کد خبر: ۱۳۵۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بخش فرهنگي مشكل اعتباري ندارد، در زمينه فرهنگي كارهاي خوبي صورت گرفته و از اين به بعد نيز كارها بايد تاثيرگذار باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، سيدمحمد حسيني در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان آذربايجان غربي اظهار داشت: در زمينه كارهاي فرهنگي فرمايشات رهبر معظم انقلاب نصب‌العين ماست و به يقين به آن عمل خواهيم كرد.
وي افزود: بودجه فرهنگي بالغ بر سه درصد كل بودجه كشوري است و امسال سعي بر افزايش اعتبارات فرهنگي در سراسر استان‌ها داريم.
بنا به گفته حسيني پيوست فرهنگي در جلسه سه‌شنبه به تصويب رسيده و از امسال در كشور عملياتي مي‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: مديران فرهنگي بايد براي عملياتي شدن پيوست فرهنگي تلاش جهادگونه داشته باشند و در صورت لزوم به سايران در اين زمينه مشاوره‌هاي لازم را ارائه كنند.
وي با اشاره به اينكه بايد در هر برنامه مهم اجرايي يك نگاه فرهنگي غالب باشد، اضافه كرد: نمي‌توان تمام استان‌ها را با يك نسخه كشوري رهنمون ساخت كه اين موضوع خود نيازمند بررسي ظرفيت‌ها و استعدادهاي شهرهاي مورد هدف است.
حسيني تصريح كرد: با عملي ساختن اين امر در مراحل گوناگون زندگي اجتماعي و ملي افراد شاهد تحول جدي در اعتلاي فرهنگي خواهيم بود.
وي در ادامه با بيان اينكه دشمنان با تمام ابزارهاي در اختيار براي مقابله با حقانيت ما به دنبال تامين منافع نامشروع خود هستند، تاكيد كرد: مردم، مسئولان فرهنگي و نخبگان ما بايد اشراف و احاطه كامل به اين حوزه داشته و با برنامه‌ريزي دقيق و با بصيرت بالا و توليد فرآورده‌هاي فاخر و ارزشمند در راستاي تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين زمينه گام بردارند.
حسيني با بيان اينكه دشمنان هميشه به فكر توطئه‌اي جديد عليه جمهوري اسلامي هستند، گفت: راه‌اندازي شبكه‌هاي مختلف ماهواره‌اي و ظهور فرقه‌هاي مختلف، همه براي انحراف و فريب جوانان اين مرز و بوم است و اين مسئله مسئوليت دستگاه‌هاي فرهنگي را بسيار سنگين‌تر مي‌كند.
وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر آمادگي هرچه بيشتر و داشتن برنامه لازم اضافه كرد: ما بايد فرزندان اين كشور را طوري تربيت كنيم كه علاوه بر تاثيرگذاري بر افراد ساير كشورها بتوانند پشتيبان انقلاب و نظام اسلامي خود باشند.
وي با اشاره به سالگرد ارتحال امام خميني(ره) اظهار داشت: بعد از ارتحال حضرت امام(ره) سكان هدايت جامعه اسلامي را رهبر معظم انقلاب برعهده گرفته و در مدت 22 سال كشتي جمهوري اسلامي را از درياي پرتلاطم به سلامتي به ساحل نجات رهنمون شده‌اند.
وي همچنين به خيزش‌هاي مردمي در كشورهاي منطقه اشاره كرد و گفت: به اعتراف دشمنان اين حركت‌ها و خيزش‌هاي مردمي در كشورهاي منطقه از انقلاب اسلامي نشأت گرفته است و به نتيجه خواهد رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها