، سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی، کنترل صادرات سلاح و اهمیت ثبات و امنیت منطقه‌ای به اشتراک گذاشتند.

یکی از مقام‌های سفارت پاکستان در واشنگتن که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیات آمریکایی گام‌های برداشته شده توسط دولت اسلام‌آباد در زمینه امنیت اتمی را تحسین کرده و این اقدامات را دارای معیارهای بالایی دانست.

این مقام مسئول گفت: در این نشست همچنین اقدامات کنترل صادرات سلاح تحت نظر دولت اسلام‌آباد نیز به بحث گذاشته شد.

این نشست بخشی از توافقات سطح بالای در حال انجام میان آمریکا و پاکستان درخصوص مسائل مختلف مرتبط با روابط دو جانبه محسوب می‌شود.

نشست آتی قرار است در پایان سال جای میلادی در اسلام‌آباد برگزار شود. این هیات‌های نمایندگی از جانب آمریکا و پاکستان بخشی از مذاکرات استراتژیک درخصوص بررسی مسائل مختلف میان دو کشور هستند. برگزاری این نشست‌ها در گذشته به دلیل روابط متزلزل میان دو کشور لغو شده بود.

یکی از منابع آشنا و مطلع به این نشست گفت که پاکستان معمولا درخواست‌های خود را درباره تداوم دریافت تجهیزات نظامی از آمریکا در این نشست‌ها اعلام می‌کند. همچنین دولت واشنگتن به اقدامات خود علیه گروه‌های تروریستی که در مرز افغانستان و پاکستان فعالیت می‌کنند، ادامه می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها