کد خبر: ۱۳۷۲۹۴
زمان انتشار: ۰۲:۳۱     ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
دبیر سابق شورای مشورتی تشکل‌های دانشجویی استانداری مازندران گفت: دولت محسن رضایی چندین مدیر تحولگرا همانند قالیباف دارد.

محمدجواد خانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تمامی نامزدهای تائید صلاحیت شده با وجود اینکه از سلایق گوناگون برخوردار هستند و از حداقل ویژگی‌های لازم برای اداره دولت نیز برخوردارند.

وی افزود: فکر می‌کنم هر کدام از این افراد که به جایگاه ریاست جمهوری برسند به مراتب موفق‌تر از دوران هشت سال گذشته عمل خواهند کرد و شایسته‌سالاری قطعاً در دولت‌های احتمالی تمامی این کاندیداها مبنای عمل قرار خواهد گرفت منتهی با کیفیت‌های متفاوت اما ما نباید صرفاً به حداقل‌ها اکتفا کنیم و باید تمامی ویژگی‌ها را برای انتخاب یک رئیس جمهور در نظر بگیریم.

این فعال سیاسی افزود: علاوه بر ویژگی‌ها و شاخصه‌های اولیه همانند هماهنگی و تبعیت از رهبری، تعهد، تخصص، مردمی بودن و .... باید به مواردی نظیر سوابق و کارنامه نامزدها، برنامه، سلیقه سیاسی و رفتاری، تیم و فراجناحی بودن و باندی فکر نکردن آنها در انتخاب مدیران و مسئولان دولت که انصافاً نیاز ضروری کشور است توجه شده و نباید صرفاً به یک سری کلیات‌گویی توجه داشت.

این فعال دانشجویی و سیاسی اظهار داشت: در میان این هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری از نظر من آقایان محسن رضایی و محمدباقر قالیباف علاوه بر اینکه سابقه مدیریتی درخشان در عرصه کلان را دارند و از روحیه‌ای فراجناحی برخوردار هستند دارای برنامه‌ای جامع‌تر و عملیاتی در حوزه‌های گوناگون هستند.

وی گفت: این دو از سال‌ها قبل با همکاری کارشناسان گوناگون و خبره کشور از سلایق متفاوت سیاسی با توجه به نیاز کشور توانسته‌اند این برنامه‌ها را تدوین کرده و این برنامه‌ها حاصل شش ماه و یا یک سال فعالیت در آستانه انتخابات نیست بلکه نتیجه حداقل هشت سال مطالعه ریشه‌ای بر روی ساختار سیاسی، اداری، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی ادامه داد: البته این دلیل بر آن نیست که باقی نامزدها برنامه خوبی برای اداره کشور ندارند چراکه افرادی نظیر حجت‌الاسلام روحانی، ولایتی و یا عارف نیز برنامه‌های مناسبی ارائه داده‌اند اما به جامعیت برنامه‌های این دو نمی‌رسد.

خانپور با اشاره به فعالیت قالیباف در شهرداری تهران و نیروی انتظامی بیان داشت: قالیباف یک مدیر انقلابی و کارآمد در عرصه مدیریت اجرایی و شهری بوده که انصافاً توانست در تهران بزرگ تحول ایجاد کند اما محسن رضایی را نسبت به او اصلح می‌دانم چراکه هم برنامه‌های جامع‌تر و ریشه‌ای‌تری نسبت به قالیباف دارد و هم از توانایی به کارگیری چندین مدیر تحول‌گرا امثال قالیباف برخوردار است.

وی یادآور شد: محسن رضایی مدیری توانمند، قابل اعتماد و اتکا است که در میان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از برنامه‌ای جامع، حساب شده و کاملاً عملیاتی برخوردار است.

عضو سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته محسن رضایی شناخت و مدیریت استعدادها و ظرفیت‌های انسانی است که لازمه جایگاه رئیس جمهور باید باشد چرا که یک رئیس جمهور نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها صاحب نظر باشد و باید از توانایی شناسایی و به کارگیری مدیران تحول‌گرا و کارآمد در عرصه‌های مختلف برخوردار باشد.

این مسئول گفت: محسن رضایی این ویژگی را در دوران دفاع مقدس به خوبی به اثبات رسانیده و همین قالیباف را که یک رزمنده جوان 22 ساله بوده پیدا کرده و به فرماندهی یک لشکر منصوب کرد و خود قالیباف در خاطرات‌اش می‌نویسد آنهایی که به من در این سن مسئولیت داده‌اند عجب شجاعتی داشتند.

وی در ادامه افزود: البته قالیباف تنها مدیر کارآمد و توانمندی نیست که در دوران مسئولیت محسن رضایی شناسایی و به آنها میدان داده شده است بلکه بسیاری از فرماندهان شهید همان دوران و مدیران گمنام بعد از دفاع مقدس ثمره‌ مدیریت هوشمندانه رضایی بودند که منشا خدمات با برکتی برای نظام اسلامی بوده و هستند و از جمله آنها شهید سرلشکر حسن تهرانی مقدم است که خدماتش بعد از شهادت آشکار و به نابغه و پدر موشکی ایران شهره شد.

خانپور اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت محسن رضایی نه تنها شخص قالیباف و افراد موفق نزدیک به او و باقی نامزدهای صاحب فکر و عمل انتخابات ریاست جمهوری نظیر روحانی، ولایتی، عارف و جلیلی متناسب با تخصص خود در دولت رضایی خواهند بود بلکه مدیران تحول‌گرای دیگری نظیر قالیباف در حوزه‌های مختلف سلامت، صنعت، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، آموزش و علم و فناوری نیز بر مسند امور قرار خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: به همین علت دولت رضایی دولت فراگیر نامیده شده است که ناشی از روحیه دلسوز و فراجناحی رضایی و سابقه مدیریت کلان کشور و همراهی نزدیک با امام راحل از ابتدایی‌ترین لحظات انقلاب اسلامی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها