دو طرح مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) و
پورتال مدیریت ارتباط با مشتریان CRM در سامانه هوشمند سوخت با هدف ارتقای
کیفی این سامانه و خدمات رسانی بهتر به صاحبان کارت هوشمند سوخت در شرکت
ملی پخش در حال اجراست.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، محسن روحانی
گفت : طرح ISMS با هدف اطمینان از صحت و پایداری سامانه هوشمند سوخت و
کاهش ریسک های احتمالی ناشی از حوادث امنیتی در زمینه مدیریت الکترونیک در
این واحد در حال اجراست.
وی افزود : با اجرای طرح مدیریت امنیت،
از دارایی های اطلاعاتی سامانه هوشمند سوخت در برابر همه تهدیدهای خارجی و
داخلی حفاظت خواهد شد.
مدیر سامانه هوشمند سوخت تصریح کرد: با
هدف مدیریت ارتباط با مشتریان و شتاب بخشی به روند خدمات رسانی، پورتال
CRM با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم اکنون نیز در دستور کار
قرار گرفته است.
روحانی گفت: در این پورتال علاوه بر
خدمات عمومی از جمله اطلاع رسانی، سرویس های اختصاصی از جمله اعلام مفقودی
و غیرفعال کردن کارت، صدور کارت المثنی، پیگیری آخرین وضعیت کارت هوشمند
سوخت المثنی و گزارش تراکنش کارت هوشمند سوخت به مشتریان ارائه خواهد شد.
به گفته وی، این پورتال هم اکنون در مراحل پایانی و ارزیابی از نظر تست های امنیتی است.
بنابر این گزارش ، همزمان با آغاز طرح
سهمیه بندی بنزین، نخستین سامانه هوشمند سوخت کشور در تیر 89 آغاز به کار
کرد و از نخستین روزهای راه اندازی این سامانه، اقدام هایی با مشارکت
مشاوران داخلی و خارجی و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای
ارتقای سامانه هوشمند سوخت انجام شد.
چهارم مرداد پارسال ، مرکز سامانه جدید
هوشمند سوخت با هدف گسترش روند جابه جایی اطلاعات سوختی و امکان خدمات
رسانی به بیش از 20 میلیون مصرف کننده راه اندازی شد.
ارتقای سامانه هوشمند سوخت هم اکنون به
عنوان یک هدف اصلی در برنامه شرکت ملی پخش قرار گرفته و کمیته ارتقا و
پایش سامانه هوشمند سوخت با هدف ارتقای کیفی و کمی سامانه هوشمند سوخت با
عضویت کارشناسان مدیریت و مشاوران مرتبط تشکیل شده است و به طور هفتگی
نظرهای کارشناسی بررسی می شود.