کد خبر: ۱۳۶۷۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
رییس دادگستری کیش گفت: وضعیت فعلی حجاب مورد انتقاد بسیاری از مراجع و علما است و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به عزم ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلام‌عباس حسن‌پور در جلسه تعامل قضایی فرماندهی انتظامی و دادگستری کیش، با اعلام حمایت از طرح‌های نیروی انتظامی به‌ویژه طرح ارتقای امنیت اجتماعی، کار پلیس به‌ویژه در حوزه امنیت اخلاقی را بسیار سخت و حساس دانست.

وی گفت: نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضایی است و هر چه ارتباط بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نزدیک‌تر باشد، نتیجه بهتری در راستای برقراری امنیت، برخورد با مجرمان و اجرای عدالت به‌دست خواهد آمد.

حسن‌پور، تعامل سازنده دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را باعث ایجاد امنیت و آرامش مردم دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در کنار هم می‌توانند منشاء امنیت پایدار در تمامی زمینه‌ها از جمله اجتماعی و روحی و روانی برای مردم باشند.

رییس دادگستری کیش همچنین به موضوع سرقت‌های خرد در سطح جزیره کیش اشاره کرد و گفت: بسیاری از این سرقت‌ها به علت سهل‌انگاری مردم در رعایت مسائل و نکات ایمنی است. درست است که جزیره کیش به‌عنوان یکی از مناطق امن و آرام در سطح کشور شناخته می‌شود، ولی این دلیل نمی‌شود که ما در رعایت برخی از نکات ایمنی کوتاهی کنیم.

وی در ادامه به موضوع بدحجابی و بدپوششی در سطح جزیره کیش اشاره کرد و گفت: در کیش وضعیت پوشش نامناسب عمدتا مربوط به افرادی است که ساکن جزیره نیستند و مسافرند. برای مثال افرادی که وضعیت پوشش مناسب ندارند، ممکن است تا عصر در جاهای مختلف جزیره کیش تردد کنند و همین باعث می‌شود که القاء شود وضعیت خوب نیست و در کیش چه خبر است؟

حسن‌پور اظهار کرد: به هر حال برخی از افراد به‌علت بسیاری از دلایل اعم از ضعف بنیه دینی، نبود فرهنگ‌سازی مناسب و ... از نظر پوشش به این شکل در سطح جامعه حاضر می‌شوند. حال سوال این است که چه کاری باید انجام داد، آیا صرف برخورد انتظامی که طبق قانون اعمال شود، کفایت می‌کند؟

رییس دادگستری کیش افزود: وقتی در مقابل این افراد که به پوشش و حجاب خود اعتنایی نمی‌کنند قرار می‌گیریم، در مقابل ما انسان‌هایی هستند که هرکدام با دیگری فرق می‌کنند و باید همه خصوصیات افراد در برخوردها مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر ما با کسی همین امروز برخورد کنیم، ممکن است که فردا هم با همین پوشش در جامعه دیده شود و اینجاست که بحث اجتماعی به میان می‌آید و لازم است در کنار مباحث قضایی و انتظامی کار فرهنگی مناسب صورت پذیرد و به دنبال یک ساز و کار در سطح کشور بود.

وی با اشاره به این‌که افرادی در خانوادهایی بزرگ شده‌اند که دید مناسبی نسبت به پوشش ندارند و کار فرهنگی برای آن‌ها سخت و ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد. این افراد از ابتدا با این وضعیت تربیت شده‌اند و حال وارد جامعه شده و در جامعه متوجه پوشش اشتباه خود می‌شوند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: این‌که چگونه به آن‌ها گفته شود، بسیار سخت است که پلیس امنیت اخلاقی با آن روبروست. چون در خیلی مواقع طرف مقابل از این حرکت استقبال نمی‌کند و حتی باعث درگیری نیز می‌شود.

رییس دادگستری کیش در پایان گفت: در این رابطه در سطح کشور باید یک ساز و کار واحد ایجاد کرد و همه دستگاه‌ها در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند، زیرا وضعیت فعلی حجاب در جامعه مورد انتقاد بسیاری از مراجع و علماست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها