کد خبر: ۱۳۶۸۱۹
زمان انتشار: ۲۲:۵۷     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
جلیلی در قم گفت: اسلام ناب بدون پشتوانه ولایت فقیه بی فرجام خواهد ماند .

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب در جمع مردم قم  اظهار کرد: اسلام ناب بدون ولایت فقیه به فرجام نخواهد رسید و در این زمینه تمدن اسلامی با تعامل و ارتباط تنگاتنگ دولت تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به سابقه انقلابی قم، تصریح کرد:50 سال پیش شهر مقدس قم در چنین روزهایی، مبدا حرکت انقلابی امام راحل بود. امام بزرگوار ما پرچمی را بلند کرد و مردم به آن لبیک گفتند که این حرکت باعث آغاز حیات جدیدی برای کشور ما شد.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: در این 50 سال، ملت ما یک باور قرآنی را تجربه کرده اند که با لبیک به ندای خدا و پیامبر آن را پذیرفته اند که همین باعث ایجاد حیات جدیدی شده است. هنر حضرت امام این بود که فقه جواهری و زحمات فقهای گرانقدر شیعه را به درون جامعه آورد و ظرفیت بزرگی در جامعه ایجاد کرد.

جلیلی تاکید کرد: لبیک به این باور قرآنی به صورت شجره طیبه ای کاشته شد و روز به روز رشد کرد و امروز ما در سایه آن قرار داریم؛ شجره طیبه ای که ظرفیت های بزرگ ملت ما را آزاد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: تجربه اقتدار و ایستادگی نظام در برابر تهدیدات و تجربه ارائه یک الگوی حکومتی نوین به جهانیان در دست ملت ایران است و امروز در مرحله ای دیگر از روند پرشتاب انقلاب اسلامی قرار داریم و باید گامی جدید در راستای اعتلای اسلام برداریم که همان تمدن سازی اسلامی است.

دکتر جلیلی با اشاره به ظرفیت های فقه شیعی، افزود: با فقه شیعی می توان تمدنی غنی را برپا کرد، بخشی از تمدن سازی به صنعت و ابزار و علم بستگی دارد اما بخش دیگری که اصل آن را تشکیل می دهد و در متن زندگی، جامعه و حکومت قرار دارد، فرهنگی است که بر آن تمدن حاکم خواهد شد و تمدن اسلامی دراینجاست که با دیگر تمدن ها دارای تفاوت و تمایز است.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: فرهنگ سازی تمدن اسلامی بر عهده حوزه های علمیه است و بدون تعامل تنگاتنگ دولت و حوزه علمیه نمی توان به این مهم دست یافت، اگر حوزه و دولت در یک تعامل نهادینه و مستمر قرار گیرند می توانند نوید تمدن اسلامی را به جهانیان بدهند.

وی با بیان اینکه زمانی می توان عدالت را در اندیشه دینی محقق ساخت که درک صحیحی از معرفت دینی داشته باشیم گفت: وقتی این اندیشه محقق می شود که التزام به فقه و فقاهت و در راس آنها ولایت فقیه به طور کامل وجود داشته باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به هشدار امام راحل در مورد کسانی که اسلام منهای روحانیت را دنبال می کردند ابراز کرد: ایشان همواره از فرزندان انقلابی خویش می خواستند که به فکر تبیین چارچوب های اسلامی باشند زیرا تنها این فرهنگ می تواند اهداف متعالی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان ایران به صراحت اعلام می کنند که امروز قدرت ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای قابل انکار نیست گفت: ایران نه تنها یک قدرت منطقه ای بلکه یک نیروی هماورد با ابرقدرت ها در صحنه های بین المللی است و این مهم در سایه اندیشه دینی و ملتی معتقد حاصل شده است.

جلیلی افزود: امروز دشمنان اسلام به صراحت اعلام می کنند که امروز قدرت ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای قابل انکار نیست. نه تنها یک قدرت منطقه ای است بلکه با قدرت های بزرگ هماوردی می کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران تصریح کرد: چهار سال گذشته، 12 خرداد 88، سوخته هسته ای ما رو به اتمام بود. نامه ای به آژانس نوشتیم و از آنها خواستیم برای این رآکتور که کاملا صلح آمیز است، سوخت تامین کنند زیرا ما عضو آژانس هستیم و در برابر تکالیفی که انجام می دهیم، حقوقی هم داریم.

جیلی ادامه داد: وزیر خارجه وقت آلمان، آن زمان گفته بود که علاوه بر تعلیق تاسیسات هسته ای، باید تعطیل هم بشوند. با این رویکرد، آنها فکر کردند با نیازی که به سوخت 20درصد داریم، بهانه ای برای به زانو درآوردن ایران پیدا کرده اند. در گفتگوهای ژنو 2، همه کشورهای مقابل ما متفق شدند و به ما گفتند تمام اورانیوم غنی شده خود را خارج کنید و تعلیق کنید تا این سوخت 20 درصد را به شما بدهیم. در واقع این سوخت 20 درصد را گرو گرفته بودند تا ملت ایران را از حقوق هسته ای محروم کردند.

دبیر شورای عالی امنیت با اشاره به نیاز مردم به محصولات رآکتور تهران گفت: آن موقع در سال 850 هزار نفر از بیماران ما از محصولات تولیدی رآکتور تهران استفاده می کردند که امروز بیشتر هم شده است و آنها خلاف اصول حقوق بشر می خواستند این سوخت را از بیماران ایرانی، دریغ کنند.

جلیلی افزود: در آن زمان به آنها گفتیم که یا این سوخت را بفروشید یا اینکه آن را می سازیم که به ما پوزخند زدند زیرا در محاسبات عقلانی آنها، چنین کاری ممکن نبود. به خصوص ساخت صفحات سوخت، دور از دسترس می نمود اما با مقاومت و اندیشه دینی توانستیم این سوخت را به همت جوانان و شهدا هسته ای تولید کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما تولید اقتدار کرده است، اندیشه دینی است و کسانی که حاضرند برای این باور جان خود را تقدیم کنند.

وی افزود: آنچه امروز برای ما مهم است، تهدید زدایی است نه تنش زدایی و از سازش سخن گفتن، نوعی خیانت است. مگر ما تنش ایجاد کرده ایم که دنبال تنش زدایی باشیم! اینکه امروز دشمنان ایران، به فکر تجاوز نظامی نیستند، به خاطر درسی است که از مقاومت مردم ایران و دفاع مقدس گرفته اند.

جلیلی تصریح کرد: دفاع از حقوق فقط در زمینه هسته ای نیست و در تمام زمینه هاست و دشمن باید بداند دیگر نمی توند در هیچ زمنیه ای متعرض حقوق ملت ایران شود. آنها خودشان به صراحت فهمیده اند که اقتدار ملت ایران و قدرتی که در سایه اندیشه دینی برای ایران فراهم شده است، یک قدرت غیر قابل انکار است. اینکه می گویند بدون حضور ایران کنفرانس ژنو2 موفق نمی شود براساس همین تحلیل است.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز ما در نقطه اقتدار قرار گرفته ایم و نمونه جدیدی مبتنی بر تمدن اسلامی معرفی کرده ایم. فهمی هویدی، در جایی گفته ما در سایه پیمان با اسراییل و آمریکا امروز غم نان داریم ولی ایران ماهواره به فضا می فرستد. این همان پیشرفت ایران است که دوست و دشمن دیده اند.

وی تاکید کرد: برخی می خواهند ما را در وضعیت شعب ابی طالب تصور کنند ولی این خیانت است و ما به تعبیر رهبر انقلاب در وضعیت خیبر هستیم و در آستانه فتح عظیم هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها