کد خبر: ۱۳۶۷۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
وزیر کشور:
وزیر کشور زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات را یکی از کارویژه ها و وظایف وزرات کشور در حوزه اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت: بر اساس تبصره 9 ماده 31 اصلاحیه قانون انتخابات هیات بازرسی مرکزی انتخابات را تشکیل داده ایم و تمام فرایند انتخابات با دقت و بر اساس قانون انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی محمد نجار در نشست خود با استانداران و معاون امنیتی سیاسی استانداری های سراسر کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت و توسعه در جای جای میهن پهناورمان جای دارد و امروز ایران تبدیل به کارگاه عظیم کار و کوشش شده است گفت: هر روز طرح و پروژه ای در کشور به بهره برداری می رسد و رئیس جمهور از این استان به آن استان برای افتتاح پروژه می رود.

وی با بیان اینکه ادبیات خدمت صادقانه امروز در کشور نهادینه شده است گفت: همه مسئولین در دولت خود را خدمتگزار و خادم این ملت می دانند و انشاالله این خدمت گزاری نیز تا واپسین دقایق دولت به همان شادابی روزهای اول ادامه خواهد یافت و یک لحظه درنگ در آن ایجاد نخواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه هرچه به آخر دولت نزدیک می شویم سرعت و شتاب خدمت گزاری بیشتر می شود گفت: برگزاری انتخابات 92 حسن ختام ارزشمندی در کار دولت است.

وی تاکید کرد مسئولیت و ماموریتی که امروز در امر انتخابات بر عهده ماست باید در نهایت دقت و بی طرفی انجام شود و اجازه ندهیم خدشه ای به انتخابات وارد آید.

نجار حضور گسترده و مشارکت همه گانی در انتخابات را یکی از کارویژه ها به اهداف وزارت کشور در این انتخابات دانست و گفت: انتخابات ایران نماد مردمی بودن نظام و مردم سالاری دینی است که با بیش از برگزاری 30 انتخابات و همه پرسی سابقه ای دیرینه در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت این دوره از انتخابات گفت: این دوره از انتخابات ویژگی هایی دارد که انتخابات سنوات گذشته نداشته است که یکی از آن اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

وزیر کشور افزود بنابرماده 31 هیئت اجرایی مرکزی، انتخابات با ترکیب وزیر کشور، دادستان، وزیر اطلاعات، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس و 7 معتمد تصویب شده و کارهای اجرایی انتخابات را بر عهده دارند و تا به امروز نیز 5 جلسه داشتیم و تصمیمات خوب و اثرگذاری در حوزه اجرا اتخاذ شده است.

وی دومین وجه تمایز این انتخابات را همزمان برگزار شدن دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: همچنین در 4 حوزه انتخابیه، انتخابات میان دوره ای مجلس و در حوزه انتخابیه، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان را داریم و ما نیز با توجه به گستردگی کار همه اقدامات لازم را تدارک دیده ایم و تمام توان و انرژی خود را برای رقم زدن این حماسه سیاسی به میدان آورده ایم.

نجار همچنین سامانه الکترونیکی انتخابات برای کاهش هزینه ها و مجهز شدن سامانه جامع به امضای الکترونیکی و دستور شروع انتخابات با کارت هوشمند ملی را از دیگر ویژگی های این انتخابات نام برد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شعبه های اخذ رای 20 درصد افزایش یافته است گفت: با احتساب انتخابات میان دوره ای مجلس و میان دوره خبرگان رهبری بیش از 130 هزار صندوق اخذ رای خواهیم داشت و برای این منظور همه زیرساختهای کشور را به میدان آورده ایم.

وزیر کشور همچنین با اشاره به دوره های توجیهی که برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است گفت: اهمیت انتخابات 92 بسیار زیاد است و تمام نگاه ها اعم از دوست و دشمن به آن دوخته شده است و هرچقدر این انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شود توطئه های دشمن خنثی و کشور در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرا فصل الخطاب ما قانون است گفت: وزارت کشور به نمایندگی از دولت خدمت گزار مجری بی طرف انتخابات است و در این زمینه نیز با احدی رودربایستی نخواهد داشت و از ابتدای شروع انتخابات نیز 4 محور قانونمداری، عدالت محوری، امانت داری و حضور گسترده مردم در انتخابات شعار و دستورالعمل ما در این انتخابات بوده است. وزیر کشور با بیان اینکه نباید اثر بی توجهی کاری روی زمین بماند گفت: نباید با غفلت موجب سوء نظر و شبهه در انتخابات شویم.

نجار افزود: دشمن امروز مترصد غبارآلود کردن فضای انتخابات است. لذا ما نباید با کم دقتی این فرصت را به آنان بدهیم. البته سازوکار انتخابات ایران آنقدر مستحکم هست که خدشه ناپذیر است.

وی با اشاره به اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس تبصره 9 ماده 31 قانون انتخابات بازرسی مرکزی انتخابات را تشکیل داده ایم و تمام فرایند انتخابات با دقت و بر اساس قانون انجام خواهد گرفت.

وی یکی از سرفصل های مهم این انتخابات را خلق حماسه سیاسی دانست و گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای در صفوف به هم فشرده یکی از کارویژه های وزارت کشور است. که هرچقدر این انتخابات باشکوه تر باشد رشد کشور با شتاب بیشتری شکل می گیرد و وفاق اجتماعی و همدلی ملی را رقم خواهد زد.

وزیر کشور افزود: وزارت کشور علاوه بر رسالت اجرا در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم تشویق مردم به حضور گسترده در صحنه انتخابات از وظایف ذاتی آن به شمار می رود و زمینه سازی برای تسهیل حضور مردم در انتخابات نیز از وظایف وزارت کشور به شمار می رود.

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداها نیز نباید خدمات دولت را زیر سوال ببرند و با سیاه نمایی و تخریب تبلیغات خود را انجام دهند و همانطور که رئیس جمهور محترم نیز تاکید داشتند هدف دولت و وزارت کشور برگزاری انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم است.

نجار همچنین با اشاره به سالگرد رحلت بنیانگزار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد نباید انتخابات بر مراسم 14 خرداد سایه بیندازد و آن را تحت الشعاع خود قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها