کد خبر: ۱۳۶۲۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
سرمربی استقلال می‌گوید در صورت رسیدگی به سه درخواستش در استقلال خواهد ماند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر قلعه‌نویی درباره دلایل قهرمانی استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر گفت: امسال برایم 10 سال گذشت. سال بسیار سختی بود. به لطف خدا و زحمات بچه‌ها قهرمان شدیم. کمترین نقش را در قهرمانی استقلال داشتم. در تیم وحدت رویه داشتیم. از آقای فتح‌الله‌زاده، معاونان، همکاران ما در پشتیبانی تیم، همه و همه در قهرمانی موثر بودند. با بودجه‌ای که در این فصل داشتیم، همه معادلات را بر هم زدیم. سه سال بود که از استقلال دور بودم و شرایط فکری و روحی استقلال کمی فرق می‌کرد. صداقت کاری در تیم ما حاکم بود. به شخصه پول قراردادم را نگرفتم. خدا شاهد است که حداقل هشت ساعت در روز برای استقلال کار می‌کردم. خیلی وقت‌ها می‌شد که همکارانمان ساعت 21 تا 22 در کمپ می‌ماندند و همسرانشان به آنها زنگ می‌زدند و من خودم به آنها می‌گفتم که بروند.

او افزود: مشکلات مالی در این فصل وجود داشت اما به قول آقای ساکت همه ما به یک سمت پارو زدیم. یک مثالی آقای ساکت دارد که من واقعا آن را قبول دارم. کسی به قطار ایستاده سنگ نمی‌زند. عده‌ای نمی خواستند که استقلال در این فصل موفق باشد، آنها هدفشان و مشکلاشان قلعه‌نویی بود. از همان اولین روز تمرین‌ علیه من می‌نوشتند اما عزت و ذلت دست خداست. اگر خداوند نخواهد همه دنیا هم تلاش کنند، موفق نمی‌شوند. می‌خواهم بگویم که لیاقت استقلال بیش از این‌هاست. در ایران نیروی انسانی خوبی داریم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی جزو 10 تیم برتر دنیا باشیم. شاید فردا قلم‌ها به کار بیفتند و بنویسند اما این را بر اساس تجربه 32 ساله و از ته قلبم می‌گویم که از لحاظ نیرویی وضعیت بسیار خوبی داریم فقط باید مدیریت، برنامه‌ریزی کرده و امکانات اضافه کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چگونه شد بغض بازیکنان استقلال به یک باره پس از قهرمانی ترکید و شاید شیرینی قهرمانی را کمی تلخ کرد و چرا در مراسم قهرمانی استقلال شرکت نداشت، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که از سازمان لیگ، یگان ویژه، هیات فوتبال استان‌ متشکرم. مراسم خوبی برای ما گرفته بودند. در جام‌های قبلی هم حاضر نمی‌شدم. جام من خوشحالی مردم است. آن روز یک گله هم داشتم. اعتراض به یک فرهنگ غلطی که نمی‌خواستم در استقلال حاکم شود. درباره بازیکنان هم باید بگویم که شما ببینید که ما چه هنری داشتیم که یک سال این بغض را نگه داشتیم. این اوج مدیریت ما بود و توانستیم آن را حفظ کنیم. در این فصل سختی زیادی کشیدیم ولی شما هم قبول کنید که بازیکنان ما زمانی قرارداد بستند که دلار 1200 تومان بود و الان 3600 تومان. آنها هم باید برای زندگی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

او در ادامه با انتقاد شدید از مدیران فوتبال بیان کرد: 34 سال از انقلاب اسلامی گذشته اما چرا کسی برای استقلال و پرسپولیس کاری نکرده است؟ در یک مقطع سه میلیارد و در یک مقطع 10 میلیارد به این دو تیم می‌دهند اما چون برنامه‌ای وجود ندارد به هیچ دردی نمی‌خورد. به همه افتخارات رسیده‌ام اما برایم جای سوال است که برای استقلال و پرسپولیس که سرمایه ملی هستند، کاری انجام نمی‌شود. خدا شاهد است که والیبال استقلال و پرسپولیس بود و به خاطر دارم که 15 هزار نفر در استادیوم حاضر بودند. چه اشکالی دارد که نگاه‌ها به استقلال و پرسپولیس باشگاهی شود. یعنی بیایند شاخه‌های والیبال، هندبال و سایر رشته‌ها را در این تیم‌ها ایجاد کنند. همان کاری را که آقای اسلامیان در سپاهان انجام داد. چون دو سال در سپاهان بودم، این را می‌گویم. سپاهان می‌تواند الگوی ورزشی ایران شود. چه ایرادی دارد که استقلال و پرسپولیس مثل سپاهان شوند؟ چرا هر کسی را که می‌خواهد پیشرفت کند، به پایین می‌کشیم. 30 درصد از مدال‌های ما در بازیهای گوآنگجو از باشگاه سپاهان بود. الان می‌آیند و سقف قراردادها را مطرح می‌کنند. این مسائل در هیچ جای دنیا نیست. این پولی که در فوتبال ایران خرج می‌شود که پولی نیست، اما قبول دارم که خروجی‌اش خوب نیست.

قلعه‌نویی در ادامه افزود: مدیران ما یک سال به این تیم‌ها می‌آیند و به اندازه 10 سال حرف می‌زنند. این مسائل ضرر دارد. می‌آیند و وقتی که می‌روند، دست به همه کار می‌زنند تا باز گردند. اگر می‌خواهیم آسیب‌های کشور پایین بیاید، باید برنامه‌ریزی کنیم. فرصت خوبی برای استقلال و پرسپولیس داریم. انتقادم نسبت به همه دولت‌هاست. استقلال و پرسپولیس گوشت قربانی بودند. می‌آیند و می‌گویند فلان کاری را می‌خواهند بکنند و تبلیغات خود را انجام می‌دهند. من قول می‌دهم که این اتفاقات هیچ وقت نمی‌افتد. می‌شود ردیف بودجه‌ای را تعیین کنیم برای استقلال و پرسپولیس. شاید باورتان نشود در کمپ استقلال رختکن و اتاق نداشتیم. نصف حواسم به مردم بود که یک وقت از روی تیرآهن پایین نیفتند، این در حالی بود که یک تیم اماراتی که در رقابت‌های آسیایی هم حضور ندارد، 300 میلیون درهم هزینه کرده است. آقای صالح شاهد است که دو بازیکن الشباب قراردادشان هفت میلیون دلار بود. آقای فتح‌الله‌زاده زحمت زیادی کشیده و قطعا فشار بالایی را تحمل کرده است اما نتیجه‌ امسال با وضعیتی که داشتیم، یک بار بیشتر اتفاق نمی‌افتد.

سرمربی استقلال در ادامه با مثال از ژاپن و مقایسه کوتاه آن بیان کرد: اگر به دنبال این هستیم که مثل ژاپن از سطح آسیا فراتر برویم، باید تلاش کنیم. از نظر هوش و استعداد سطح بالاتری از ژاپن داریم اما فاقد مدیران با برنامه هستیم. چرا گنج‌هایی مثل دادگان و مصطفوی داریم و آنها را خانه‌نشین ‌کرده‌ایم؟ جالب است دو رییس فدراسیونی را که با آنها به جام‌جهانی رفته‌ایم، خانه‌نشین ‌کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که نقش معاونان اجرایی استقلال را در قهرمانی تیمش چقدر می‌داند، گفت: از آنها متشکرم. همه آنها تلاششان را کردند. آقای فتح‌الله‌زاده هم مثل ما در آنجا تقسیم کار و وظیفه کرده بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که سرنوشتش در استقلال چه خواهد شد، اظهار کرد: تنها سه خواسته داریم. یک حفظ موجودی، دو تقویت تیم و سوم این که چه آنهایی که از استقلال می‌روند و چه آنهایی که در استقلال می‌مانند، باید با آنها تسویه حساب شود. حدیث داریم که می‌گوید: "حق کارگر را قبل از خشک شدن عرقش حتما بدهید." با تمام وجود دوست دارم در استقلال بمانم. به عشق این ملت دوست دارم در استقلال باشم اما باید خواسته‌های اولیه جور شود. به آقای عباسی هم گفتم و امیدوارم که ایشان نگاه ویژه‌ای به استقلال و پرسپولیس داشته باشد؛ چرا که ما باید شهریور ماه به آسیا برویم و در آسیا تلاش بیشتری کنیم.

سرمربی استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که نظرش درباره حضور علی دایی در پرسپولیس چیست، بیان کرد: دایی اعتبار فوتبال ماست. او باعث می‌شود پرسپولیس قدرتمندتر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها