کد خبر: ۱۳۷۳۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
وقتی که موبایل تحریم نیست و دارو همچنان تحریم می ماند:
اخیرا مقامات کاخ سفید با ژستی انسان دوستانه! از حذف تحریم نسل جدید تلفن های همراه و قطعات سخت افزاری و نرم افزارها و تکنولوژیهای وابسته به آن خبر داده و این اقدام را نشانه حسن نیت ایالات متحده عنوان کرده اند. خانم وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، در این باره با اصرار بر حسن نیت امریکا در حذف این تحریم ها، در گفتگو با بی بی سی فارسی خاطرنشان کرد: ”ما در پی آنیم تا از هر راه ممکن ارتباطمان را با ایران گسترش دهیم."
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، اخیرا مقامات کاخ سفید با ژستی انسان دوستانه! از حذف تحریم نسل جدید تلفن های همراه و قطعات سخت افزاری و نرم افزارها و تکنولوژیهای وابسته به آن خبر داده و این اقدام را نشانه حسن نیت ایالات متحده عنوان کرده اند. رویترز با اشاره به این اقدام مدعی است اکنون با حذف این تحریم، مسیر گفتگوها پیرامون مناقشه هسته ای ایران تسهیل خواهد شد.

خانم وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، در این باره با اصرار بر حسن نیت امریکا در حذف این تحریم ها، در گفتگو با بی بی سی فارسی خاطرنشان کرد: ”ما در پی آنیم تا از هر راه ممکن ارتباطمان را با ایران گسترش دهیم."

این ادعا به حدی مضحک است که رویترز خود در ادامه می نویسد: ”تلفن همراه در حوادث سال 2009 (88) در ایران و همچنین در حوادث پیرامون بهار عربی نقش بسزایی داشت." و اینگونه اقرار می کند که هدف امریکا نه تنها تسهیل مسیر گفتگوهای هسته ای نیست، بلکه از تلاشی مذبوحانه در جهت ایجاد اغتشاش هایی نظیر سال 88 نشان دارد.



سوء نیت مقامات امریکایی به حدی فاحش و واضح است که یکی از خوانندگان مطلب درج شده در رویترز می نویسد: ”اگه شما حسن نیت داشتید تحریم دارو و مواد غذایی را حذف می کردید..."

بی بی سی نیز در این باره می نویسد: ”این حرکت در جهت ارتقاء آزادی سیاسی ایرانیان انجام می شود... در حوادث سال 2009، جنبش سبز تظاهرات های خود را با استفاده از تلفن همراه هماهنگ و برنامه ریزی می کردند."

گفتنی است، نسل جدید تلفن های همراه حتی با وجود قطع خطوط مخابراتی، با امکانات ویژه خود برقراری ارتباط را ممکن می سازند.

اما مجوز دادن به کارخانجات و شرکت های تولید و توزیع تلفن همراه در آستانه انتخابات برای مقاصد شوم سیاسی، صرفا هدف کوتاه مدت آنان است.

هدف بلند مدت امریکا در ادامه شبیخون فرهنگی، جنبه دوم حائز اهمیت این مسئله است، چنانکه تغییرات فرهنگی در جوامع مختلف در اثر استفاده از تکنولوژی های جدید موضوعی است که غرب و شرق را به تامل واداشته است؛ حتی پیشتر، سی ان ان نیز در مطلبی فرهنگ استفاده از تلفن همراه در جوامع مختلف را بررسی کرده و اثرات متقابل آن بر جامعه را مورد کنکاش قرار داده بود.

منابع خبری:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها