کد خبر: ۱۳۶۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران: میهمانان شب گذشته برنامه پرمخاطب "راز" به شدت از موسسه حفظ و نشر آثار امام انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، احسان محمدحسنی از مستند سازان جبهه انقلاب فرهنگی و تدوین گر مستند روح الله و همچنین سازنده مستند روح الله میهمانان دیشب نادر طالب زاده در برنامه راز بودند که "با موضوع بیداری اسلامی، روایتی دیگر" به بحث پرداختند.

احسان محمدحسنی در جواب طالب زاده که از او پرسیده بود چرا ما در ایران نتوانستیم تا بحال چیزی شبیه به مستند روح الله بسازیم و باید یکی از آن طرف مرز ها، از لبنان این مستند را بسازد، گفت: با عرض شرمندگی خدمت روح پر فتوح امام و شهدا و عذر خواهی خدمت خانواده شهدا و علی الخصوص حضرت مقام معظم رهبری باید بی پرده صحبت کنم.

وی ادامه داد: وقتی این مستند که تازه زحمت ساختش را کسی دیگر کشیده از سوی موسسه حفظ و نشر آثار امام با برخورد مواجه می شود و 70 ایراد کلی از آن می گیرند و از طرف دیگر با بودجه چند میلیاردی فیلم فرزند صبح را که یک فیلم آبرو بر است و خودشان هم جرات اکران عمومی آن را ندارند دیگر چطور توقع دارید مستندی مثل روح الله در ایران ساخته شود.

وی در ادامه افزود: حرف هایی که من می زنم در دل های افسران انقلاب فرهنگی است. در دولت های قبلی که ما معتقدیم دولت های حزب اللهی و انقلابی نبودند توقعی هم نداشتیم اما 6 سال پیش ما دعا کردیم، نذر کردیم که آقای احمدی نژاد برنده انتخابات باشد و به او رای دادیم چون فکر می کردیم ایشان نگاه امام را پیاده می کند فکر انقلابی دارد و از قشر مذهبی است البته به رایی که دادیم افتخار می کنیم.

وی در انتقاد از عملکرد اهالی فرهنگی گفت: اما در این 6 سال چه اتفاقی پیش آمده است، چند تا کار سینمایی، چند تا موسیقی، چند تا تئاتر مذهبی ساخته شده است.

محمدحسنی گفت: حالا باید آن طرف را نگاه کنید که موشک های فرهنگیشان را پشت سر هم به ما بکوبند، ما رای ندادیم که آقایان بایستند کنار و تماشا کنند و هر هفته از پشت دفتر رئیس جمهور تنها عکس بازیگران و ... پخش شود.

محمدحسنی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: چرا باید فیلمی مثل سنگسار ثریا بصورت خاموش در تمام دبیرستان های دخترانه ما پخش شود و مسئولین بی اطلاع و بی تفاوت باشند و ما نتوانیم در مقابل محصولی فراهم کنیم که در آنجا تاثیر گذار باشد چرا ما نتوانیم موشک شهاب 3 فرهنگی
تولید کنیم و به قلب آمریکا بکوبیم.

این مستند ساز فرهنگی گفت: ما می خواستیم این آرا را ملموس در خیابان ها احساس کنیم. متاسفانه دستگاه های فرهنگی چه وزارت فرهنگ چه سازمان تبلیغات چه رسانه ملی همه چاق شده اند و عملی از آنها سر نمی زند.

محمد حسنی در ادامه با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: در همین جشنواره از مسئولین بخواهید بنشینند  و فیلم هایی که رفع توقیف کردند یکبار با خانواده خود نگاه کنند که البته بنده از همین الان می توانم چهره آنها را تجسم کنم. چرا آنها از فیلمی که برای پخشش در جلوی خانواده خود شرمنده می شوند را رفع توقیف می کنند و میدهند تا من و دخترم آنرا نگاه کنیم.

محمدحسنی در ادامه افزود: متاسفانه طی سفرهایی که بنده به شهرهای مختلف طی این چند وقت اخیر داشتم هیچ یک از بودجه های فرهنگی تخصیص یافته نیز اعطا نشده است.

اما وی در ادامه افزود البته باید این بشارت را بدهم که جبهه ای در حال شکل گیری است که از آن در آینده خیلی از این محصولات را خواهید دید بچه هایی از جبهه انقلاب فرهنگی که فهمیده اند باید مثل اول انقلاب پا برهنه دنبال کار دوید و نباید به این دستگاهها امیدی داشت.

در ادامه کارگردان مستند روح الله گفت: اما باید به این نکته اشاره کرد که چون مردم ایران داخل این نعمات هستند کاری انجام نمی دهند چون خودشان امام را لمس کردند. البته باید گفت این موضوع در مورد امام خامنه ای نیز صدق می کند و در مورد ایشان هم هیچ کاری صورت نگرفته اما باید بگویم معدود فیلم هایی که از انقلاب اسلامی منتشر شده به معنای واقعی کار صدور انقلاب را انجام می دهد مثلا فیلم یوسف پیامبر که بیش از صد بار در تلویزیون های عربی پخش شده یا فیلم مریم مقدس که برای مثال در لبنان آنقدر تاثیر گذار بوده آنهم در بین مسیحیان که ارتباط مسیحیان و مسلمانان چند برابر شده و هم اکنون اینها با هم سالی یک روز را جشن مشترک دارند. آنها روز بشارت که همان روزی است که جبرائیل به حضرت مریم بشارت حضرت عیسی را داد را جشن مشترک می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
من دیدم خیلی عالی بود بالاخره یکی حرف دل مردم رو زد! حالا ببینید به خاطر این حرفاش کی کله پاش میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا حرفاش عالی بود. من برنامشو دیدم.
عکس مشایی رو هم نشون داد که دوربین نگرفت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام برافسران جبهه فرهنگی.همانطورکه رزمندگان جبهه جنگ برای دفاع ازانقلاب باخیانتهای فرماندهان رسمی ازجمله بنی صدر ازّّپای ننشستندواقدام کردنددرعرصه دفاع فرهنگی هم باید بسیجی واراقدام کردکه خدا یارمؤمنان است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها