کد خبر: ۱۳۶۹۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
پژوهشگران علوم تغذيه اعلام كرده‌اند عادت برخي مردم براي نوشيدن آب هنگامي كه احساس تشنگي به آنها دست مي‌دهد، اشتباه و مضر است.

جام خانواده؛

 

احساس تشنگي حكم چراغ خطر روغن موتور در بدن را دارد كه پس از تحليل خواص لازم هنگامي روشن مي‌شود كه روغن كاملا ناكارآمد شده و ديگر نه‌تنها برخي اجزاي كوچك بلكه كل موتور در آستانه استهلاك و خرابي است.

 

 هنگام ابتلا به بيماري‌ها نيز بايد در فواصلي كمتر، آب و مايعات نوشيد تا نياز بدن جبران و تامين شود. به عنوان مثال هنگامي كه به بيماري‌هايي همراه با اسهال و استفراغ مبتلا مي‌شويد بخشي زياد از آب در اين روند از دست مي‌رود و در صورتي كه مقدار مورد نياز جايگزين نشود وضعيت بيماري مخاطره‌آميز خواهد شد.

 

جالب است بدانيد بررسي‌هاي دانشمندان مشخص كرده بي‌علاقگي به نوشيدن آب يا كم‌نوشي بر خلق و خوي افراد (بخصوص زنان)‌ اثرگذار است و آدمي را عصبي، كم‌تحمل، پرخاشگر و تندخو مي‌كند. شايد به همين دليل است كه نياكانمان معتقد بودند وقتي عصباني مي‌شويد يك ليوان آب بخوريد!

 

اگر به هر دليل نمي‌توانيد عادت‌هاي اشتباه خود را در تغذيه اصلاح كنيد، يادتان باشد حداقل خودداري از نوشيدن آب را بيش از پنج ساعت كش ندهيد كه اثرات كوتاه و بلندمدت آن اگرچه متفاوت، اما همانند ادامه حركت با خودروي بدون روغن، زيانبار خواهد بود.

 

 خوردن آب سرد حين يا بعد از غذا سرطان‌زاست، هرچند خوردن آب هنگام غذا خوردن باعث رقيق شدن شيره معده و ايجاد اختلال در جذب مواد مغذي مي‌شود.

 

 نوشيدن آب سرد كه نزد برخي افراد عملي لذت‌بخش به شمار مي‌رود، اثراتي به مراتب مضرتر دارد. آب سرد، مواد روغني بلعيده شده را سفت كرده، روند هضم غذا را كند مي‌كند. رسوب چربي با اسيد وارد واكنش شيميايي شده و سريع‌تر در روده جذب مي‌شود. نتيجه اين روند علاوه بر حجيم شدن معده و چاقي، سرطان را در پي خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها